اپلیکشن هاترفند هاترفندهای اندروید

معرفی چند اپ برای بلاک کردن تماس های مزاحم و ناخواسته

در دنیایی که ارتباطات اجتماعی هرچه بیشتر به سمت پیام و چت می‌رود، تماس گرفتن و صحبت کردن هنوز هم حس بهتری دارد. با این حال، همه تماس‌ها خوشایند نیستند!

غریبه‌هایی که نمی‌پذیرند اشتباه گرفته‌اند، تماس‌های تبلیغاتی روی اعصاب و هر نوع تماس ناخواسته دیگر. چه لزومی دارد این‌گونه تماس‌های نامطلوب را تحمل کنید؟ مسدودشان (block) کنید تا خیالتان راحت شود!

خوشبختانه هم آیفون و هم گوشی‌های اندرویدی، راهکارهای مختلفی برای این کار جلوی پایتان می‌گذارند که در این مطلب آنها را به شما معرفی می‌کنیم.

البته در گوشی های آندرویدی اگر مخاطب یا شماره را در بخش تلفن انتخا کنید گزینه ای با عنوان مسدود سازی دارد که میتوانید فرد را مسدود و دیگر هرچه با شما تماس بگیرد بوق اشغال میخورد.

لکن در این پست چند نرم افزار معرفی میکنیم که امکانات بیشتر و ویژگی های جالبی دارند+روش مسدود سازی تماس در گوشی های آیفون بدون نیاز به اپلیکیشن خاصی در آخر پست

معرفی چند اپ برای بلاک کردن تماس های مزاحم و ناخواسته

معرفی چند اپ برای بلاک کردن تماس های مزاحم و ناخواسته برای آندروید و آیفون

Mr. Number

نرم‌افزار Mr. Number از قدرتمندترین نرم‌افزارهای رد تماس در اندروید و ios است که شما می‌توانید براحتی تماس‌ها و پیام‌های کوتاه دریافتی را مسدود کنید. رد تماس و پیام کوتاه از فردی، گروهی، پیش‌شماره‌ای خاص و حتی کل افراد از امکانات این نرم‌افزار به‌شمار می‌رود.

در این نرم‌افزار شما می‌توانید تصمیم بگیرید، تماس برقرار سپس قطع شود یا حتی تماس گیرندگان به صندوق صوتی شما منتقل شوند، همچنین می‌توانید مشخص کنید متن پیام‌های کوتاه مسدود شده به سطل زباله انتقال یابد یا ذخیره شود و بعد آنها را مشاهده کنید.

نگاهی به ویژگی و امکانات:

مسدود سازی تماسها و پیامک

مسدود سازی شماره های تبلیغاتی

مسدود سازی شماره های خارج از لیست مخاطبین

جلوگیری از پیام های تبلیغاتی وکلا و حسابرسان مالیاتی(در ایران کاربرد ندارد)

مسدود سازی شماره های بین المللی

و ویژگی های جالب دیگری که بعد از نصب با آن می شوید.

معرفی چند اپ برای بلاک کردن تماس های مزاحم و ناخواسته برای آندروید و آیفون

 

Call & Message blocker

Call Blocker Pro Unlocked عنوان نرم افزاری سریع و پر امکانات در زمینه ی مسدود سازی انواع تماس های ورودی و خروجی برای اندروید می باشد که توسط lithiumS توسعه و در گوگل پلی منتشر شده است.

یکی از پر طرفدار ترین امکاناتی که در همان ابتدای نصب می تواند توجه شما را به خود جلب کند حالت های مختلف رد تماس می باشد ؛ مثلا قادر خواهید بود برنامه را به گونه ای تنظیم کنید تا در هنگام دریافت یک تماس رد شده، دستگاه هوشمند شما به حالت سکوت رود.

نبودن خط در شبکه اعلام و یا به مخاطب شما گفته شود شماره ی مورد نظر در دسترس نمی باشد!تمامی گزینه های نام برده شده به دیوایس اندرویدیتان مربوط بوده و باید دید که از کدام قابلیت ها پشتیبانی می شود.تمامی تماس های مسدود شده لیستی ذخیره شده تا در هر زمانی بتوانید به تمامی ان ها دسترسی کافی را داشته باشید.

البته این اپلیکیشن برای گوشی های آندرویدی در فروشگاه گوگل پلی قیمتی حدود یک دلار را دارد.

ویژگی ها و امکانات:

مسدود سازی تمامی تماس های ورودی و خروجی!
ایجاد لیست سیاه مورد نظر خود و یا ایجاد یک لیست سفید برای پذیرش تماس ها
امکان انتخاب حالت های مختلف رد تماس ها
ثبت تمامی تماس های مسدود شده در لیستی جداگانه
حالت های مختلف برای رد تماس شماره های تماس
سیستم خاص زمان بندی برای مسدود سازی هر تماسی

و دها ویژگی جالب که با نصب این اپلیکیشن شگفت زده خواهید شد.

معرفی چند اپ برای بلاک کردن تماس های مزاحم و ناخواسته برای آندروید و آیفون

مسدودسازی تماس در آیفون

اپل روند مسدودسازی تماس‌ها را روی آیفون خیلی ساده و سرراست طراحی کرده است. اگر از iOS نسخه ۷ به بالا استفاده می‌کنید (که اکثریت کاربران را شامل می‌شود) برای مسدودسازی تماس‌های صوتی، پیامک‌ها و حتی تماس‌های FaceTime می‌توانید مراحل ذیل را طی کنید. تنظیمات آیفون را باز کنید و روی Phone (در آی‌اواس ۱۱) یا General > Phone بزنید. حال به بخش Call Blocking & Identification در Calls بروید. در اینجا Block Contact را انتخاب کرده و شماره‌هایی را که می‌خواهید تماس ورودی از آنها مسدود شود، تعیین کنید.

مسدودسازی تماس در آیفون

اما همیشه شماره‌هایی که می‌خواهیم تماس از آنها مسدود شود،‌ در فهرست مخاطبان ما نیستند. اپل به این حالت هم فکر کرده است.

خود اپ Phone را باز کنید و به قسمت تماس‌های اخیر (Recents) بروید.از اینجا، روی آیکون i در کنار شماره‌ای که می‌خواهید مسدود کنید، بزنید و گزینه Block this Caller را انتخاب کنید.

اگر جزو اقلیتی هستید که هنوز آی‌اواس نسخه پایین‌تر از ۷ دارند، کارتان کمی سخت‌تر می‌شود، زیرا خود آی‌اواس گزینه‌ای برای این کار ارائه نمی‌کند و باید دست به دامن برنامه‌های جانبی شوید. برنامه‌هایی مانند iBlacklist (برای گوشی‌های جیلبرک‌شده)، Hiya یا TrueCaller جزو بهترین برنامه‌ها در این زمینه به شمار می‌آیند.

 

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا