اخبارتجارت الکترونیک

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

دیروز خبری که پیش بینیش قطعی بود برایم در کانال های خبری و … مبنی بر عدم واریزی این وبسایت منتشر شد و یا به اصطلاح اسکم شد !(البته گویا کلا اطلاعات سایت حذف شده است،و با ارور ۴۰۴ روبرو خواهید شد)

این اواخر علی الخصوص در هر محفلی می‌نشستیم بحث بحث یک وبسایت بود که سود فوق العاده میدهد و حتی کسانی که ثانیه اول نام سایت را می‌شنیدند وسوسه طمع می‌کردند.

قبل از اینکه به توضیحات چگونگی کلاهبرداری و متضرر شدن هموطنان بپردازیم توضیحات کوتاهی بر نحوه فعالیت سایت داشته باشیم .

توضیحاتی مختصر : وبسایت وی کاپیتال یک وبسایت سرمایه گذاری بود که برای دارای پلن های سرمایه گذاری مختلفی بود ،که شامل پلن های بیتکوینی و دلاری در درصدهای مختلف بر اساس میزان واریزی بود .

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

برای مثال اگر شما ۲۰ دلار (حداقل مقدار) را در سایت شارژ میکردید روزی ۱.۵۰% سود به شما پرداخت می‌کرد. ،در عکس زیر پلن های سرمایه گذاری را مشاهده می‌کنید .

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال
کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

خب اگر شما جزو مالباختگان بوده‌اید که تمامی پلن ها را میدانید چیست ، اما اگر عضو نبوده اید نگاهی به ارقام و اعداد بیندازید تا بدانید عجب سودهایی میدهد !

این سایت یکی از شگردهای عامیانه و متداول را بکار برده بود و اونم این بود که تا سطح نهم برای جذب زیرمجموعه به شما سود میداد .

سایت وی کاپیتال در طی ماه های اخیر زبان فارسی را به لیست زبان های موجود در سایتش اضافه کرد و با تبلیغ گسترده توانست سرمایه های زیادی را جذب کند ، سایت آنقدر در بین کاربران ایرانی محبوب شد که به رتبه ۸۳۲ آلکسا در کشور کسب کند .

نگاهی به تاریخ دامین سایت کردم و در ۳م آبان ماه ۱۳۹۷ ثبت شده و خدا می‌داند سایت چه زمانی بالا آمده است . قبلا وقتی در سایت ها ، کانال های تلگرامی و اینستاگرام و … هموطنان عزیزمون می‌نوشتن سایتی عالی با قدمتی ۱۱ ساله راهی مطمئن برای میلیاردر شدن !

واقعا چرا بدون بررسی می‌نوشتن ۱۱ سال !!! خود جای سوال دارد !

واقعا وی کاپیتال فعالیتش چه بود ؟ این سودها را از کجا تامین می‌کرد ؟

وقتی که سایت سرجایش بود و با ارور ۴۰۴ روبرو نبودیم ، من تمامی بخش های سایت را بررسی کردم ، اما خبری از توضیحات نحوه فعالیتش نیست و این همه سود را از کجا پرداخت میکرد نبود !

تنها در بخش سوالات رایج ، در پاسخ سوال رایج که توسط خود سایت مطرح و جواب داده میشود اینگونه نوشته شده بود :

شرکت Wordl way capital چه کار می‌کند ؟

شرکت Wordl way capital به همکاران و سرمایه گذاران خود خدمات مالی در بازار بین‌المللی در زمینه‌رمز ارزها و همچنین بازار سهام و بازار جفت ارز ارائه می‌دهد .

واقعا حالا یک سوال ! توضیحاتش مفید و کامل بود ! با همین توضیحات اطمینان کردید ؟ البته باید بپرسم این بخش را اصلا مطالعه کردید ؟

جالب تر از همه آن هم این است که به گفته بسیاری از سایت های خارجی شماره تلفنی که در سایت موجود بوده هر زمانی که تماس می‌گرفتید با این تلفن گویا که تمامی پشتیبانان درحال مکالمه هستند روبرو میشدید .

در قسمت اطلاعات شرکت عکس دو فرد دیده میشد اگر یادتان باشد که من در اینجا عکسش را برای یادآوری می‌گذارم و کلیپی جالب را نیز پیدا کرده که به زودی در پستی جدید می‌گذارم .

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال
کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

اما سخن اصلی

کلاهبرداری بیش نبود و آن هم کلاهبرداری پانزی است ..گرچه خیلی از کاربران دارند خودشان را دلخوش می‌کنند و می‌گویند سایت قطع شده و برمی‌گردد ، سایت ها باز شود که احتمالش را صفر می‌دهم نتیجه‌ش هم مشخص است ..

کلاهبرداری پانزی یکی از شیوه های کلاهبرداری است که اخیرا به شدت در حال رشد است و با سو استفاده از سادگی مردم و سوددهی غیرمعمول به سرعت رشد می‌کند.

کلاهبرداری پانزی به این صورت که مثلا اگر علی فرد اصله کاری باشد با جذب چند نفر(مثلا ۳نفر A1 ، A2 ، A3) با پول کاربر اول ، پول کاربر دوم و با پول کاربر دوم پول کاربر سوم و به همین ترتیب … پرداخت می‎کند. .

چون کاربران سطح اول حس سوددهی دارند به کاربران دیگر خبر میدهند و به این ترتیب علی که فرد کلاهبردار اصلی است ، گاها بدون اینکه پولی را از جیب خود پرداخت کند ، پول کاربران را میدهد . (به صورت تخصصی در مورد کلاهبرداری پانزی خواهیم نوشت به زودی … )

دیشب یکی از مالبخاتگان به واسطه شناختی که از بنده داشت باهام تماس گرفت و شرایط خود را اینگونه توصیف کرد :

حدود ۳۰۰ میلیون را در سایت سرمایه گذاری کرده بود ، توسط همسایه مغازه‌ش با سایت آشنا شده بود و او با ۵۰ میلیون تومان بهش گفته بود همان ماه اول نزدیک ۲۱ میلیون را سایت بهش پداخت کرده بود ، او هم با طمع وارد شده بود و دیده بود روزانه پول به اصطلاح سود را می‌تواند برداشت کند بعد یک ماه که دوره اول تمام شده بود ، یک میلیارد را وارد سایت کرده بود که میشود همین ماه جاری !

خب شاید بگویید در این کلاهبرداری پانزی چه کسی سود می‌کند ؟ به طور کلی فقط فرد اصله کاری و گاها کسانی که در ردیف اول شاید به سودی نسبی دست یابند .

در هیچ کجای دنیا هیچ فعالیتی اینگونه سود ندارد و حتی به لیست تمامی بانک های جهان توجه کنید و خواهید دید چنین سودی ندارد ، هر نوع سرمایه گذاری که کاملا سوددهی داشته باشد و هیچگونه ضرری نداشته باشد قطعا کلاهبرداری بیش نیست !

عکس هایی جالبی رو پیدا کردم که چند فرد (شاید تابلندی) با لباس های وی کاپیتال و عکس هایی از ایجاد شعبه های متعدد در عراق و کره جنوبی و…

چند نمونه عکس ها رو ببینید و مطالب تکمیلی و عکس ها به زودی می‌گذاریم .

شاید عکس اول تایلند باشد و ساخت چنین تیشرت هایی و بر تن داشتن چند تایلندی*** دلیلی بر اطمینان و اعتماد به سایت نیست !

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال
کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

بنری که با عنوان ایجاد شعبه وی کاپیتال در عراق در فضای مجازی موجود است .

خیلی خنده دارد است ، یک بنر پنج دلاری در یک اتاق کوچک … موشکافی در عکس ها و اطلاعاتی که شاید بدرد بخورد را در پست بعد تا چند ساعت آینده خواهیم گذاشت …

کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال
کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال
کلاه برداری هزاران میلیاردی وی کاپیتال

عکسی تحت عنوان ایجاد شعبه وی کاپیتال در کره جنوبی

پایان /توضیحاتی نایاب و شاید بدرد بخور در چند ساعت اینده در وبسایت …

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا