اپلیکشن هاافتر افکتاندرویدترفند های ویندوزتکنولوژیفتوشاپنرم افزار

بهترین اپ های ساخت کلیپ برای اندروید

بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید کدام نرم افزارها هستند؟

این سوالی است که حتماً برای افرادی که به ساخت کلیپ تحت سیستم عامل اندروید علاقه دارند و به عنوان نمونه می‌خواهند با ساخت کلیپ‌هایی به مناسبت‌های مختلف، کاری را شروع کنند کلیپ‌هایی که می‌توان با استفاده از سیستم عامل اندروید و از طریق تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌ها‌ی هوشمندی که دارای این سیستم عامل هستند، ساخت می‌توانند کاربردهای بسیار گسترده‌تری داشته باشند.

به عنوان نمونه صاحب یک کسب و کار، خصوصاً کسب و کاری اینترنتی، می‌تواند با ساخت یک کلیپ از طریق برنامه‌های مخصوص ساخت کلیپ در اندروید، و به اشتراک‌گذاری آن با دیگران در شبکه‌های اجتماعی، کسب و کار خود را به سایرین معرفی نموده و به‌تدریج شاهد رونق بیشتر تجارت خود باشد. به کار بردن کلیپ برای ساخت یک تیزر تبلیغاتی و … همگی از مواردی هستند که می‌توان با استفاده از یک نرم افزار ساخت کلیپ خود به آن‌ها دست یافت.

به یاد داشته باشید که تمامی نرم افزاهای ساخت کلیپ در اندروید نرم افزارهایی سطح پایین و ابتدایی‌ هستند، چرا که استفاده از نرم افزارهای سطح بالا و پیشرفته ساخت کلیپ نیازمند داشتن یک سیستم عامل قوی‌تر از اندروید بوده و تجهیزات سخت افزاری قوی‌تری مانند پردازنده، کارت گرافیک قوی‌تر و … را می‌طلبند.

نرم افزار فیلم ‌اوراگو (FilmoraGo)

این نرم افزار یکی از بهترین و در عین حال ساده‌ترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید است. برای این‌که بتوانید با این نرم افزار کار کنید، نیازی به داشتن تخصص آنچنانی نخواهید داشت. با استفاده از FilmoraGo شما قادر خواهد بود تا با استفاده از تصاویر و ویدئوهای موجود در حافظه‌ی تلفن همراه خود یک کلیپ بسازید. این نرم افزار را می‌توان روی تلفن‌های همراه هوشمند دارای اندروید ۴.۲ و بالاتر نصب کرد و مورد استفاده قرار داد.

البته که شمار زیادی از افراد توقعات بسیار بیشتری از بهترین نرم افزار ساخت کلیپ برای اندروید دارند. نرم افزار FilmoraGo علاوه بر آن‌چه که به آن اشاره شد، به شما این امکان را می‌دهد تا موسیقی‌های مورد نظر خود را، که در حافظه‌ی تلفن همراه خود خیره دارید، به کلیپ ساخته شده اضافه کنید. نکته‌ی جالب توجه این است که خود نرم افزار FilmoraGo دارای یک آرشیو از موسیقی‌های بسیار جذاب است که کاربر می‌تواند از موسیقی‌های موجود در این آرشیو روی تصاویر کلیپ خود استفاده نماید.

یکی از دیگر ویژگی‌های بسیار مهم این نرم افزار که تقریباً تمامی افرادی که به دنبال ساخت کلیپ برای نمایش در شبکه‌های اجتماعی هستند، به دنبال آن هستند، این است که این نرم افزار خروجی کلیپ را به نسبت ۱:۱ برای اینستاگرام و ۱۶:۹ برای یوتیوب تحویل کاربر می‌دهد.

ار جمله دیگر خصوصیات پرکاربرد این نرم افزار می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. امکان تغییر سرعت کلیپ ساخته شده
  2. امکان اضافه کردن یک متن با فونت‌های مختلف و افکت‌های گوناگون برای چگونه نشان داده شدن متن روی کلیپ
  3. امکان به اشتراک گذاری مستقیم کلیپ ساخته شده بر روی اغلب شبکه‌های اجتماعی
  4. داشتن قالب‌های آماده بسیار در خود نرم افزار و امکان استفاده از این قالب‌ها و الگوها
  5. رایگان بودن نرم افزار و مشاهده نکردن پیوسته‌ی تبلیغات بازرگانی روی صفحه‌ی نرم افزار

دانلود از گوگل پلی

نرم افزار ویوا ویدئو (VivaVideo)

نرم افزار VivaVideo اگرچه کاملاً رایگان نیست و نسخه‌ی رایگان آن دارای برخی محدودیت‌های قابل توجه است، با این حال امکانات این نرم افزار آنقدر کامل و کار با آن آنقدر ساده هست که بتوان آن را در فهرست بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید آورد.

برخی از محدودیت‌های نسخه‌ی رایگان نرم افزار VivaVideo موارد زیر هستند:

  • حداکثر زمان کلیپ‌های ساخته شده با استفاده از نسخه‌ی رایگان این نرم افزار تنها ۵ دقیقه است.
  • بر روی تمامی کلیپ‌های ساخته شده با استفاده از نسخه‌ی رایگان این نرم‌ افزار واترمارکی که در واقع همان نام نرم افزار است، مشاهده می شود.

البته می‌توان با پرداخت درون برنامه‌ای محدودیت‌های فوق را برداشته و امکان استفاده از ین نرم افزار، بدون محدودیت را داشت.

این نرم افزار، نرم افزاری است که می‌توان گفت به نسبت نرم افزار FilmoraGo حرفه‌ای‌تر به نظر می‌رسد و می‌توان کلیپ‌های حرفه‌ای‌تر و تخصصی‌تری نظیر کلیپ‌های آموزشی را با استفاده از آن تولید کرد. این نرم افزار تقریباً تمامی ویژگی‌های نرم افزار FilmoraGo را داراست، اما با این حال بسیاری ویژگی‌های دیگر دارد که سبب می‌شود این نرم افزار تفاوتی بارز با نرم افزار FilmoraGo داشته باشد. برخی از این ویژگی‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • امکان اضافه کردن متن در زمان‌های مشخص، یعنی در واقع امکان اضافه کردن زیرنویس
  • ادغام چند ویدئو و زمان‌بندی این ادغام به صورت حرفه‌ای‌تر
  • دارا بودن دوربین سلفی‌ای با لنزهای چندمنظوره

این نرم افزار را می‌توان روی تلفن‌های همراه هوشمند دارای اندروید ۴.۰.۳ و بالاتر نصب کرد.

همان‌طور که گفتیم کارکرد این نرم افزار شباهت زیادی به نرم افزار FilmoraGo دارد، و در نتیجه آنچنان فرقی میان این دو وجود ندارد که شما را از نداشتن یکی از این دو نگران سازد. اما با این حال پیشنهاد ما این است که اگر کلیپ‌هایی که می‌سازید پیچیدگی‌های کمتری دارند، از همان نرم افزار FilmoraGo استفاده کنید تا بیهوده خود را در میان شمار زیادی گزینه‌ی بدون استفاده نبینید.

دانلود از گوگل پلی

نرم افزار KineMaster

یکی از دیگر بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید که قابلیت نصب بر روی اندروید ۴.۱ و بالاتر را دارد، نرم افزار KineMaster است. این نرم افزار در اصل رایگان نیست و تا زمانی که کاربر با پرداخت درون برنامه‌ای برای خرید کامل آن اقدام نکند، نام نرم افزار بر روی تمامی کلیپ‌های ساخته شده با استفاده از آن، به صورت واتر مارک، درج می‌گردد.

یکی از قابل توجه‌ترین ویژگی‌های KineMaster این است که امکان ویرایش فریم به فریم کلیپ را به کاربر کار می‌دهد. بدین ترتیب کاربر خواهند توانست تا کلیپی بسیار دقیق و منطبق با خواست و نیاز خود طراحی نماید. گذشته از این، نرم افزار KineMaster امکان ضبط صدا و کلیپ را به صورت Real-time در اختیار کاربر قرار می‌دهد. با استفاده از این نرم افزار امکان تعدیل و تنظیم رنگ‌ها، نور، صدا، سرعت حرکت تصاویر و مواردی از این دست به‌خوبی امکان‌پذیر است.

این نرم افزار نیز همانند دیگر نرم افزارها حاوی انواع افکت، قالب، انیمیشن‌های پیش‌ساخته و … است که کاربر در حین ساختن کلیپ می‌تواند از این امکانات جانبی برای هرچه جذاب شدن آن استفاده نماید. این نرم افزار علاوه بر این دارای موسیقی‌های رایگان بسیاری است که می‌توان آن‌ها را از طریق خود نرم افزار دانلود نمود و از آن‌ها روی تصاویر مورد نظر خود استفاده نمود.

دانلود از گوگل پلی

نرم افزار Adobe Oremiere Clip

نرم افزار Adobe Oremiere Clip حقیقتاً یکی از بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید است. اگرچه امکاناتی که این نرم افزار در اختیار کاربر قرار می‌دهند، تقریباً مشابه با دیگر نرم افزارهای بیش گفته است، با این حال آن‌چه این نرم افزار را منحصر به فرد می‌سازد، رابط کاربری قوی و آسان آن است. طراحی این نرم افزار به‌گونه‌ای است که کاربر بتواند به آسانی با آن کار کند و در میان گزینه‌های مختلف و پراکنده سردرگم نگردد.

از جمله دیگر مزیت‌های اختصاصی نرم افزار Adobe Oremiere Clip این است که:

کلیپ‌ها و خروجی‌های ایجاد شده با استفاده از آن‌ها این امکان را دارند تا با نرم افزار Adobe Premiere Pro CC هم در ویندوز و هم در مکینتاش هم‌گام‌سازی شوند.

گذشته از این، نرم افزار Adobe Oremiere Clip کاملاً رایگان است و در نتیجه دیگر مشکلات ایجاد واتر مارک‌های ناخواسته را در کلیپ‌های تولید شده ندارد. خبر خوب آن‌که کاربر نه تنها با وارتر مارک‌های خود شرکت مواجه نمی‌شود، بلکه می‌تواند در صورت تمایل واتر مارک مخصوص خود را روی کلیپ تولیدی ایجاد نماید.

یکی از دیگر امکانات کاربردی نرم افزار Adobe Oremiere Clip امکان مرتب نمودن تصاویر تشکیل دهنده‌ی ویدئو و تغییر و جا به جایی آن‌ها با استفاده از drag and drop است.

دیگر امکانات و ویژگی‌های این نرم افزار تقریباً مشابه دیگر نرم افزاهایی ساخت کلیپ در اندروید هستند.

دانلود برنامه از گوگل پلی

نرم افزار ActionDirector

این نرم افزار برای افرادی خوب است که معمولاً قصد دارند تا فیلمی را که قبلاً ضبط نموده‌اند، حال به شکل یک کلیپ درآورند. در حقیقت این ویژگی مهمترین مزیت این نرم افزار را رقم می‌زند. نرم افزار ActionDirector تا اندکی پیش مخصوص دسکتاپ بود، اما پس از مدتی نسخه‌ی اندروید آن نیز وارد بازار شد، و اکنون روی اندرویدهای ۴.۳ و بالاتر قابل نصب است.

یکی از قابل‌توجه­ترین ویژگی این نرم افزار که سبب شد ما آن را در فهرست بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید قرار دهیم، پشتیبانی این نرم افزار از ویدئوی ۴G است.

با استفاده از نرم افزار ActionDirector می‌توان ویدئوهای Ultra HD 4K را  در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشت.

در واقع می‌توان گفت که این نرم افزار بیشتر مناسب افرادی است که به دنبال ساخت کلیپ در شبکه‌های اجتماعی هستند. دیگر مشخصات این نرم افزار تفاوت چندانی با دیگر نرم افزارهای معرفی شده ندارد.

دانلود از گوگل پلی

نرم افزار واین (Vine)

Vine یکی از مشهورترین و بهترین نرم افزارهای ساخت کلیپ برای اندروید است و هر کجا صحبت از ساخت یک کلیپ حرفه‌ای با استفاده از یک تلفن همراه هوشمند و سیستم عامل اندروید می‌شود، نام این نرم افزار حتماً به ذهن افراد خبره کار می‌رسد. از این نرم افزار می‌توان در تلفن‌های همراه هوشمند با سیستم عامل iOS  نیز استفاده نمود.

این نرم افزار ساخت کلیپ بیشتر در مورد کلیپ‌های اشتراک گذاشته شده دریوتیوب کارایی دارد. مهمترین مزیت این نرم افزار تا پیش از این، این بود که کاربر می‌توانست با استفاده از آن فیلم‌های لوپ یا همان فیلم‌های تکرارشدنی شش ثانیه‌ای بسازد. با این حال این نرم افزار اخیراً عنوان نموده که این ۶ ثانیه را به حداقل ۱۴۰ ثانیه افزایش داده است.

دانلود از گوگل پلی

نوشته های مشابه

‫۲ دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا