اپلیکشن هااخبار

یوتیوب به استاندارد دیوایس‌های لمسی پیوست

یوتیوب به استاندارد دیوایس‌های لمسی پیوست ،اگر با دیوایس ها و یا وسیله های لمسی قبلا به یوتیوب مراجعه کرده باشید به مشکلاتی برخورد کرده اید.مخصوصا کسانی که از تبلت ها استفاده می کنند می دانند که بسیاری از امکانات یوتیوب منطبق بر داشتن و استفاده از موس است.

سیاست کلی این تغییر

به صورت کلی با فراگیر تر شدن دیوایس های لمسی تمام استاندارد ها به سوی آنها جهت کرده است.

چنانچه قبلا نیز بیان کردیم رده بندی سایت ها نیز بر اساس نسحه ی گوشی آن ها انجام خواهد پذیرفت.

برای ظاهر شدن منوی سه نقطه مجبور بودید نشان‌گر ماوس را روی ویدئوبرای مدتی نگه دارید. این یعنی اگر ماوس یا ترک‌پد نداشتیدامکان دسترسی به این منو را عملا نداشتید. این مشکل در به‌روزرسانی جدید برطرف شده است.

اگر هم‌اکنون از طریق تبلت یا لپ‌تاپی که دارای صفحه‌نمایش لمسی است وارد وب‌سایت رسمی یوتیوب شوید خواهید دید که منوی سه نقطه‌ای در زیر تمامی ویدئوها به‌چشم می‌خورد.

تغییرات بخش پخش ویدئو

یوتیوب به استاندارد دیوایس‌های لمسی پیوست ،به‌روزرسانی جدید وب‌سایت یوتیوب همچنین مبتنی بر استاندارد دیوایس های لمسی اندازه ی آیکون ها را بزرگتر کرده است.

  • با سوایپ روی پخش‌کننده‌ به سمت بالا، ویدئو را به حالت تمام‌صفحه دربیاورید.
  • از طرفی با سوایپ به سمت پایین، پخش‌کننده‌ی ویدئو کوچک می‌شود.
یوتیوب به استاندارد دیوایس‌های لمسی پیوست

تغییرات تاریخچه ی مشاهده ی ویدئو ها

از دیگر بهبود هایی که در آپدیت جدید یوتیوب در اختیار ما قرار می دهد، بهبودهایی است در بخش تاریخچه‌ی ویدئوهای مشاهده‌شده (Watch History) به ما ارائه می دهد.. این بخش از سایت از این پس به شما نشان می‌دهد که در هر تاریخ خاص، چه ویدئوهایی را مشاهده کرده‌اید تا از این طریق ویدئوها در Watch History سازمان‌دهی بیشتری پیدا کنند. 

سازمان‌دهی لیست‌های پخش

افزون بر این‌ها در نسخه‌ی به‌روز‌شده‌ی یوتیوب تحت وب از طریق گزینه‌ی «Move to the top/bottom» راه جدیدی برای سازمان‌دهی لیست‌های پخش وجود دارد. این یعنی دیگر مجبور نیستید ویدئوها را درگ اند دراپ کنید. ناگفته نماند قابلیت موردبحث تا پیش از برداشته شدن از روی پلتفرم، در نسخه‌های قدیمی یوتیوب در دسترس بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا