اپلیکشن هااخبارامنیتاندرویدترفند هاترفندهای اندرویدنرم افزار

همه چیز درباره “رات اندروید” !!!

یکی از راه های هک گوشی های اندروید و نفوذ به آن ، ساخت “رات” و استفاده از آن است.

افراد هکر با استفاده از برنامه هایی که قادر به ساخت فایل “رات” می باشند ، یک فایل رات ساخته و بر روی گوشی فرد موردنظر نصب می نمایند.سپس هکر ها با استفاده از برنامه ساخته شده اقدام به هک و سرقت اطلاعات آن فرد می کنند.

ما امروز قصد داریم در رابطه با رات اندروید و چگونگی کار و هک با این برنامه ها ، برای علاقه مندان به مباحث هک و امنیت مطالبی قرار دهیم .

رات اندروید چیست؟

“رات” یا “RAT” در واقع نوعی تروجان است که مخفف شده “Remote Access Trojan” بوده و با ظاهر برنامه ای دیگر اقدام به هک و سرقت اطلاعات کاربر می کند.رات ها اغلب از عدم آگاهی کاربران استفاده کرده و در ظاهر یک برنامه مفید یا یک بازی هستند که بر روی دستگاه کاربر نصب می شوند.سپس با استفاده از در پشتی(Backdoor) که توسط سازنده رات ،در متن برنامه نویسی، برنامه قرار داده شده است، اقدام به ارسال اطلاعات گوشی کاربر به فرد هکر می کنند .

رات اندروید بسیار خطرناک می باشد ، به طوری که می تواند راه دسترسی سایر برنامه های مخرب به گوشی شما را باز کند. هکر ها از طریق رات اندروید می توانند دسترسی ادمین به گوشی داشته باشند و همین باعث می شود که بتوانند با استفاده از این برنامه ها ، اقدام به نصب برنامه های دیگری نظیر Keylogger روی گوشی شما کنند و با استفاده از آن ها تمامی اطلاعات مهم شما را هک و سرقت نمایند.

دسترسی های رات اندروید

همانطور که گفتیم با استفاده از رات اندروید ، هکر می تواند دسترسی های زیادی به گوشی شما پیدا کند. چند مورد از مهم ترین دسترسی ها عبارتند از:

  • مانیتور کامل رفتار های کاربر با استفاده از نصب برنامه هایی نظیر Keylogger ها
  • روشن کردن دوربین گوشی کاربر از راه دور بدون اینکه خود کاربر متوجه این کار شود.
  • گرفتن اسکرین شات از صفحه نمایش گوشی طرف
  • دسترسی کامل به تمامی فایل های ذخیره شده در گوشی طرف
  • کپی ، تغییر و حتی پاک کردن تمامی اطلاعات گوشی طرف

این ها تنها بخشی از کنترل هایی است که یک هکر با برنامه رات میتواند به دست آورد. او با نصب برنامه های دیگر از طریق همان برنامه رات ، به راحتی می تواند به هر اطلاعاتی که بخواهد در گوشی شما دسترسی پیدا کند و آن ها را به سرقت ببرد.

نحوه ساخت رات اندروید

برای ساخت رات اندروید دو روش وجود دارد که از شهرت بیشتری میان روش های دیگر برخوردار بوده و به سادگی هرچه تمام تر قابل اجرا می باشند.

اولین روش ، استفاده از برنامه های ساخت رات اندروید نظیر برنامه AndroRat می باشد.

روش دوم ، استفاده از سیستم عامل کالی لینوکس و ورود به محیط ترمینال آن و ساخت یک برنامه رات است. این روش کمی پیچیده تر از روش قبلی است اما به سبب اینکه دست برنامه نویس بسیار بازتر می باشد ، اکثر هکر های حرفه ای این شیوه را بیشتر پسندیده و از روش استفاده از سیستم عامل کالی لینوکس برای ساخت فایل رات استفاده می کنند.

جلوگیری از نفوذ برنامه های رات اندروید به گوشی

برای مقابله با برنامه های رات اندروید و جلوگیری از نفوذ آن ها به گوشی ، باید قبل از هرچیز دیگری از آنتی ویروس های قدرتمند و بروز شده استفاده نمایید.

بسیاری از افراد تصور می کنند که گوشی موبایل نیازی به آنتی ویروس ندارد . این تصور کاملا اشتباه است و چون گوشی های اندرویدی از خاصیت متن باز بودن بهره می برند ، بیشتر در معرض خطر حملات تروجان ها و ویروس ها قرار می گیرند و به همین دلیل توصیه می شود که از یک آنتی ویروس قدرتمند و معتبر و به روز شده بر روی تلفن همراه خود برای دسترسی به امنیت بیشتر استفاده نمایید.

همچنین برای حفظ امنیت بیشتر اطلاعات خود ، بهتر است از کلیک کردن روی لینک های مشکوک و همچنین دانلود و نصب برنامه نامعتبر و مضر پرهیز کنید. پیشنهاد می شود ، صرفا از برنامه هایی که در اپ مارکت های مجاز موجود هستند استفاده کرده و به هیچ وجه از سایر منابع نامشخص اقدام به دانلود و نصب برنامه ننمایید.

“با تشکر که با ما همراه بودید”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا