مایکروسافت آفیس

آموزش ایجاد mailing در ورد

آموزش ایجاد mailing در ورد

 

ارسال ایمیل یکی از امکاناتی است که ورد در اختیار ما قرار می‌دهد تا بتوانیم نامه های مختلف با عناوین مختلف را بنویسیم. در این آموزش  نحوه‌ی انجام این کار را برای شما بازگو می‌کنیم.

گام اول

برای ایجاد یک نامه Miling نرم افزار ورد را باز کرده و در نوار ریبون گزینه ی Mailing را انتخاب می کنیم.با انتخاب این گزینه زیر مجموعه ی مربوط به آن باز می‌شود.روی گزینه ی Start to Mail Merge  کلیک می‌کنیم و گزینه ی Step by Step Mail Merge Wizard را برمی‌گزینیم.

 

گام دوم

در این قسمت پنل  Mail Merge در قسمت راست صفحه وجود دارد ، گزینه ی Letters (نامه ها) را انتخاب می‌کنیم.با کلیک روی هر گزینه توضیحات مربوط به آن در قسمت پایین نوشته شده است.و در پایین پنل،گزینه ی  Next را کلیک می‌کنیم .

گام سوم

در این مرحله سه گزینه داریم.گزینه ی Use the current document انتخاب چیزهایی است که ما الان می‌خواهیم ایجاد کنیم.گزینه Start from a template انتخاب template هایی که خود برنامه آفیس دارد.گزینه Start from existing document انتخاب صفحه هایی است که از قبل ایجاد کردیم ،است.

روی گزینه Start from a template کلیک می‌کنیم و در قسمت پایین Select templete را انتخاب می‌کنیم.

پنجره ی Select template باز می‌شود که بسته به موضوع خود letter یکی را انتخاب می‌کنیم .(مثلا Black the Merge Letter ) و در نهایت روی ok  کلیک می‌کنیم.

به این صورت نام و آدرس کامپیوترمان به صورت خودکار نوشته می‌شود.

با کلیک روی گزینه next وارد گام بعدی می شویم.

 

گام چهارم

در این مرحله ابتدا باید یک سری تنظیمات را روی  صفحه ایجاد کنیم و نوشته های داخل صفحه را طبق اطلاعاتی که قرار است فرستاده شود تغییر داده شود. بعد از تغییرات صفحه ، در پنل سمت راست سه گزینه وجود دارد.که ما گزینه Type a new list(ایجاد لیست جدید) را ایجاد می‌کنیم و گزینه creat را انتخاب می‌کنیم.

گام پنجم

با انتخاب گزینه creat پنجره  New Address List باز می‌شود.در پنجره باز شده فیلدهای که خواسته شده را پر می‌کنیم و گزینه ی ok را انتخاب می‌کنیم.سپس آن را ذخیره می‌کنیم.

لازم نیست که تمامی فیلدهای آن را پر کنیم.

بعد از ذخیره سازی آن پنجره ای باز میشود که  روی گزینه ok کلیک می‌کنیم.

در پنل سمت راست گزینه Next راسه بار انتخاب میکنیم.

گام ششم

برای اتمام  mailing گزینه ی Edit recipient list را انتخاب می‌کنیم و در پنجره باز شده گزینه ی All را فعال کرده و روی ok  کلیک می‌کنیم.

ممنون که همراه ما بودید. امیدوارم از این آموزش بهره کافی را برده باشید .

در جلسه آینده با موضوع آموزش ایمیل کردن فایل ورد به طور مستقیم در خدمت خواهیم بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا