phpطراحی سایت

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

در این قسمت از آموزش php می خواهیم شما را با نحوه ساخت فرم ثبت نام(عضویت)آشنا کنیم. فرم ثبت نام کاربران و ورود به سایت از جمله زیرساخت‌های مورد نیاز در طراحی سایت و نرم‌افزارهای تحت وب به حساب می آید.

در این آموزش فرم ثبت نام ما دارای ۵ فیلد (نام ، نام خانوادگی ، ایمیل ،نام کاربری و رمز عبور ) می باشد. با چند گام ساده شروع به ساخت فرم می کنیم.

قبل از شروع کار، شما به یک پایگاه داده نیاز دارید تا در برنامه از آن استفاده کنید. در ابتدا شما می توانید یک پایگاه داده با نام admin ایجاد کنید. در این پایگاه داده شما نیاز به یک جدول دارید.در این جدول نیز باید اطلاعات مورد نظر خود را وارد کنید.

گام اول : ساخت جدول

در اولین مرحله،بعد از ساختن پایگاه داده(database)،جدولی به نام user که شامل ۵ فیلد(به تعداد اطلاعات موردنظر) است را ایجاد می کنیم.

همانطور که مشاهده می کنید در ستون اول: نام فیلدهای مورد نیاز، در ستون دوم : نوع فیلد و در ستون سوم طول هر فیلد را وارد کرده ایم. همچنین id از نوع AUTO_INCREMENT تعریف شده و کلید اصلی یا PRIMARY نیز مشخص شده است.

گام دوم : کدهای html فرم ثبت نام

پس از ساختن جدول و ردیف ها، نوبت به ساختن فرم html برای ارتباط با کاربر رسیده است. برای ساخت این فرم از تگ form استفاده می کنیم.

با طراحی یک صفحه به صورت html و قرار دادن چند فیلد ، می توانیم اطلاعات کاربر را در جدول و در ردیف های تعیین شده،ذخیره کنیم .در واقع قابلیت ثبت نام در سایت را ایجاد کنیم. به همین منظور فایلی به نام register.php ایجاد می کنیم و کد های زیر را داخلش قرار می دهیم.

 

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

با بازکردن فایل بالا در مرورگر،تصویر زیر برای شما نمایش داده می شود.

 روش اسال اطلاعات

متد POST نحوه ارسال اطلاعات  به صفحه تعیین شده را مشخص می کند. انجام این کار برای فرم‌های ثبت نام و ورود به سایت ضروری است زیرا مانع از ذخیره‌سازی اطلاعات وارد شده کاربر در cache مرورگر و Log‌های سرور می‌شود.همچنین خاصیت action در تگ form مشخص می کند وقتی کاربر روی دکمه ثبت نام کلیک کرد، اطلاعات موجود در فرم به کدام صفحه ارسال شود.

خب حالا نوبت میرسد به ایجاد صفحه ای که در متد action تعیین کردیم که در مرحله بعد آن را ایجاد می کنیم.

گام سوم :  کدهای php برای فرم ثبت نام

برای این منظور یک فایل به نام singin.php ایجاد کرده و کدهای زیر را در آن ذخیره می کنیم.

 

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

در این مرحله با استفاده از POST_$ مقادیر ارسال شده از صفحه register.php را در متغیرهایی ذخیره می کنیم تا پس از بررسی های لازم آن ها را با استفاده از دستور insert در پایگاه داده ذخیره کنیم.

گام پنجم : ثبت کاربر در پایگاه داده

پس از وارد کردن اطلاعات در فرم ،روی دکمه ثبت اطلاعات کلیک می کنیم.اطلاعات اولین فرد در جدول user به صورت زیر درج می شود:

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

آموزش ساخت فرم ثبت نام با php و mysql

 

نوشته های مشابه

‫۶ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا