اپلیکشن هاامنیتترفند هاترفندهای اندرویدنرم افزار

اپلیکیشن های ویروسی و غیر مطمئن را چگونه تشخیص دهیم + امنیت برنامه ها برای موبایل

اپلیکیشن های ویروسی و غیر مطمئن را چگونه تشخیص دهیم
اپلیکیشن های ویروسی و غیر مطمئن را چگونه تشخیص دهیم

امروز میخواهیم در مورد امنیت نرم افزار های مختلف در موبایل توضیح دهیم.

امنیت چرا مهم است؟

سوال بسیاری از کاربران این است که امنیت مهم است؟ امنیت فقط دسترسی به فایل ها و عکس های شما نیست. فایل های ویروسی و مخرب به دوربین شما دسترسی دارند و دوربین شما رو رصد میکنن. فایل های مخرب باعث مصرف بیشتر شارژ، اینترنت، و آسیب به پردازنده و غیره میشوند. پس به طور کلی فایل های مخرب و ویروسی برای موبایل ضرر دارند و استفاده از آن ها به ضرر موبایل است.

امنیت
اپلیکیشن های ویروسی و غیر مطمئن را چگونه تشخیص دهیم

راهکار های امنیتی گوگل برای برنامه ها، Play Protect

برنامه هایی که دانلود میکنید، ۸۵% در گوگل پلی قبلا ثبت شده اند. این رخداد باعث میشود که برنامه هایی که نصب میکنید چک شوند و زمانی که در گوگل پلی ثبت شده باشند، این برنامه ها امن محسوب میشوند و میتوان آن ها را بدون هیچ مشکلی نصب کرد. اگر برنامه هایی را نصب کنید که در زمان نصب به مشکلی بر نخورید، یعنی فایل های نرم افزار هیچ مشکلی ندارند زیرا قبلا توسط Play Protect بررسی شده اند.

استفاده از آنتی ویروس ها

به عقیده یک سری از کاربران ویروس قابلیت پاک شدن و جدا شدن از فایل ها را دارند اما این عقیده اشتباه است. ویروس ها در واقع خود فایل ها و برنامه های مخرب هستند، البته ویروس های جداگانه هم داریم که هم تخریب میکنند و هم به اطلاعات شخصی نفوذ میکنند، اما بیشتر ویروس ها در فایل ها کارگذاری شده اند. آنتی ویروس ها فایل های ویروسی را پاک میکنند. پس زمانی که از آنتی ویروس استفاده میکنید، باید انتظار پاک شدن فایل های خود را داشته باشید زیرا برخی از فایل ها ویروسی هستند و به کلی پاک میشوند.

خیلی ممنون که تا پایان این مطلب همراهمان بودید، تا درودی دیگر به درود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا