اخبارامنیتشبکه های اجتماعینرم افزار

درباره ارز دیجیتال لایت‌ کوین (LTC) چه می دانید؟

یکی از بهترین دلایل علاقه‌مندی سرمایه‌گذارها، افزایش قیمت خیلی خوب بیت کوین است. رسانه‌ها می‌گویند اگر سرمایه‌گذاری در سال ۲۰۱۰ چند بیت کوین خریداری می‌کرد، بعد از ۷ سال شاهد رشد شگفت‌انگیز آن بود. اگر در سال ۲۰۱۰ فقط ۵ دلار بیت کوین خریداری می‌کردید تا ۲۰۱۷ ارزش بیت کوین‌های شما به ۴٫۴ میلیون دلار رسیده بود. ارزهای دیجیتال از آن زمان به طور کلی شاهد رشد بوده‌اند.

درباره ارز دیجیتال لایت‌ کوین (LTC) چه می دانید؟

ارزهای دیجیتال غالبا با برنامه‌نویسی ++C طراحی می‌شوند و سپس در بازار قرار می‌گیرند. داستان لایت کوین هم این چنین است. توسعه‌دهنده آن آقای چارلی لی است که کارمند سابق گوگل بوده و بعد از جدا شدن از شرکت، اقدام به نوشتن کدهای لایت کوین کرده است. جناب لی ضعف‌های بیت‌‌کوین را شناسایی کرده و آن‌ها را تبدیل به نقاط قوت لایت کوین نموده است.

ایشان در شبکه‌های اجتماعی به شدت فعال هستند و مدام در مورد خود و ارز دیجیتالی توضیح می‌دهند. این حجم از داشتن اطلاعات در مورد سازنده ارز واقعا بی‌سابقه است. برای مثال ناکاموتو ساتوشی که توسعه‌دهنده بیت‌کوین است، هیچ اطلاعاتی (به‌جز اسم که آن هم شاید جعلی باشد) در مورد خودش منتشر نمی‌کند. همان‌طور که گفتیم لایت کوین نسخه‌ بهبود یافته‌ بیت‌کوین است. تمام ضعف‌ها برطرف شده و شاهد قدرت بیش‌تر هستیم.

درباره ارز دیجیتال لایت‌ کوین (LTC) چه می دانید؟

از این قدرت بالاتر می‌توان در بخش سرعت استفاده کرد. در اصل لایت کوین به‌عنوان ارزی سبک‌تر از بیت‌کوین به حساب می‌آید. چارلی لی سازنده این رمز ارز اذعان دارد که با لایت کوین کارهای روزمره قابل انجام هستند. این مهم به دلیل سرعت بسیار زیاد ارز ممکن شده است. لایت کوین هم استفاده تجاری و شخصی دارد. در این صورت کمپانی‌ها می‌توانند انجام اعمال تکراری را تسریع بخشند. اشخاص هم برای کارهای معمولی خود لزومی ندارد اقدام به تهیه بیت‌کوین کنند. کافی است برای تجارت روزمره خود مقداری لایت کوین بدون دردسر بخرند و سریعا آن را انتقال دهند.

صحبت از انتقال شد. رمز ارز مزبور با استفاده مبادله اتمی شما را از متحمل شدن هزینه‌های اضافی خلاص می‌کند. این ترفند امکان انتقال مبلغی را بین دو نفر یا دو شرکت بدون وجود واسطه‌ای می‌دهد. در بیت‌کوین قضیه فرق دارد. باید برای رد و بدل کردن مقداری ارز به صرافی مراجعه کنید و برای انتقال هزینه‌ای بپردازید. به همین علت لایت کوین برای سایت‌ها هم مناسب است.  مثالی جالبی برای تعریف رمزارز وجود دارد.

اگر محبوب‌ترین ارز در حال حاضر را طلا در نظر بگیریم، لایت کوین نقره خواهد بود. ارزش زیادی ندارد، ولی کار مشتریان را راه می‌اندازد. از همان اول هم رمز ارزها با ایده تحول در تجارت و مبادله معرفی شدند. بعضی از آن‌ها به راحتی قابل دریافت نیستند و قیمت زیادی دارند، بعضی هم پیچیدگی‌های فراوانی دارند و یاد گرفتن ترفندهای‌شان برای هر کسی امکان‌پذیر نیست. ولی ارز آقای لی راحتی در تجارت را برای مردم به ارمغان می‌آورد و به دور از هرگونه پیچیدگی و مفاهیم متعدد است.

درباره ارز دیجیتال لایت‌ کوین (LTC) چه می دانید؟

ارز بیت‌کوین از سامانه SHA-256 برای پروسه ماینینگ استفاده می‌کند. بهره‌گیری از این الگوریتم در بیت‌کوین نیاز مبرمی به کامپیوترهای قدرت‌مند دارد که هزینه‌ زیادی را به کاربر تحمیل می‌نمایند. لایت کوین از سیستم Scrypt کم‌تر استفاده می‌کند. این رمز ارز به دلیل سرعت بیش‌ترش نسبت به بیت‌کوین محبوبیت زیادی پیدا کرده است. در بیت‌کوین تایید یک تراکنش در حالت معمول ۱۰ دقیقه طول می‌کشد و در لایت کوین حداکثر ۲.۵ دقیقه. البته گفتنی‌ است که هنوز تراکنش‌های این ارز بسیار کم‌تر از بیت‌کوین است.

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا