اپلیکشن هااخبار

نبرد ابر کامپیوتر با کرونا ،امید در تکنولوژی

نبرد ابر کامپیوتر با کرونا ،کرونا تمام دنیا رو درگیر خودش کرده و این درگیری طبعات وحشتناک اجتماعی اقتصادی داشته.به همین دلیل تمام دولت ها و حتی موسسات دست بکار شدن.پژوهشگران زیادی در دنیا وارد معرکه و مبارزه شدند.اما در این راستا ورود ابر کامپیوتر ها شنیدنی تر است.

وزارت انرژی ایالات متحده‌ی آمریکا اعلام کرده است که از ابر رایانه‌ی سامیت در تلاش برای یافتن درمان یا روش‌درمانی Covid-19، که با نام coronavirus نیز شناخته می‌شود ، استفاده خواهد شد.

سامیت ابررایانه‌ای ۱۰ مگاواتی است که با ۴۶۰۸ گره پردازش ساخته شده است. هر گره شامل پردازنده‌های دوتایی Power9 با سرعت ۳/۰۷ گیگاهرتز و شش پردازنده‌ی گرافیکی Nvidia Volta V100 است.

درباره ی علت استفاده از این ابر رایانه  IBM می‌گوید:

هنگام تلاش برای درک ترکیبات جدید بیولوژیکی، مانند ویروس ها، محققان در آزمایشگاه‌های مرطوب میکروارگانیسم را رشد داده و می بینند که چگونه در شرایط واقعی نسبت به ترکیبات جدید واکنش نشان می‌دهند. اما کشف این الگوریتم ها بدون کامپیوتر خیلی کند و عملا غیر ممکن می باشد. عملا این کامپیوتر ها هستند که با مخدود سازی پارامتر های موجود به حالت ای ممکن مارا در رسین به هدف کمک می کنند. شبیه‌سازی‌های کامپیوتری می‌توانند بررسی کنند که چگونه متغیرهای مختلف با ویروس‌های مختلف واکنش نشان‌می‌دهند. ولی هنگامی که هر یک از این متغیرها به‌صورت جداگانه بتوانند از میلیون‌ها یا حتی از میلیاردها قطعه‌ از داده‌های منحصر‌به‌فرد تشکیل شده و نیاز باشد آن‌ها باهم ترکیب شوند، با استفاده از سخت‌افزاری خاص این فرایند بسیار سریع انجام می‌گیرد.

نبرد ابر کامپیوتر با کرونا ،دانشمندان تأکید دارند که تمام کار آن‌ها باید به‌صورت تجربی آزمایش شود.

اما اکنون مشاهده می‌شود که رایانه‌ها می‌توانند برای این نوع محاسبات بسیار مفید باشند.

 اگرچه اکنون روزهای ابتدایی برای نتیجه‌گیری است؛ اما دانشمندان با استفاده از یادگیری ماشین کشف داروهای جدید را شروع کرده‌اند .

تغییر نگرش و سبک زندگی ما

اما آنچه که مهم به نظر می رسد اهمیت ایجاد امکان زندگی بر مبنای زیر ساخت های ارتباطات مجازی است.

آنچه که به ما نشان داد اگرچه ما در برابر سلاح های شیمیایی آمادی مقابله داریم.

و یا در بسیاری از کشور ها تمام خانه ها پناهگاه خملات هسته ای داریند.

اما زیر ساخت های اقتصادی آموزشی اجتماعی ما هنوز سنتی است.

این روند بیش از پیش نشان داد که ما باید سبک زندگی خود را بیشتر به تکنولوژی وابسته سازیم.

و این بار این علوم تجربی است که در برابر چالش جدید به تکنولوژی و هوش مصنوعی نیازمند شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا