Wordنرم افزارنرم افزار

نرم افزار ادوبی آکروبات

تاریخچه نرم افزار ادوبی آکروبات

ادوبی آکروبات (به انگلیسی: Adobe Acrobat) یک نرم‌افزار نشر رومیزی است که محصول شرکت ادوبی بوده و از استاندارد پی‌دی‌اف به عنوان بستر نگهداری و انتقال مستندات استفاده می‌کند.

این نرم‌افزار برای اولین بار فرمت قابل حمل پی‌دی‌اف را حمایت کرد. ادوبی آکروبات که اکنون چند نسخه مختلف دارد، در نسخه‌های مختلف امکان بازکردن و خواندن، ویرایش و تغییر و تولید فایل‌های پی‌دی‌اف را فراهم می‌کند.

نسخه‌ای از آن به نام ادوبی ریدر (به انگلیسی: Adobe Reader) که در گذشته آکروبات ریدر (به انگلیسی: Acrobat Reader) نام داشت به رایگان از وبگاه ادوبی قابل دریافت است و امکان خواندن و چاپ پرونده‌های پی‌دی‌اف را فراهم می‌کند.

انتشار پایدار۱۱.۰.۲۳
۱۴ نوامبر ۲۰۱۷؛ ۲ سال پیش
نوشته‌شده توسطسی++
بن‌سازه رایانشچند سکویی

برای دانلود بر روی لینک زیر کلیک کنید.


لینک دانلود نرم افزار ادوبی آکروبات


کاربرد نرم افزار پی‌دی‌اف یا همان ادوبی آکروبات

قالب سند قابل حمل (به انگلیسی: Portable Document Format) با کوته‌نوشت پی‌دی‌اف، نوعی قالب پرونده است که توسط شرکت ادوبی در دهه ۱۹۹۰ ساخته شده‌است و هدف آن «نمایش» سندها (که شامل قالب دهی متن، و تصویر اند) به شیوه‌ای است که «مستقل» از نرم‌افزار کاربردی، سخت‌افزار و سیستم عامل باشد

پی‌دی‌اف یک قالب پرونده رایانه که مشخص کنندهٔ بافت پرونده‌های کتاب الکترونیکی است که به عنوان راه‌حلی برای نمایش پرونده‌های متنی در یک طرح‌بندی خاص مشابه متون چاپ شده به کار می‌روند. خالق این فرمت شرکت ادوبی می‌باشد.

از نرم‌افزارهای اولیه خواندن پی‌دی‌اف می‌توان به ادوبی آکروبات اشاره کرد. همچنین نسخه حرفه‌ای این برنامه تحت عنوان Adobe Acrobat Pro DC در بازار موجود است و با آن می‌توان پی‌دی‌اف‌ها را به صورت حرفه‌ای نیز ویرایش کرد

پسوند(های) نام پرونده.pdf
نوع رسانهٔ اینترنتیapplication/pdf ، application/x-pdfapplication/x-bzpdfapplication/x-gzpdf
کد فایل‌بندی‘PDF  (شامل یک تک فاصله خالی)
شناسانه نوع یکسانcom.adobe.pdf
عدد جادویی%PDF
توسعه‌یافته توسطایزو در اصل ادوبی
ارائهٔ اولیه۱۵ ژوئن ۱۹۹۳؛ ۲۷ سال پیش
آخرین ویرایش۲۰۲۰
ادامه یافته بهPDF/A, PDF/E, PDF/UA, PDF/VT, PDF/X
استاندارد بین‌المللیISO 32000-2
قالب آزاد؟آری

توجه

قبل از ادوبی آکروبات و قالب سند قابل حمل، پسوند .pdf توسط یک متن‌پرداز به نام WordStar استفاده می‌شد، و از این پسوند برای فایل‌های تعریف پرینتر استفاده می‌کرد.

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا