Asp.NetIosJavaphpPythonRSQL Servervb.netبرنامه نویسی

هشت عادت خوب که شما را در برنامه نویسی حرفه ای میکند

با سلام خدمت همراهان گرامی سایت زرین هور. امروز میخوایم با چند تا عادت مفید و حرفه ای برای یک برنامه نویسی و کد نویسی خوب شما رو همراهی کنیم.

برنامه نویسی
عادت خوب که شما را در برنامه نویسی حرفه ای میکند

عادت اول، قبل از شروع برنامه نویسی برنامه ریزی کنید

برنامه ریزی قبل از کد زدن، به شما ایده های جدید و فرصت فکر کردن میدهد. اگر بدون فکر کردن، شروع به کد زدن میکنید مجبور میشوید مرتب آزمون و خطا کنید و این شما را کلافه و گیج میکند. پس قبل از شروع تصاویری از مراحل کار، روش انجام دادن آن، و با به تصویر کشیدن ایده ها کار را برای خودتان راحت تر کنید.

برنامه نویسی
عادت خوب که شما را در برنامه نویسی حرفه ای میکند

عادت دوم، اشکال زدایی را بیاموزید

مطمئن باشید هیچ کدی در دنیا وجود ندارد که به اشکال نخورده باشد و هیچ کد نویسی هم نیست که کد هایش هیچ اشکالی نداشته باشد. برنامه نویس خوب طرز صحیح مقابله کردن با خطا و ارور کد ها را میداند. پس شما باید درست دیباگ کردن رو یاد بگیرید. دیباگر هایی هستن که این کارو راحت کردن. استفاده از اونا رو فراموش نکنید.

برنامه نویسی

عادت سوم، محیط برنامه نویسی مناسب انتخاب کنید

محیط برنامه نویسی خوب خیلی میتواند در انجام دادن پروژه های شما کمک کند و به کار شما سرعت بخشد. پس باید در انتخاب محیط کد نویسی خوب دقت کنید. گرچه یک برنامه نویس خوب، کد نویسی را از ابتدای کار با محیط های ضعیف و پیش پا افتاده شروع کرده است و در هر محیطی میتواند کد نویسی خود را انجام دهد، اما برای دریافت پروژه و انجام کار های بزرگ تر، باید در انتخاب نرم افزار یا محیط کد نویسی بیشتر دقت کرد. البته یادآور بشم تنظیمات و پیکربندی نرم افزار های کدنویسی با هم فرق داره پس اینکه کار با یک محیط رو کامل یاد بگیرید بهتر از این هستش که چند محیط رو خیلی سطحی بلد باشید.

محیط کد نویسی

عادت چهارم، همیشه به یادگیری ادامه دهید

برنامه نویسی، حوزه ای هستش که هرروز بهش اطلاعات جدیدی اضافه میشه و پیشرفت زیادی داره، پس سعی کنید همیشه در کنار برنامه نویسی، زبان ها و مطالب جدید رو هم یاد بگیرید. مطمئنا بکارتون میاد. هم برنامه نویسی برای خودتون راحت تر میشه و هم مطالب جدیدی یاد میگیرید.

آموزش برنامه نویسی

عادت پنجم، از سیستم های کنترل ورژن استفاده کنید

این سیستم ها مثل (git) به شما کمک میکنن تا گذر از کد هاتون براتون خیلی راحت تر و ساده تر بشه. حتی میتونید سال ها پروژه هاتون رو به صورت کاملا دسته بندی شده، نگه دارید و هر وقت خواستید بهش رجوع کنید.

برنامه نویسی

عادت ششم، کد ها رو از اول برنامه نویسی کردنتون دسته بندی کنید

سعی کنید از اول کد نویسی، کد هاتون رو بصورت کاملا مرتب دسته بندی و آماده کنید. چون اگر به خطا خوردید، میدونید باید کجا رو اصلاح کنید. مطمئنا اگر کد هاتون نامرتب و نامنظم باشه، موقع دیباگ کردن اذیت میشید.

عادت هفتم، یک پروژه رو تا انتها تموم کنید

تمام کار هایی رو که برای انجام یک پروژه باید انجام بشه انجام بدید. هیچ از این پروژه به اون پروژه نپرید. انجام پروژه ها رو زمان بندی کنید و طی زمان های مشخص شده پروژه های مختلف رو انجام بدید. شایسته ترین کار برای یه برنامه نویس حرفه ای اینه که وظیفه فعلی خودش رو به بهترین نحو ممکن انجام بده و به اتمام برسونه.

عادت هشتم، کد های تمیز و خوانا بنویسید

و در آخر سعی کنید کد هاتون کاملا معنی دار باشن، مثلا اسم توابع و متغییر ها رو معنی دار انتخاب کنید. قانون ثابتی برای نوشتن کد تعریف کنید و تا آخر یک پروژه همون رو ادامه بدید. یادتون باشه هر چقدر کد های شما مرتب و تمیز تر باشه یعنی شما حرفه ای تر هستید.

خیلی ممنونم که تا آخر این مطلب ما رو همراهی کردید، تا درودی دیگر به درود

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا