ترفند هاترفند های ویندوز

بوت ویندوز ،افزایش سرعت(پارت ۲)

زیاد بودن مدت زمان بوت ویندوز از دو نظر کلی قابل بحثه. گاهی اوقات اصلا مقصر اصلی سیستم عامل نصب شده نیست و تشخیص اینکه سیستم در کدوم مرحله وقت بیشتری رو تلف میکنه بر عهده شماست. اما توی این پست میخوایم تمام عوامل را بررسی کنیم تا در هر صورت مشکل ساز اصلی رو پیدا کنیم. با زرین هور همراه باشید.

خلوت کردن استارت‌آپ

هنگامی که ویندوز شما بالا میاد یکسری از برنامه ها به طور خودکار فعال میشن.که البته اجرای یکسری از اونها بسیار مفید خواهد بود.اما تعدادی از اونها هم هستند که یا اصلا هیچگاه توسط ما استفاده نمیشوند یا حتی ما اطلاعی از نصب بودن آنها نداریم! برای اینکه بتوانیم این برنامه ها رو مدیریت کنیم باید از داخل تسک منیجر و از زبانه استارت‌آپ به این میزان عمل بپردازیم.

ویروس

بوت ویندوز

ویروسی بودن سیستم عامل میتونه عامل اصلی کند شدن اون بشه و مسلما بوت شدنش رو هم تحت تاثیر قرار بده. اگر از کاربران ویندوز ۱۰ هستید به شما توصیه میکنیم هیچگاه قسمت security رو از کار نندازین و از آپدیت کردن اون دریغ نکنید. این قسمت ویندوز قبلا با نام ویندوز دیفندر فعالیت میکرد، در اصل یک آنتی ویروس رایگانه که خود شرکت مایکروسافت اون رو به شما هدیه داد.

حذف سرویس های اضافی

بدتر از برنامه هایی که در استارت‌آپ فعال میشن سرویس هایی هستند که آن هم هنگام بالا اومدن ویندوز به کار خودشون مشغول میشوند و بار سنگینی رو روی ویندوز تحمیل تحمیل میکنن. ویژگی خاصی که این سرویس ها نسبت به برنامه های استارت‌آپ دارن این هست که سرویس ها کاملا بدون سر و صدا و بدون اینکه ردی از خودشون باقی بزارن میتونن توی بک گراند ویندوز شما اجرا بشن. اما ویژگی مهمتر مربوط میشه به اینکه غیر فعال کردن برنامه های استارت‌آپ هیج صدمه ای به ویندوز شما وارد نمیکند. اما در صورتی که یک سرویس اشتباها غیر فعال بشه میتونه یک عملکرد یا کل ویندوز رو از کار بندزاه.

آپدیت ویندوز

بوت ویندوز

برخلاف تصور خیلی از کاربران ویندوز ۱۰ که تفکرات نسخه هاس قبلی ویندوز رو به همراه خودشون به ویندوز جدیدی آوردن. آپدیت کردن ویندوز، یکی از اجزا اصلی ویندوز ۱۰ هست که علاوه بر اینکه امکانات جدید بسیار خوبی رو برای ما به ارمغان میاره، بسیار یاز باگ های سیستم عامل هم توی این آپدیت ها کاملا رفع میشه. شاید کند بودن ویندوز شما و همچنین بوت اون اصلا ربطی به شما و تنظیماتی که باید انجام بدین نداره و یک باگی هست که تو نسخه ای که شما اون رو دانلود و نصب کردید وجود داره. پس برای اطمینان خاطر همیشه ویندوز رو به روز نگه دارید.

فعال کردن فست استارت‌آپ

فست استارت‌آپ ویژگی مشابه هایبرنیت برای سیستم عامل ایجاد میکند و به همین دلیل هنگامی که ما سیستم رو روشن میکنیم چون یکسری از فایل ها پردازش شده و آماده هستند، به همین دلیل سرعت بوت بسیار بالا رفته و زمان اضافی را برای لود اینها صرف نمیکند. البته مانند هایبرنیت که معایبی رو به همراه خودش داشت. این ویژگی هم بعضا ممکنه معایبی رو به همراه خودش داشته باشه که البته در مقابل مزایای اون ناجیز است.

شخصی سازی استارت‌آپ

اگر برنامه microsoft system configuration رو اجرا کنید تنظیمات شخصی سازی بسیار خوبی رو برای بهتر کردن بوت ویندوز به همراه دارد. یکی از آنها که در تب general وجود داره انتخاب selective startup هست. در این حالت میتونید اجرا شدن سرویس ها استارت‌آپ خودتون رو شخصی سازی کنید.

ممنون که تا پایان این مقاله و آموزش افزایش سرعت بوت ویندوز با زرین هور همراه بودید امیدواریم براتون مفید واقع شده باشه.


بیشتر بخوانید:

آنتی ویروس ، ۴ تا از بهترین آنتی ویروس‌های رایگان(پارت۱)


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا