اخبار

رباتی با توانایی درک احساسات

رباتی با توانایی درک احساسات ،بله دقیقا درست است.درست خواندید رباتی با توانایی درک احساسات بشری.همه ی ما را به یاد فیلم های تخیلی می اندازد.اما نکته آنجاست که واقعی است.این ثمره ی تلاشی است که در سال ۲۰۱۸ استارت خورده است.ربات ها همیشه بر اساس داده های ورودی واکنش نشان می دهند.

یعنی اساسا ربات ها برای واکنش به کنش ها ی ما طراحی شده اند.واکنش هایی که از قبل برای آن ها برنامه ریزی شده اند.سال ها تلاش ها بر تشحیص درست رفتار انسان توسط ربات ها تمرکز داشت.

اما پس از مدتی این تلاش ها به سمت و سوی دیگری رفت.سعی شد تا با استفاده از مبانی هوش مصنوعی و هم چنین منطق فازی ربات ها بتوانند خود به آموختن بپردازند.رفتار های جدید از انسان ها یا بگیرند . همچنین بتوانند ری اکشن های مناسب با آن رفتار ها را داشته باشند.به همین منظور آن ها سعی کردند که تا داده های ورودی بیشتری را در اختیار ربات ها قرار دهند.

آخرین این تلاش ها به شرکت سونی بر می گردد. سونی پتنت خاصی را به ثبت رسانده که به یک ربات همراه و هوشمند با قابلیت دریافت احساسات کاربر و ارائه رفتار براساس آن اشاره دارد.

رباتی با توانایی درک احساسات

این ربات با تشخیص داده‌های صوتی و تصویری می‌تواند احساسات مخاطب خود را پویش کرده و سپس رفتار و دستورات متقابل را براساس این داده‌ها اجرا کند. این دستورات، شامل، حرکات، فعالیت‌های خاص و حتی صحبت کردن نیز می‌شوند. در توضیحاتی که به همراه این پتنت به ثبت رسیده می‌خوانیم:

براساس تحقیقات علمی صورت گرفته، ثابت شده که اگر افراد در یک زمان و مکان

سوژه‌های خاصی را مشاهده کرده و احساسات خود را نسبت به آن با هم درمیان بگذارند

، فاصله بین افراد کاهش یافته و میل به معاشرت با فرد مقابل افزایش پیدا می‌کند.

در ادامه توضیحات این پتنت تشریح شده که این ربات می‌تواند با مشاهده گیم پلی بازی‌ها در نمایشگری که در مقابل آن قرار می‌گیرد، واکنش‌های واقعگرایانه و نزدیک به رفتار بازیکن را از خود نشان داده و شخص را برای ادامه تجربه بازی و درگیری بیشتر با جریان آن ترغیب کند. همین موضوع می‌تواند درباره تماشای فیلم یا سریال تلوزیونی نیز صادق باشد. براساس توضیحاتی که در این خصوص ارائه شده:

بیننده می‌تواند با رفتاری که این ربات از خود نشان می‌دهد، از تماشای محتوایی که در

فیلم یا سریال مربوطه نمایش داده می‌شود بیشتر لذت برده و احساس تنهایی نکند.

امیدوارم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا