اپلیکشن هااخبارترفند هاترفندهای اندروید

اشتباهات رایجی که عمر تلفن همراه را کاهش میدهد

در این بخش با دلایل کاهش عمر تلفن همراه آشنا میشویم تلفن هایی همراه هم مانند سایر وسایل روزی از کار می افتند و ما با انجام دادن اشتباهاتی به کاهش عمر آن کمک میکنیم. نکاتی که امروز با آن آشنا میشویم را رعایت کنیم تا طول عمرتلفن خود را بیفزایم.

۱-برنامه هایی غیر ضروری را ببندید

هنگامی که از یک برنامه از جمله بازی خارج میشود مطمن از بسته شدن ان برنامه باشید و اینکه در پس زمینه تلفنتان در حال اجرا نیست این کار عمر باتری تلفنتان را کاهش میدهد. بنابر این برنامه هایی غیر ضروری را در تلفن همراهتان پاک کنید.

۲-برای پیامک ها از ویبره استفاده نکنید

برای استفاده از اعلان تلفن همراه خود ابتدا انرا درحالت سایلنت قرار ندهید زیر این کار،کاری غیر ضروری و اضافه محسوب میشود هنگامی که این کار را در مدت زمان طولانی انجام دهید تلفن شما بیش از حداکثر توان خود کار میکند اگر در مواقعی به این نوع عملکرد نیاز ندارید از آن استفاده نکنید و ویبره اعلان هارا خاموش کنید.

۳-برنامه هایی که دشمن باتری تلفن همراهتان هستند

برنامه هایی مانند: اسنپ چت،نت فیلکس،اسنپ چت،فیسبوک و آمازون از موبایل همراهتان پاک کنید . در کشور ما برنامه بسیار کاربردی نیست و کمتر افرادی از آن استفاده می کنند شما ممکن است هرگز این برنامه استفاده نکنید این برنامه همیشه در پس زمینه تلفنتان در حال اجرا است و پاک کردن فیسبوک از تلفنتان کار بسیار مفیدی است فیسبوک ۲۰ درصد از عمر تلفن همراهتان را کاهش میدهد.

۴-تلفن همراه خود را در زیر بالشتتان قرار ندهید

شما اگر تلفنتان در زیر بالشت قرار دهید اینکار عمر تلفنتان را کاهش میدهد و انجام دادن این کار در هنگام خوابابدا باعث سردرد میشود و اگر تلفنتان در شارژ در زیر بالشتتان قرار گیرد کار بسیار خطرناکی است ختی ممکن است این کار باعث منفجر تلفنتان میشود.

۵-نور صفحه تلفن همراهتان را زیاد نکنید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمامی تلفن ها دارای صفحه نمایش بزرگی میباشند صفحه تلفن همراه بیشترین مصرف باتری را دارد، نور صفحه تلفنتان را زیاد نکنید تا در مصرف باتری و عمر گوشیتان صرفه جویی کنید.

۶-تلفن در حال شارژ را رها نکنید

زدن تلفن همراه به شارژ درحالت خواب عادت بسیار خطرناکی است ،پروسه شارژ حرارت تلفنتان را بالا و این حرارت برای تمامی اجزای تلفن همراهتان مضر است و در هنگامی هم که میزان شارژ باتریتان به ۱۰۰درصد برسد باتری د رحال توقف قرار میگیرد و این کار بسیار خطرناک است

۷-نرم افزار های تلفنتان را بروز رسانی کنید

بروز رسانی برنامه ها باعث عملکرد بهتر تلفن همراهتان میشود .و غیر فعال سازی بروز رسانی ها باعث کندشدن تلفنتان میشود بنابراین تلفنتان را دائم در حالت اپدیت قراردهید تا عملکرد نرم افزاری خوبی داشته باشید.

۸-عوامل نامناسب باعث خرابی تلفنتان میشود

عوامل نامناسب محیطی از جمله رطوبت زیاد ،نور و یا انواع برخورد ها با گوشی اعم از اجسام تیز و برنده و یا افتادن از ارتفاع را شامل می شود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا