اپلیکشن هاترفند هاترفندهای اندروید

روش صحیح شارژ باتری موبایل

شارژ کردن صحیح باتری موبایل بسیار مهم است و از قوانین خاصی برخوردار است که امروز ما با برسی این جزیات نکاتی جالب را به شما آموزش میدهیم.

روش صحیح شارژ باتری موبایل

موبایل های امروزه که بسیار پیشرفته هستند به عنوان مغز دوم انسان شناخته شده است و همه ی ما تمام اطلاعات شخصی خود را در آن ذخیره می کنیم و در مواقعی که به آن احتیاج داریم از آن استفاده میکنیم.

اما بدون هیچ شکی یک بار با این مشکل مواجه شده ایم که قبل از خواب موبایل خود را به شارژ متصل کنیم درآنجایی که شارژ کردن موبایل در شب در هنگام کار بسیار خطرناک است ،آن رابه شارژ متصل نمیکنید یا برای مدت بسیار کمی به شارژ متصل میکنید و منتظر اینکه سریع شارژ شود می مانید، این کار هم برای موبایل شما از خطر زیادی برخوردار است هم عمر باتری گوشیتان را بسیار کاهش میدهد.

روش صحیح شارژ باتری موبایل

با وجود این شرایط امکان دارد که همچین سوالی برای شما پیش بیایید که روش صحیح شارژ باتری موبایل چیست و چگونه میباشد. امروز ما میخواهیم که چند ترفند آموزشی درمورد روش صحیح شارژ باتری موبایل را سایت zarrin hoor.com به شما عزیزان آموزش دهیم.

۱-در زمانی که موبایل خودتان را به شارژ متصل نمایید ممکن است:

ممکن است با توجه به دلایلی هنگام بیدار شدن از خواب با دیدن موبایل خود بسیار شوکه شوید که موبایل شما بیشتر از ۱۰درصد شارژ دارد با دیدن این مطالب تمرکز خود را از دست خواهید داد و فورا به دنبال پاوربانک یا شارژ خود خواهید بود تا با استفاده از آن در طول روز موبایل خود را شارژ کنید.

اگر این مشکل هم تاکنون برای شما پیش امده است میتوانید چند بار به شارژ متصل کنید تا شارژ ان افزایش یابد اما باید توجه داشته باشید که این کار را تنها باید یک بار انجام داد و اگر چند بار این اقدام را انجام دهید عمر باتری موبایل شما بسیار کاهش میابد .

۲-موبایل خود را از صفر درصد به شارژ متصل نکنید

توصیه بسیاری میشود که موبایلتان را از صفر در صد به شارژ متصل نکنید و آن را از ۳۰% تا ۱۰۰% به شارژ متصل کنید تا موبایلتان شارژ شود. اما شما نیز میتوانید که در مواقع نیاز موبایلتان را نیز در صفر درصد به شارژ متصل کنید اما این فرایند نباید چندین بار ادامه یابد چون باتری موبایلتان اسیب میبیند.

۳-شارژ باتری موبایلتان ر ا در بین ۶۵ تا ۷۵% در صد نگهدارید

طبق تحقیقات نشان داده شده است که باتری های لیتیوم یونی زمانیکه بین۶۵ تا۷۵% شارژ داشته باشند میتوانند عمر طولانی تری را داشته باشند. اما همیشه نیاز نیست که موبایل خود را شارژ کنید تا درصد شارژ باتریتان زیاد باشد اما باید درصد شارژ گوشیتان بین این دو سطح باشد.

۴-هیچوقت باتری موبایل خودتان را کاملا شارژ نکنید

هنگامی که شارژ گوشی شما به سطح ۲۵درصد میرسد شما به طور معمول آن رابه شارژ متصل می نمایید و به باتریتان اجازه می دهید تا ۱۰۰درصد شارژ شود .طبق تحقیقات نشان میدهد که عمر باتری شما کاهش وکم خواهد شدو برای خریدن باتری جدید هرچه زود تر اقدام نمایید و به طور کلی گفته میشود که باتری لیتیوم یونی نباید تا ۱۰۰درصد شارژ شوند چرا که این کار عمر باتری موبایلتان را کاهش می دهد.

۶-استفاده زیاد از پاور بانک ها

یکی از وسایل هایی که ما به آن زیاد نیاز دداریم و موبایل خود را به ان وصل میکنیم پاوربانک ها هستند که باید از آن ها زیاد استفاده نکنید که باعث کاهش طول عمر موبایلتان میشود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا