ترفند هاترفند های ویندوز

درایو c ، چگونه حجم آن را افزایش دهیم

در این مقاله میخواهیم به این مورد بپردازیم که چگونه حجم درایو C را افزایش دهیم . یک نکته مهم که در این باره وجود داره وجود داره این است که شما دارید حجم درایو C افزایش میدید که فایل های ویندوز و خود ویندوز در اون قرار دارند پس باید توجه داشته باشید که در روند کار اشتباه نکنید و کامپیوترتون خاموش نشه تا مشکلی براتون پیش نیاد.

گام اول

ابزاری که ما برای این کا استفاده میکنیم برنامه MiniTool Partition Wizard All Edition است. خیلی برنامه خوب و روان و راحتی است. خیلیا شاید بگن که پارتیشن منیجر ویندوز خودش این کارو انجام میده اما یه سری محدودیت ها داره و کار با آن راحت نیست.

گام دوم

برنامه minitool رو که دانلود کردید نصبش کنید و اونو باز کنید. محیط برنامه محیطی یوزرفرندلی هستش. ما در این بخش با هارد کامپیوتر کار داریم. برای این کار میام روی یکی از درایو های دیگر که فضای خالی بیشتری دارد کلیک راست میکنیم و (move resize) رو بزنید .

move resize

و حالا میتوانید با گرفتن کلیک چپ ماوس و حرکت دادن حجم آن رو کم کنیم و در آخر ok بزنید.

move resize

گام سوم

حالا اگه بیاید روی درایو C راست کلیک کنید و move resize بزنید میتونید به حجم درایو C اضافه کنید

 درایو C

گام چهارم

در آخر شما گزینه apply رو بزنید بعد گزینه yes و شروع میکنه به انجام کار . توجه داشته باشید که در بعضی مواقغ نیاز به RESTART کردن داره به همین دلیل شما باید همه برنامه هاتون رو سیو کنید یا ببندید بعدش بیاید و APPLY رو بزنید تا مشکلی براتون پیش نیاد. بعد از اینکه OK رو زدید براتون یک صفحه میاره که یک تایم و درصد داره و پس از این که کارش تمام شد RESTART میشه که البته در بعضی موارد نیازی به RESTART ندارد.

apply

ممنون که تا پایان این مقاله با زرین هور همراه بودید امیدواریم براتون مفید واقع شده باشد.


بیشتر بخوانید:

فایل iso و استخراج آن با برنامه یا بدون برنامه


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا