اینستاگرامشبکه های اجتماعی

بازیابی رمز عبور اینستاگرام

یکی از چالش های همیشگی بسیاری از کاربران فراموش کردن رمز اینستاگرام و در نهایت نیاز به بازیابی پسورد اینستاگرام است.

این مشکل مخصوصا دربین افرادی که چندین اکانت اینستاگرام متفاوت دارند رایج است به همین دلیل اکنون زمان آن می رسد تا با روش های بازیابی پسورد اینستاگرام آشنایی پیدا کنید.

پس اگر رمز اینستاگرام خود را فراموش کردید نگران نباشید و این مطلب را با دقت بخوانید ، چرا که می توانید با استفاده از این آموزش به راحتی فرآیند بازیابی رمز اینستاگرام را دنبال کرده و وارد حساب خود شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخت خواهد شد، به شرح ذیل است:

نکات امنیتی مهم درباره رمز عبور اینستاگرام!
روش های بازیابی پسورد اینستاگرام؛

نکات امنیتی مهم درباره رمز عبور اینستاگرام

دانستن و عمل کردن به این نکات امنیت صفحه شما در اینستاگرام را تقویت می‌کند و هم در مواقعی که رمز عبورتان را فراموش می‌کنید به کارتان می‌آید.

۱. ثبت‌نام با ایمیل معتبر

اولین کاری که باید انجام دهید در هنگام ثبت نام اکانت این است که از یک ایمیل معتبر برای اکانت استفاده کنید. قبل از ایجاد اکانت یک ایمیل بسازید و حتما ایمیل را در اکانت تایید(Confirm) کنید.اگر در حال حاضر اکانت شما به هیچ ایمیلی متصل نیست در اسرع وقت این کار را انجام دهید.

۲. ثبت شماره همراه مطمئن

نکته دوم ثبت شماره تلفن همراهتان در اینستاگرام است.با فعال کردن این گزینه در مواقعی مثل فراموشی پسورد اینستاگرام و عدم دسترسی به ایمیل، می‌توانی رمز عبورتان را بازیابی کنید. تاکید می‌کنیم که شماره‌ یا ایمیلی را انتخاب کنید که همیشه در دسترس باشد.

۳. انتخاب رمز عبور قوی

 یک رمز مطمئن حداقل ۸ کاراکتر دارد و شامل اعداد، حروف بزرگ و کوچک و علامت‌هایی مانند !@#$%^& است.

از یک رمز عبور مستحکم برای اکانتتان استفاده کنید رمزعبورهای ساده همچون شماره موبایل،کدملی،تاریخ تولد و … در کمتر از چند ثانیه شکسته می‌شوند.

۴. فعال کردن ورود دو مرحله‌ای

آخرین نکته هم فعال کردن ورود ۲ مرحله‌ای یا Two step verification است. این شیوه ورود، به تازگی راه خود را به تمام شبکه‌های اجتماعی باز کرده است. با فعال کردن این گزینه خیالتان بابت امنیت اینستاگرام و فراموشی رمز اینستا راحت می‌شود.


انواع روش های بازیابی پسورد اینستاگرام:

روش اول؛ بازیابی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

روش دوم: بازیابی رمز از طریق سایت اینستاگرام


🔴⚫ نکته: توجه داشته باشید همانطور که گفته شد برای بازیابی رمز اینستاگرام شما باید شماره تلفن یا آدرس ایمیل خود را ثبت کرده باشید.


روش اول؛ بازیابی از طریق اپلیکیشن اینستاگرام

در این روش تنها با یک ایمیل یا پیامک می‌توانید رمز ورودتان را دوباره بدست آورید.

یعنی اگر نام کاربری یا آیدی اینستاگرام خود را ندانید بازهم می‌توانید حساب کاربری خودتان را بازگردانید! پس وقت را تلف نکنید! برنامه اینستاگرام را روی گوشی یا تبلت خود اجرا کنید و مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:


گام اول:

در صفحه ورود گزینه Get help logging in را انتخاب کنید.


گام دوم:

در مرحله بعد باید مشخصات حساب کاربری خودتان را وارد کنید. اگر نام کاربری خودتان (Username) را به یاد دارید، آن را وارد کنید. در غیر اینصورت می‌توانید ایمیل (email) یا شماره تلفنی (phone) که با آن اکانت اینستاگرام ساختید را وارد کنید.


گام سوم:

در صورت وارد کردن اطلاعات بالا و پس از لمس گزینه Next سه گزینه زیر که همان گزینه های بازیابی رمز اینستاگرام هستند به شما نمایش داده خواهد شد:

گزینه اول: Send an Email

با زدن این گزینه و ورود به Inbox ایمیل خود و باز کردن ایمیل اینستاگرام، لینک یا گزینه Reset Password را لمس نمایید. در صورت نیافتن ایمیل مربوطه در Inbox، در پوشه Spam به دنبال آن بگردید. روی لینک کلیک کنید و در این صفحه، یک رمز عبور جدید (New password) برای حسابتان انتخاب کنید و آن را تایید (New passwordagain) کنید.

اگر می‌خواهید رمز شما روی تلفن همراهتان ذخیره شود Save Password را بزنید و در غیر این صورت Not Now را انتخاب کنید. رمز شما با موفقیت تغییر کرد.

گزینه دوم: Send an SMS Message

در این مرحله گاها کد ۶ رقمی برای ورود به حساب کاربری تان به شماره تلفن همراه متصل به حسابتان ارسال می شود. کد  ارسالی را در باکس ظاهر شده وارد نمایید. لازم به ذکر است که اغلب کد ارسالی به صورت خودکار وارد شده و اتوماتیک لاگین خواهید شد. به یاد داشته باشید که در این روش پسورد اینستاگرام شما تغییر نخواهد کرد. 

همچنین گاهی اوقات با انتخاب این گزینه اینستاگرام پیامکی برای شما ارسال می‌کند که حاوی لینک ریست کردن پسورد اینستاگرام است.

لینک را لمس کنید و به صفحه ریست پسورد بروید یک رمز عبور جدید (New password) برای حسابتان انتخاب کنید و آن را تایید (New passwordagain) کنید.

گزینه سوم: Log in with Facebook

اگر اکانت اینستاگرام شما به اکانت فیس بوکتان متصل است در صورت فراموش کردن رمز اینستاگرام می توانید از این گزینه استفاده نمایید. البته برای اقدام از این روش در ایران به دلیل فیلتر بودن فیس بوک، نیاز به تغییر آی پی خواهید داشت. با انجام این کار یک هشدار دریافت می‌کنید که قبلا اجازه این کار را داده‌اید. سپس در…Continue as  به جای سه نقطه نام کاربری را وارد کنید تا وارد اینستاگرام خود شوید.


روش دوم: بازیابی رمز از طریق سایت اینستاگرام

به وبسایت اینستاگرام با آدرس https://www.instagram.com وارد شوید و روی ?Forgot Password کلیک نمایید.


در این صفحه در کادر سفید رنگ، نام کاربری، ایمیل یا شماره تلفن خودتان را وارد کنید و Send Login Link را بزنید.


در مرحله بعد باید با کلیک روی فیلد مشخص شده کد کپچایی که نمایش داده می شود را پر کنید تا به اینستاگرام ثابت کنید که ربات نیستید. تا زمانی که کپچا را کامل نکنید، دکمه Next برای ورود به مرحله بعد برای شما فعال نمی شود.

🔴⚫ نکته: در نظر داشته باشید که اگر در این مرحله کپچا به شما نشان داده نشد، لازم است از یک برنامه تغییر آی پی استفاده نموده و مجددا مراحل عنوان شده را از اول دنبال نمایید.

حالا اینستاگرام از طریق ایمیل (یا پیامک) یک لینک برای ریست کردن کلمه عبور ارسال می‌کند. به صندوق ورودی ایمیل (یا پیامک) بروید و بعد از باز کردن ایمیل روی لینک گذرواژه اینستاگرام خود را بازیابی کنید (یا Reset Password) کلیک کنید.

در صفحه جدید و در کادر اول رمز جدید اینستاگرام (New Password) را وارد کنید و در نهایت در کادر دوم آن را تایید (New Password Confirmation) کنید. حالا دکمه Reset Password را بزنید و کار تمام است!

بازیابی رمز اینستاگرام فراموش شده شما با موفقیت انجام شد!

نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.😊

آرزو حسینی

مدیر گروه فنی مهندسی زرین هور آرزوهای زندگیمان را به اهداف زندگیمان تبدیل کنیم تا برای رسیدن به آنها تلاش کنیم نه اینکه فقط دعا کنیم...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا