اپلیکشن هاترفند هاهوش مصنوعی

آموزش ۰ تا ۱۰۰ ChatGPT

ChatGPT، از جذاب‌ترین ربات‌های هوش مصنوعی است که می‌تواند پاسخگوی بسیاری از سوالات انسان باشد. جذابیت این ربات موجب شده است تا استفاده از ChatGPT در ایران نیز از محبوبیت بالایی برخوردار بوده و بسیاری از کاربران ایرانی خواهان ارتباط با این ربات هوشمند و حتی خرید اکانت ChatGPT باشند؛ با اینکه دسترسی به این چت بات رایگان است، اما نحوه استفاده از ChatGPT برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه بوده و نیازمند ابزارهای تغییر آی پی و شماره مجازی می‌باشد.

معرفی ChatGPT

بات مکالمه (ChatGPT) که توسط شرکت OpenAI توسعه یافته‌است، از داغ‌ترین موضوعات این روزهای دنیای هوش مصنوعی است. ربات هوشمند ChatGPT نه‌تنها می‌تواند به تمام سوال‌های انسان در زمینه‌های مختلف مانند فیزیک، ریاضی، تاریخ و ادبیات پاسخ دهد، بلکه می‌تواند در حل بسیاری از مشکلات مانند رفع ایراد کدهای برنامه‌نویسی، تولیدمحتوا برای شبکه‌های اجتماعی، ایمیل مارکتینگ و سایر مسائل پیچیده و تخصصی نیز به کاربران کمک کرده و مانند یک انسان با آن‌ها مکالمه کند.

آیا ChatGPT در ایران فعال است؟

به دلیل وجود تحریم‌ها، خدمات OpenAI و سرویس‌دهی chatgpt برای ایران غیرفعال است؛ به همین دلیل نحوه استفاده از ChatGPT در ایران کمی متفاوت بوده و نیازمند ابزارهایی است که بتوان محدودیت‌های کاربران ایرانی را برطرف نمود. به همین منظور، برای استفاده از Chat GPT در ایران به برنامه‌های تغییر IP و شماره مجازی کشورهای خارجی نیاز خواهید داشت. در نظر داشته باشید که استفاده از چت جی پی تی رایگان است اما به دلیل لزوم استفاده از ابزارهای مذکور، نحوه استفاده از چت بات ChatGPT در ایران با کمی هزینه همراه است.

پیش‌نیازهای استفاده ازChatGPT در ایران

  • برنامه تغییر IP برای چت‌جی‌پی‌تی

تحریم‌های کشور امریکا علیه ایران، نحوه استفاده از سرویس‌های خارجی را برای کاربران ایرانی با محدودیت مواجه کرده است. ورود به سایت ChatGPT با آی‌پی ایران امکان‌پذیر نبوده و با پیغام ”عدم دسترسی – Access Denied” مواجه خواهید شد؛ به همین دلیل، در گام نخست به یک ابزار تغییر IP نیاز دارید. البته باید در نظر داشت که این سرویس طیف گسترده‌ای از VPNهارا شناسایی کرده و تغییرات مستمر VPN و IP ممکن است اکانت شمارا با مشکل مواجه کند؛ از این رو، به شما توصیه می‌کنیم برای استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT در ایران، به جای VPN از سرور مجازی کشورهای خارجی (VPS) با IP ثابت استفاده کنید.

  • شماره مجازی برای استفاده از چت جی پی تی در ایران

در روند ساخت اکانت ChatGPT، به ارائه شماره تلفن برای دریافت کد فعالسازی نیاز خواهید داشت. با توجه به محدودیت‌ها، ارائه شماره تلفن ایرانی برای استفاده از سرویس‌های OpenAI امکان‌پذیر نیست و لازم است تا نسبت به خرید شماره مجازی معتبر اقدام کنید.

مراحل آموزش ساخت حساب کاربری ChatGPT

برای استفاده از ChatGPT در ایران لازم است تا حساب کاربری خود را بسازید. برای ساخت اکانت ChatGPT به یک ایمیل و شماره تلفن نیاز خواهید داشت. همانطور که در بخش پیشین به آن اشاره شد، به دلیل تحریم‌های موجود، استفاده از شماره تلفن ایرانی در سایت openai امکان‌پذیر نبوده و لازم است تا از شماره مجازی کشورهای خارجی استفاده کنید. برای این منظور می‌توانید از خدمات خرید شماره مجازی برای chatgpt ایرانیکارت استفاده نمایید. هم اکنون، وارد پنل ایرنیکارت شده و درخواست خود را برای خرید شماره مجازی ChatGPT ثبت کنید.

پس از تغییر IP سیستم خود، به سایت chat.openai.com مراجعه کرده و ایمیل خود را وارد کنید. پس از وارد کردن ایمیل و اطلاعات، باید شماره مجازی خود را جهت دریافت کد فعالسازی وارد نمایید. توجه داشته باشید که در صورت خرید شماره مجازی ChatGPT ایرانیکارت، به محض ارسال کد فعالسازی، از سمت کارشناسان ایرانیکارت با شما تماس گرفته شده و کد مورد نظر به اطلاع شما می‌رسد. پس از ثبت کد، به راحتی می‌توانید ثبت نام را کامل کرده و اکانت ChatGPT خود را بسازید. شرح دقیق‌ تر ساخت حساب چت جی پی تی به شرح زیر است:

آموزش ساخت اکانت و استفاده از هوش مصنوعی ChatGPT

1. ورود به سایت ChatGPT

ابتدا IP خود را تغییر داده و بعد عبارت OpenAI را در مرورگر خود سرچ کنید. اولین سایت در لیست نتایج، سایت رسمی OpenAI خواهد بود. روی آن کلیک کنید، سپس در انتهای صفحه وب‌سایت باز شده، روی لینک Try ChatGPT بزنید تا به سایت این ابزار منتقل شوید.

همچنین به‌جای آن می‌توانید در صفحه نتایج جست و جوی گوگل، مستقیما روی لینک ChatGPT کلیک کنید.

جستجوی OpenAI در گوگل و کلیک روی لینک ChatGPT

در سایت ChatGPT، توضیحاتی درباره این ابزار ارائه شده که مطالعه آن برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این ابزار AI مفید هستند.

۲. ثبت‌نام در ChatGPT و تایید ایمیل

در ادامه، به صفحه جدیدی منتقل خواهید شد که از شما می‌پرسد قصد انجام چه‌ کاری را دارید. برای شروع فرایند ثبت‌نام، روی دکمه Sign Up کلیک کنید و اگر پیش از این اکانت ChatGPT را ساخته‌اید، می‌توانید روی دکمه Log In کلیک کنید.

ما روی Sign Up کلیک کرده‌ایم. این مرحله ممکن است کمی طول بکشد و از شما خواسته شود تا اثبات کنید که ربات نیستید. سپس به صفحه‌ای منتقل می‌شوید که شامل موارد زیر برای ادامه کار است.

روش های ثبت نام ChatGPT
  • ثبت‌نام با ایمیل: کادری برای ورود آدرس ایمیل و ادامه مراحل ثبت‌نام وجود دارد.
  • ثبت‌نام با اکانت‌های موجود: ادامه مراحل ثبت‌نام را می‌توانیم از طریق یکی از اکانت‌های Microsoft ،Google یا Apple خود انجام می‌دهیم.

مراحل ثبت‌نام را به یکی از ۲ روش فراهم شده در زیر، می‌توانید ادامه دهید.

روش اول از طریق آدرس ایمیل

اکنون اگر در کادر ورودی Email address، آدرس ایمیل خود را وارد و روی دکمه Continue کلیک کنید، به مرحله بعد رفته و از شما‌ می‌خواهد تا پسوردی را برای حساب ChatGPT خود برگزینید.

ثبت نام ChatGPT با آدرس ایمیل

پس از وارد کردن پسورد، دوباره روی دکمه Continue کلیک می‌کنیم. در این هنگام ایمیلی به منظور تأیید، برایتان ارسال خواهد شد.

تأیید آدرس ایمیل در ساخت اکانت ChatGPT

ایمیل دریافتی را – از Inbox ایمیل خود – باز کرده و روی لینک Verify Email Address کلیک می‌کنیم. با این کار صفحه جدیدی باز می‌شود که اطلاعات شخصی شامل نام، نام‌خانوادگی و تاریخ تولد را از ما دریافت می‌کند. پس از تکمیل فیلدهای مرتبط، روی دکمه Continue کلیک می‌کنیم.

وارد کردن اطلاعات شخصی در ساخت اکانت ChatGPT

توجه داشته باشید که حتماً در این مرحله یک ابزار تغییر IP قدرتمند و معتبر فعال باشد.

برای جلوگیری از بروز مشکل و خطاهای محتمل، شاید نیاز باشد تا چندین ابزار تغییر آی‌پی مختلف را امتحان کرده یا مراحل را با دستگاه دیگری ادامه دهید. برخی مواقع ممکن است وجود یک افزونه یا برنامه‌ای خاص نیز منجر به بروز این مشکل شده باشد. در این شرایط می‌توانید افزونه‌های مرورگر خود را یکی‌یکی حذف و دوباره فرایند تأیید را امتحان کنید.

در صورتی که مراحل گفته شده بدون مشکل اجرا شوند با صفحه گفت و گوی ChatGPT مشابه تصویر زیر رو به رو می‌شویم و در محل مشخص شده می‌توانیم پرسش‌های خود را وارد کنیم.

صفحه گفت و گوی ChatGPT

روش دوم از طریق اکانت های گوگل ، مایکروسافت یا اپل

حال می‌خواهیم روش دوم برای ثبت‌نام ChatGPT را بررسی کنیم. همان‌گونه که در تصویر آورده شده در زیر مشاهده می‌کنید با استفاده از اکانت‌های گوگل، مایکروسافت یا Apple نیز می‌توانیم مراحل ثبت‌نام ChatGPTرا انجام دهیم. به‌طور مثال ما از یک اکانت گوگل برای این منظور استفاده می‌کنیم و طبق مراحل گفته شده در ادامه پیش می‌رویم یعنی روی دکمه Continue with Google کلیک می‌کنیم.

ورود با گوگل اکانت

صفحه جدیدی مشابه تصویر آورده شده در ادامه باز می‌شود. در این صفحه می‌توانیم اکانت گوگل – که حال حاضر در آن لاگین هستیم – را انتخاب کنیم یا با انتخاب گزینه Use another account وارد گوگل‌اکانت دیگری شویم.

انتخاب گوگل اکانت فعلی

در صورتی‌که هر یک از ۲ روش گفته شده به درستی انجام شوند با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر رو به رو می‌شویم. ChatGPT برای صحبت با شما آماده است. می‌توانید پرسش یا پرامپت خود را در کادر مشخص شده بنویسید و گفت و گویی را با چت جی پی تی شروع کنید.

صفحه گفت و گوی ChatGPT

لاگین به ChatGPT با حساب موجود

در صورتی که مراحل ایجاد اکانت ChatGPT را پیش از این انجام داده‌اید و اکنون می‌خواهید با حساب خود وارد آن شوید لازم است تا طبق مراحل زیر پیش بروید.

وارد آدرس چت جی پی در «+» می‌شویم و روی دکمه Login کلیک می‌کنیم. با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر رو به رو می‌شویم. در این صفحه با یکی از ۲ روش موجود لاگین می‌کنیم.

صفحه لاگین ChatGPT

نحوه استفاده از ChatGPT

استفاده از چت جی پی تی کار ساده‌ای است. در صفحه حساب کاربری خود درون کادر پایین صفحه کلیک و شروع به نوشتن کنید. البته می‌توانید گزینه New Chat را در سمت چپ صفحه نیز بزنید. با این حال چند نکته وجود دارد که بهتر است قبل از شروع به کار با این ربات بدانید. مواردی که در ادامه به توضیح آن‌ها پرداخته‌ایم:

  • چت جی پی تی از زبان فاسی پشتیبانی می‌کند. این یعنی می‌توانید با زبان فارسی با این ربات ارتباط برقرار کنید اما ممکن است سرعتی پایین‌تر را تجربه کنید یا به جملاتی بر بخورید که چندان معنای درستی ندارند.
  • اطلاعات فراهم شده توسط این ابزار در بیشتر موارد صحیح هستند اما نباید آن‌ها را به جای تشخیص پزشکی یا منبع معتبر علمی به کار ببرید. همچنین با اینکه این ربات در تولید محتوا عالی عمل می‌کند، اما بهتر است به طور کامل به آن تکیه نکرده و هر مطلب جدیدی را حتما به صورت دستی بررسی کنید.
  • ممکن است گاهی به دلیل درخواست زیاد، ربات خطا داده و شما را از ارسال درخواست‌های جدید تا یک ساعت آینده محروم کند. در چنین شرایطی تنها می‌توانید صبر کنید. البته ممکن است عوض کردن آی‌پی نیز به شرایط کمک کند.

مهم است که بدانید ربات هوش مصنوعی ChatGPT فعلا در مرحله آزمایشی به سر می‌برد و اگر از زبان فارسی استفاده کنید، ممکن است پاسخ‌های کاملا درستی برایتان به نمایش درنیاورد. اما به طور کلی، استفاده از این ابزار بسیار جالب است و در کمترین زمان، شما را به نتیجه دلخواه می‌رساند. در ادامه چند مورد از کاربردهای چت جی پی تی را می‌بینیم.

تنظیمات ChatGPT

بطورکلی تمرکز هوش مصنوعی Chat GPT بر روی عملکرد قوی، سادگی محیط کاربری و سهولت استفاده کاربران است؛ به همین دلیل از وجود هرگونه المان اضافی در این محیط کاربری اجتناب شده است. با این حال، در قسمت سمت چپ پایین صفحه اصلی چند گزینه برای تنظیم برخی ویژگی‌های بات جهت بهبود وضعیت ظاهری و کاربرد راحت‌تر آن قرار داده شده است.

  • Clear Conversations: با انتخاب این گزینه تاریخچه مکالمات و تاپیک های شما با ChatGPT حذف خواهد شد.
  • Upgrade to Plus: چت جی پی تی یک سرویس پولی در اختیار کاربران خود قرار داده است. این سرویس هر لحظه در دسترس بوده و قابلیت‌های پیشرفته‌تری در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با انتخاب این گزینه می‌توانید برای خرید سرویس حرفه‌ای اقدام کنید.
  • Light/Dark Mode: در این بخش می‌توانید رنگ‌ پس زمینه محیط کاربری را در حالت تاریک و روشن انتخاب کنید.
  • Updates and FAQ: اگر قصد دارید به صورت کامل در جریان روند توسعه این هوش مصنوعی قرار بگیرید، می‌توانید به این بخش مراجعه کنید. همچنین این صفحه پاسخ به سؤالات پرتکرار کاربران را نیز در خود جای داده است.
  • Log out: با انتخاب این گزینه، از حساب کاربری خود خارج می‌شوید.

امیدوارم از خواندن این مطالب لذت برده باشید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا