ترفند ها

عوامل خرابی لپتاپ

در این مقاله از زرین هور میخوایم دلایل و عواملی که باعث خرابی لپتاپ میشوند را بیان کنیم تا از آسیب به آن جلوگیری کنیم.

قرار دادن روی سطوح نرم

چنین سطوحی میتوانند جریان هوا را قطع کنند و لپ‌تاپ نمیتواند گرما را آزاد کند و داغ تر میشود. اکثرا دریچه های هوا در پایین لپ‌تاپ قرار دارند و روی چنین سطوحی نمیتوانند گرما را خارج کنند. برای جوگیری از خرابی لپ‌تاپ سعی کنید آن را روی میز بگذارید و از هر کاری که موجب داغ شدن بیش ازحد لپ‌تاپ در طولانی مدت میشود خودداری کنید. جهت اطمینان میتوانید از فن استفاده کنید. اگر احساس کردید سیستم داغ شده است، آن را خاموش کنید و زمان بدهید تا خنک شود.

درست استفاده نکردن از سیستم

لپتاپ

عدم احتیاط در استفاده و حمل سیستم موجب آسیب جدی به قطعات دستگاه میشود. درب لپ‌تاپ را به آرامی و با دقت باز کنید. روی لپ‌تاپ خود مایعات نریزید. لپ‌تاپ را از گوشه و لبه آن بلند نکنید. درب لپتاپ را بیش از حد باز نکنید . علاوه بر این نباید لپتاپ را با درب و اسکرین آن بلند کنید. بلند کردن لپتاپ با یک دست میتواند فشار زیادی به بدنه آن وارد کند. درب آن را محکم باز نکنید. از کیفی مقاوم برای حمل کردن آن استفاده کنید.

عدم استفاده از محافظ برق

یکی از اشتباهات رایج در هنگام استفاده از لپتاپ، عدم استفاده از محافظ است. شاید فکر کنید آداپتور کابل شارژ لپتاپ کافی است اما این گونه نیست. جریان برق به صورت مداوم تغیر پیدا میکند که به دلیل خاموش و روشن کردن مداوم سایر لوازم خانه است. این گونه افزایش جریان برق میتواند بر مدارهای لپتاپ شما تاثیر منفی بگذارد. به همین دلیل بهتر است از محافظ برق استفاده کنید تا نوسانات برق روی لپتاپ تاثیر منفی نگذارد.

گشت و گذار نا امن در اینترنت

لپتاپ

ممکن است دلیل خراب شدن لپتاپ شما نصب نکردن یک آنتی ویروس خوب باشد. بدون آنتی ویروس در اینترنت گشت نزنید. ویروس ها فایل های سیستمی شما را هدف قرار می دهند و وقتی این فایل ها خراب شوند، عملکرد لپتاپ نیز دچار اختلال می شود. از برنامه های اصل استفاده کنید و هر برنامه ای را روی سیستم خود نصب نکنید. برنامه ها را نیز پیش از نصب اسکن کنید.

قرار دادن سیستم در مجاورت آهنربا

بهتر است برای جلوگیری از خراب شدن لپتاپ هر گونه وسیله مغناطیسی را از آن دور کنید. لپتاپ ها و کامپیوتر ها دارای قطعات مغناطیسی هستند. قرار دادن دیگر دستگاه های این چنینی در کنار آن ها میتواند بر رفتار و عمکردشان تاثیر منفی بگذارد. از عوامل خرابی لپتاپ در این زمینه می توان به کند شدن آن اشاره کرد و حتی ممکن است به هارد دیسک آسیب وارد شود.


بیشتر بخوانید:

بدافزار چیست؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا