ترفند هاترفند های ویندوزجام جهانی2018

آموزش تایپ سریع در کامپیوتر

آموزش تایپ سریع در کامپیوتر: در دنیای امروز مهارت کار کردن با کامپیوتر به اندازه ی رعایت آداب و معاشرت اهمیت دارد. امروزه تایپ منحصر به به منشی ها و تایپیست ها نیست همه باید آنرا بلد باشند. هدف تان در دستیابی به سرعت در تایپ این باشد که بتوانید به سرعت حرف زدن تایپ کنید. و هدف نهایی تان این باشد که بتوانید به سرعت فکر کردن تایپ کنید! برای رسیدن به این هدف باید بیاموزید بدون فکر کردن به قانون های تایپ ، تایپ کنید. انگار که در روح و روان شما این قوانین جای گرفته اند و ناخود آگاه جاری می شوند.

درس اول :

 آموزش تایپ سریع در کامپیوتر ،سطر خانه ، سطر اصلی میانی است و با حرف A شروع می شود. محل قرار گیری انگشتان دست شما در حالت استراحت روی این سطر است. بر جستگی روی J و F به دلیل آنست که بتوانید بدون نگاه کردن سطر خانه را پیدا کنید و انگشتانتان جا گیری نمایند. انگشت شصت هر دو دست روی Space Bar قرار گیرد.


درس دوم :

 انگشت اشاره ی دست چپ برای کلید G و انگشت اشاره ی دست راست برای کلید H در حالیکه در زمان عادی روی کلید های F و J قرار گیرند.


درس سوم :

 وقتی می خواهید Shift را بگیرید ممکن است لازم شود قدری دستتان را جابه جا کنید تا به آن دسترسی پیدا کنید. با انگشتهای کوچک بر حسب ضرورت Shift سمت چپ یا راست را بگیرید. سعی کنید دستتان نچرخد تا سطر میانی را گم نکنید.


درس چهارم :

 علامت های کوتیشن و آپاسروف روی یک دکمه قرار دارند. با کشیدن انگشت کوچک دست راست به آنها دسترسی خواهیم داشت. با انگشت کوچک دست چپ ، کلید Shift را بفشارید.


درس پنجم :

 با انگشت اشاره دو حرف T و R و با سایر انگشتان دست چپ هر کدام یک حرف و Q با انگشت کوچک و W با انگشت بغلی آن و E با انگشت میانی.


درس ششم :

 کلید های Y و U برای انگشت اشاره و بقیه برای سه انگشت باقیمانده است.


درس هفتم :

 N و M برای انگشت اشاره و کاما برای انگشت وسطی نقطه و ممیز نیز برای دو انگشت دیگر. انگشت کوچک علاوه بر ممیز کلید Shift راست را نگه می دارد. گاهی لازم است شانه های شما نیز حرکت کنند. اگر آهسته کار کنید و به تدریج سرعت خود را بالا ببرید می توانید کم کم به این شیوه عادت کنید.


درس هشتم : 

Z برای انگشت کوچک X برای انگشت حلقه C برای انگشت میانی و V و B برای انگشت اشاره ی دست چپ.


درس نهم : 

در استفاده از براکت ها هر دو علامت باز و بسته آنها را همزمان وارد کنید تا یادتان نرود آن ها را ببندید ! به وسیله ی کشیدن انگشت کوچک دست راست به آنها دسترسی خواهیم داشت. با انگشت کوچک دست چپ کلید Shift را بفشارید.


درس دهم :

 برای رسیدن به سطر اعداد باید انگشتتان را بیش از آنچه تا کنون لازم شده بکشید. اعداد از یک شروع می شود و به صفر می رسد. صفر را پیش خودتان ده فرض کنید.


درس یازدهم : 

علائم ! $ % برای دست چپ و * ( ) برای دست راست است. دسترسی به این علائم مثل دسترسی به کلید های اعداد است. با دست دیگر کلید Shift را پایین نگه دارید.


درس دوازدهم :

 کلید های – + = با انگشت کوچک دست راست قابل دستیابی هستند. در صورت لزوم با انگشت کوچک دست چپ کلید Shift پایین نگه داشته می شود.


درس سیزدهم : 

برای پاک کردن کلمات بعدی Del و برای پاک کردن کلمات قبلی Backspace را بزنید. برای پاک کردن چندین کلمه نمی خواهد چندین بار Del کنید ، آن را پایین نگهدارید و بعد رها کنید.


درس چهاردهم : 

استفاده از کلید های بزرگ مثل Ctrl ، Tab ، Caps Lock و… که دسترسی ساده ای نیز دارند بر حسب موقعیت کلید روی صفحه کلید به دست راست یا چپ سپرده می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا