اخبارامنیتگوگل کروممرورگرنرم افزار

گوگل کروم ورود اطلاعات به فرم‌های ناامن در وب‌سایت‌ها را کنترل می‌کند!

گوگل تصمیم دارد تا ورود اطلاعات شخصی به فرم‌های ناامن در وب‌سایت‌ها را بیش‌از‌پیش کنترل کرده و تا حد امکان از آن جلوگیری کند.

گوگل در کروم ۸۶ قابلیتی را آزمایش می‌کند که متمرکز بر حفظ هرچه بیشتر امنیت و حریم خصوصی کاربران آنلاین خواهد بود. در این نسخه از مرورگر، یک flag جدید به‌نام Disable autofill for mixed forms# دیده می‌شود که ورود خودکار اطلاعات در فرم‌ها را کنترل می‌کند. اگر فرمی در یک وب‌سایت با تأییدیه‌ی https باشد، اما اطلاعات را به‌صورت متن ساده ذخیره کند، قابلیت پر کردن خودکار فرم گوگل کروم در آن غیرفعال خواهد شد. درنتیجه اطلاعات حساسی همچون مشخصات کارت بانکی یا آدرس، در فرم‌های با ایمنی پایین وارد نمی‌شود.

قابلیت بالا، تنها محدود به پر کردن خودکار فرم‌ها نیست. اگر کروم، فرمی را ناامن تشخیص دهد، ورود دستی اطلاعات را نیز به آن محدود می‌کند. درواقع زمانی‌که کاربر تصمیم می‌گیرد تا اطلاعات حساس را به‌صورت دستی در چنین فرم‌هایی وارد کند، با یک پیام هشدار مانند تصویر زیر روبه‌رو می‌شود.

پیام هشدار ورود اطلاعات به فرم ناامن در گوگل کروم

با وجود هشدارها و پیشگیری‌هایی که گوگل برای حفاظت در برابر فرم‌های ناامن در کروم ارائه می‌کند، کاربر می‌تواند تنظیمات را نادیده بگیرد. با انتخاب گزینه‌ی Submit Anyway در پیام هشدار بالا، می‌توانید اطلاعات را در فرم مدنظر وارد نمایید.

توسعه‌دهنده‌ های وب اکنون می‌توانند امن بودن فرم‌های خود و هماهنگی با قابلیت ایمنی جدید گوگل کروم را در نسخه‌ی Canary مرورگر آزمایش کنند. آن‌ها باید ازطریق بخش Chrome://flags وارد تنظیمات مربوطه شوند و Disable autofill for mixed forms# را فعال کنند.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا