Pythonبرنامه نویسی

آموزش پایتون جلسه اول

سلام خدمت کاربران عزیز گروه فنی مهندسی زرین هور در پست های قبلی به صورت کامل زبان برنامه نویسی پایتون رو معرفی کردیم .

در این پست میخواهیم با این زبان به صورت کامل آشنایی پیدا کنیم. پس با ما همراه باشید .

از کجا شروع کنیم ؟

ابتدا به سایت https://www.python.org/ رفته و نرم افزار پایتون را دانلود و ثپس نصب نمایید

پس از نصب نرم افزار برنامه ۳.۰.۷ python بازکنید محیطی به شکل زیر برای شما باز می شود .

آموزش پایتون - گروه فنی مهندسی زرین هور
آموزش قدم به قدم برنامه نویسی پایتون

حال شما محیط لازم برای کد نویسی را دارید در مرحله بعدی با مفاهیم برنامه نویسی بیشتر آشنا خواهیم شد .

برنامه نویسی پایتون

پایتون یک زبان سطح بالا که امکان ایجاد کردن برنامه های بسیار قدرتمند را برای ما مهیا میسازد از ویژگی های مهم این زبان سادگی و درک آسان کدها می باشد .

میدانیم که هر سیستم کامپیوتر داده ها و اطلاعات خامی دریافت میکند و بعد از پردازش این داده ها اطلاعات با ارزش و مهمی در اختیار ما قرار میدهد .

در دنیای کامپیوتر ما با انواعی از داده ها سر و کار داریم داده ها اطلاعت خامی هستند که ما جهت پردازش از آنها استفاده میکنیم و انواع مختلفی دارند . برای استفاده از داده ها در زبان های برنامه نویسی دیگر ما ابتدا باید نوع داده ها رو مخص کنیم اما در زبان برنامه نویسی پایتون این انتخاب لزومی ندارد . زیرا پیاتون خود یک زبان هوشمند میباشد و نوع داده ها را شناسایی میکند و در یک متغییر ذخیره میسازد .

متغیر چیست ؟

داده های خام توسط واحد پردازش تبدیل به اطلاعات میشوند اما این واحد پردازش به چه قسمت هایی تقسیم میشوند.

پردزاشگر مرکزی (cpu) : همان مغز کامپیوتر است که تمامی پردازش های کامپیوتر از جمله پردازش داده ها و تبدیل آن به اطلاعات از وظایف cpu است .

حافظه با دست رسی تصادفی (RAM) : یک حافظه موقت است که تمامی داده ها را جهت پردازش به cpu ارسال میکند . به زبان ساده تر میتوانیم بگویم RAM میز کار CPU است .

متغیر چیست ؟ متغیر قسمت رزرو شده حافظه RAM است برای ذخیره سازی داده و نوع داده برای مثال نمنه ای از متغیر ها را در تصویر زیر میتوانید مشاهده کنید .

در تصویر بالا کارکتر مساوی ‘=’ به معنای برابری نیست بلکه به معنای انتساب است و بدان معنی است که مقدار سمت چپ در مقدار سمت راست ذخیره میشود یعنی ستور a=2 به معنی این است که عدد صحیح ۲ در حافظه ای عددی در RAM به اسم a ذخیره میشود

پایان جلسه اول

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا