Asp.NetIosJavaphpPythonRSQL Servervb.netاندرویدبرنامه نویسیسی شارپ

کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم؟

برنامه نویسی

با سلام خدمت همه کاربران سایت زرین هور. امروز هم با یک مطلب جذاب و کاربردی دیگه همراه شما هستیم. خیلی ها سوال میپرسند کدام زبان برنامه نویسی را یاد بگیریم؟ یا برای مثال کدام زبان بهتر از زبان های دیگر است؟ با ما در زرین هور همراه باشید تا جواب این سوالات را کامل بدست آورید.

برنامه نویسی

سه نکته مهم در رابطه با انتخاب زبان برنامه نویسی

  1. در برنامه نویسی چیزی به نام زبان بهتر وجود نداره. همه زبان ها کاربرد خاص خودشون رو دارن. برای مثال PHP و Java Script برای طراحی وبسایت های پویا استفاده میشوند و JAVA و SWIFT برای اندروید و آیفون. پس همه زبان های برنامه نویسی در حوزه های خاصی کاربرد دارند.
  2. چیزی که بسیار مهم است یادگیری منطق برنامه نویسی هستش که در همه زبان ها واحد هستش. شما با یادگیری این منطق میتونید زبان های دیگه رو به راحتی زبان های دیگه رو یاد بگیرید و کد بزنید
  3. شما باید کاملا بررسی کنید که در چه حوضه ای فعالیت میکنید و به چه حوضه ای علاقه دارید که در ادامه کامل آن ها را بررسی خواهیم کرد.
هک و امنیت

بهترین زبان های برنامه نویسی برای شاخه هک و امنیت:

زبان های Python، Ruby، PHP، Java Script و C++ هستش. این زبان ها برای هک و امنیت میشه ازشون استفاده کرد البته باز هم تاکید میکنیم که یادگیری منطق واحد برنامه نویسی در این میان مهم تر از هر چیزی است.

نکته: زبان های تحت و ب و سمت سرور برای هک و امنیت کاربرد زیادی دارند

بازی سازی

بهترین زبان های برنامه نویسی برای شاخه بازی سازی (بازی های ویدیویی دو بعدی و سه بعدی):

زبان های C# و C++ و JAVA و Java Script هستند. البته برای بازی سازی از ابزار دیگری هم که به کمک برنامه نویسی یک بازی را شکل میدهند استفاده میکنیم به نام موتور گرافیکی یا Engine. Engine ها نسخه های مختلفی دارند که به دو دسته Private (خصوصی) و Public (عمومی) تقسیم میشوند. Engine های عمومی این قابلیت را دارند که همه شرکت ها و برنامه نویس ها برای بازی سازی از آن استفاده کنند اما Engine های خصوصی تحت کنترل شرکت های بازی سازی خاص و منحصر به فرد هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد موتور های بازی سازی یا ENGINE ها به این صفحه مراجعه فرمایید.

طراحی اپلیکیشن موبایل

بهترین زبان های برنامه نویسی برای شاخه طراحی اپلیکیشن موبایل:

Java Script، JAVA، Swift، Dart و Kotlin هستند. محبوبترین زبان ها برای موبایل های اندرویدی جاوا است. بیشتر اپلیکیشن های اندرویدی با استفاده از جاوا نوشته شده است. البته از C# و C++ هم میشه برای برنامه نویسی موبایل استفاده کرد اما مسلما به اندازه جاوا برای موبایل قدرتمند نیست. زبان Swift هم ۹۰% مواقع برای موبایل های آیفون سیستم عامل IOS استفاده میشود.

هوش مصنوعی

بهترین زبان های برنامه نویسی در حوزه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین:

زبان های Python، Java، R بهترین زبان ها برای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین میباشند. البته حوزه هوش مصنوعی و ماشین حوزه های بسیار سخت و پیچیده ای میباشند و برای یادگیری آنها نیاز به تلاش و پشت کار بسیار زیاد دارد.

توسعه وب

بهترین زبان های برنامه نویسی برای توسعه وب:

HTML، CSS، Java Script، Python، PHP هستند. البته زبان های HTML و CSS زبان های برنامه نویسی محصوب نمیشوند و زبان های نشان گذاری یا گرافیکی هستند که برای تزئین مختصر یه صفحه وب استفاده میشوند.

سرور

بهترین زبان های برنامه نویسی سمت سرور:

زبان های JAVA، Python، و C# به علاوه زبان های Java Script و Ruby ، PHP زبان های سمت سرور هستند که برای ساخت دیتابیس و سرور مناسب هستند.

برنامه نویسی کلاینت

بهترین زبان های برنامه نویسی سمت کلاینت (کاربر):

Python، Java Script، Dart زبان های سمت کاربر محبوب و پر استفاده برنامه نویسی هستند.

خیلی تشکر میکنم که تا آخر این مطلب همراهمان بودید، با تشکر، تا مطلب دیگر به درود.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا