ترفند های ویندوزتکنولوژیدسته‌بندی نشده

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ و فعال کردن آن

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ .تاچ پد لپ تاپ یکی از مهم ترین قسمت های هر لپتاپی است که روی قیمت لپ تاپ تاثیر بسزایی دارد. کار نکردن تاچ پد ممکن است علت های مختلفی داشته باشد که در این مقاله زرین هور میخواهد در صورت نیاز نداشتن لپ تاپ شما به تعمیر این مشکل را رفع کند.

نکته : آموزش ما بر اساس ویندوز ۱۰ میباشد که تفاوت چندانی با دیگر نسخه های ویندوز ندارد.

۱- تمیز کردن تاچ پد

حتما از تمیز بودن تاچ پد لپ تاپ خود اطمینان حاصل کنید.ممکن است چربی، رطوبت، لکه و… سبب کار نکردن تاچ پد شود.با یک پارچه نرم و تمیز تاچ پد را کاملا تمیز کنید.

۲-ریستارت کردن سیستم

تاچ پد لپ تاپ مانند دیگر تجهیزات دیگر لپ تاپ گاهی به صورت ناگهانی از کار میافتد که یک ریستارت ساده به احتمال قوی این مشکل را برطرف میکند.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ ۳-غیرفعال بودن تاچ پد از صفحه کلید

اغلب لپ تاپ ها یک کلید جهت غیر فعال کردن تاچ پد دارند که باتوجه به مدل لپ تاپ باید فهمید که چگونه کلید فعال میشود مثلا در لپ تاپ های acer این کلید به صورت Fn+F7 یا Fn+F9 فعال و غیرفعال میشود.این کلید به نوعی قفل کودک به حساب می آید.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ تصویر کلید غیرفعال کردن تاچ پد

۴-غیرفعال بودن تاچ پد از تنظیمات

به قسمت تنظیمات لپ تاپ مراجعه کرده (راه میانبر : windows + I) سپس به بخش devices بروید.در ستون سمت چپ قسمت touchpad را انتخاب کرده و سپس گزینه فعال بودن تاچ پد را روشن کنید.

نکته : دقت کنید که این قابلیت در آپدیت های جدید ویندوز ۱۰ حذف شده و تاچ پد به صورت اتوماتیک همواره فعال است.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ-روشن کردن تاچ پد از تنظیمات

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ ۵-تغییرات ماوس

control panel را باز کنید و در قسمت view by گزینه small icons را انتخاب کنید و وارد قسمت mouse شوید.سپس وارد تب pointers شده و در منوی کشوی قسمت scheme روی گزینه انتخاب شده در عکس کلیک کنید.

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ-انتخاب گزینه از منوی کشوی scheme

کار نکردن تاچ پد لپ تاپ ۶-بروزرسانی درایور

control panel را باز کنید و در قسمت view by گزینه large icons را انتخاب کنید و وارد قسمت device manager شوید.سپس گزینه mice and other pointing devices را انتخاب کنید و وارد قسمت driver ماوس خود شده و گزینه update driver را انتخاب کنید.

پیشنهاد زرین هور : درایور خوبی (به عنوان مثال driver booster یا driver pack solution) را نصب کنید تا این کار را به صورت اتوماتیک انجام دهد.

بیشتر بخوانید:

درایور های ویندوز، بهترین نرم افزارها برای این کار
کار نکردن تاچ پد لپ تاپ-آپدیت کردن درایور

۷-آنتی ویروس

ممکن است فعالیت آنتی ویروس باعث کار نکردن تاچ پد سیستم شما شده باشد.آنتی ویروس خود را غیرفعال کرده یا اگر آن را به تازگی نصب یا آپدیت کرده اید و این مشکل به وجود آمده، آنتی ویروس دیگری را جایگزین کنید.

۸-اتصال وسایل جانبی

از احتمالات ساده که ممکن است مخرب باشند به سادگی عبور نکنید. ممکن است اتصال وسایل جانبی مانند فلاش، CD و DVD و… عامل کار نکردن تاچ پد باشد.

۹-نرم افزارها

گاهی نصب برخی نرم افزارها موجب از کار افتادن تاچ پد میشود مخصوصا بازیهایی که به گرافیک قدرمتند نیازمند هستند.اگر به تازگی چنین موردی را نصب کرده اید لازم است آن را حذف کرده تا و سپس تنظیمات مشکل شماره ۶ را دوباره انجام دهید تا تاچ پد فعال شود.

۱۰-تعمیر

اگر هیچ یک از مراحل بالا کارساز نبود احتمالا مشکل از خود تاچ پد است و باید لپ تاپ را نزد یک تعمیر کار ماهر و مطمئن برد.مراقب باشید که تعمیرکار مطمئن باشد و از اعتماد شما سواستفاده نکند.

اگر روش دیگری برای حل مشکل کار نکردن تاچ پد لپ تاپ میدانید با ما به اشتراک بگذارید.ممنون که تا اینجا همراه ما بودید.

بیشتر بخوانید:

چگونه اسکرول تاچ پد را برعکس کنیم(ویندوز ۱۰)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا