برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی فرانت اند کدامند؟

امروزه میتو‌انید با زبان های برنامه‌نویسی زیاد‌ی در حوزه‌ی فرانت اند‌ کدنویسی کنید، اما سه زبا‌ن مهم و اصلی که برای هر برنامه نویس فرانت اند واجب هستند، HTML, CSSو جاوا اسکریپت میباشد. با گذر زمان هر یک از این سه مورد در قالب زبان های جدیدی شامل نسخه‌‌های مختلف شدند.

برای مثال تایپ اسکریپت به عنوان یک نسخه بهبود یافته از جاوا اسکریپت به وجود آمد. و از آن هنگام کدنویسی با برخی فریمورک ها مانند انگولار استفاده میشود. در ادامه مروری بر این زبان های برنامه نویسی فرانت اند خواهیم داشت.

در این مقاله از زرین هور میخواهیم برای شما در مورد زبان های برنامه نویسی فرانت اند را توضح دهیم پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

زبان HTML

فرانت اند

زبان HTML یک زبان برنامه نویسی نیست بلکه یک زبان نشانه گذاری است که به عنوان هسته و بدنه اصلی صفحات وب به حساب می‌آید. منطور‌ از زبان نشانه‌گذاری، این است که کد نوشته شده به‌ زبان HTML مانند یک فایل‌ متنی است‌‌ که ‌اجزای‌ مختلف آن با‌ تگ‌ از هم‌ جدا شده‌اند. این زبان برای ایجاد ساختار صفحات وب استفاده میشود.

زبان CSS

زبان CSS (مخفف عبارت CASCADING STYLE SHEET) به منظور استایل دهی به اجزای مختلف صفحات وب سایت مانند متن، تصویر، کادرها و … ساخته شده است. در حقیقت شما اجزا و المان های یک سایت یا برنامه را با HTML در صفحه‌ی خود قرار میدهید و با استفاده از CSS شکل و ظاهر آن المان را شخصی سازی میکنید. پس CSS طراحان سایت را قادر میسازد که بدون محدودیت خلاقیت های خود را در طرای سایت پیاده سازی کنند.

زبان JAVASCRIPT

این زبان برنامه نویسی سمت کاربر پردازش میشود. برنامه نویس فرانت اند به کمک JAVASCRIPT میتواند به پویانمایی صفحاتی که با CSS و HTML طراحی کرده است بپردازد. در حقیقت، شما با کمک جاوا اسکریپت میتوانید به صفحات طراحی شده جان ببخشید.

برای مثال اگر روی یک دکمه‌ی ارسال کلیک کنید، این جاوا اسکریپت است که فرم را به سرور ارسال میکند.


بیشتر بخوانید:

سیستم مدیریت پایگاه داده ( DBMS )


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا