phpphpبرنامه نویسیطراحی سایت

آموزش کد نویسی PHP و Syntax های آن

آموزش کد نویسی PHP و Syntax های آن :

آموزش کد نویسی PHP: همانطور که قبلا اشاره کردیم، کدهای PHP بر روی سرور اشاره شده و سپس نتایج خروجی جهت نمایش بر روی کامپیوتر کاربر، به صورت تگ های خالص HTML ارسال می شود. یک کد PHP را می توانید در هر جای سند وب خود قرار دهید. اسکریپت های PHP، بایستی با عبارت پایان یابند. همانند کد مثال زیر :

<!--?php// کدهای پی اچ پی را در این جا می نویسید?-->

پسوند پیش فرض فایل های PHP، به صورت .php می باشد. یک فایل PHP معمولا از تگ های HTML مقداری اسکریپت های PHP تشکیل می شود. در کد مثال عملی زیر، یک فایل ساده PHP را داریم که با استفاده از یکی از توابع درون ساخته زبان PHP به نام “echo”، می تواند متن عبارت “Hello world” را در خروجی چاپ کرده و نمایش دهد :
< !DOCTYPE html >< html >< body ><h1> اولین صفحه پی اچ پی من</h1><!--?phpecho"Hello World!";?-->< /body >< /html >
 نکته مهم :

عبارات دستوری PHP، بایستی حتما با (;) سیمکالون خاتمه یابند.

 آموزش درجه توضیحات Comments در زبان PHP :

یک توضیح یا Comment در کدهای PHP، یک یا چند خط متن است که توسط کامپایلر خوانده نشده و اجرا هم نمی شود. از کامنت ها معمولا برای درجه توضیحات مربوط به کدها برای سایر برنامه نویسان، غیر فعال کردن یک بخش دستورات به صورت موقت و یا مشخص کردن بخش های مختلف کد استفاده می شود. به طور کلی توضیحات در موارد زیر کاربرد دارند :

  • به سایر خوانندگان و برنامه نویسان اجازه می دهد بفهمند شما چه کاری انجام می دهید.
  • به خودتان در یادآوری و فهمیدن بخش های مخالف کد کمک می کند. برخی موانع ممکن است پس از یک مدت طولانی به کدهای نوشته شده خود بازگردید، در اینجاست که بایستی بفهمید هر بخش چه کاری انجام می دهد.

در زبان PHP، چندین روش برای درجه Comment در کدها وجود دارد که همه را در مثال عملی زیر نشان داده ایم :

<!--?php// توضیح تک خط# شکل دیگر توضیح تک خط/*نحوه درج توضیحچندخطی*/// شما همچنین می توانید از توضیحات برای عدم اجرای یک بخش از دستور استفاده کنید$x= 5 /* + 15 */+ 5;echo$x;?-->

 اهمیت بزرگ یا کوچک بودن حروف در PHP :

در زبان PHP، تمامی کلیدواژه های اصلی مثل else، if، while، echo، کلاس ها، توابع و … به حروف بزرگ یا کوچک حساس نیستند. به عبارت دیگر Case Senetive نمی باشند.
در کد مثال زیر، هر دستور echo یک کار را انجام داده و نوشتن آن ها بدون اشکال است :

<!--?phpECHO"Hello World!<br-->";echo"Hello World!<br>";EcHo"Hello World!<br>";?>

اما نام متغیرها یا variable به حروف بزرگ و کوچک حساس هستند.
در کد مثال زیر، فقط دستور خط اول مقدار متغیر $color را نمایش خواهد داد. زیر سایر متغیرهای $ColoR و $coLOR به عنوان متغیرهای دیگری محسوب خواهند شد.

آموزش کد نویسی PHP

محمد فرجی

تلاش بیهوده نیست...

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا