بازیبازی سازیرایانه ایموتور بازی سازی یونیتی

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دهم – قرار دادن قابلیت تلاش مجدد)

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دهم – قرار دادن قابلیت تلاش مجدد)

در قسمت قبل دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی ما آموزش دادیم که چطور سیستم ذرات یا پارتیکل سیستم

اختصاصی طراحی کنیم.

در این قسمت (قسمت نهم دوره آموزشی بازی سازی با یونیتی) ما به مباحث زیر می پردازیم:

  1. قرار دادن UI Image و UI Text برای نمایش دادن فرصت های شما برای بازی
  2. ایجاد Cube برای بدست آوردن فرصت های بیشتر
  3. ایجاد متریال سبز رنگ
  4. وارد کردن image های مورد نظر به پروژه بازی
  5. وارد کردن صدا مورد نظر به پروژه بازی
  6. ویرایش کردن اسکریپت PlayerController

 

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دهم – قرار دادن قابلیت تلاش مجدد)

همان ابتدای کار فولدری با نام images ایجاد می کنیم و تصاویر مورد نظر خود را وارد پروژه می کنیم.

برای اینکه تصاویر به درستی و بدون مشکل در صحنه بازی نمایش داده شوند لازم است که هر کدام از آن ها را انتخاب کنیم و در

منوی Inspector گزینه Texture Type را روی …Sprite قرار می دهیم.

برای ذخیره کردن تغییرات انجام شده در تصاویر مورد نظر، در پایین منوی Inspector روی Apply می زنیم.

اکنون برای نمایش دادن تصاویر در صحنه بازی از منوی Hierarchy روی Create می رویم و از UI گزینه Image را

انتخاب می کنیم.

آن را به heart تغییر نام می دهیم و طبق تصویر زیر مقادیر مناسب را تنظیم می کنیم،

در قسمت Source Image تصویر مورد نظر را قرار می دهیم.

برای تصویر دومی نیز به همین روال پیش می رویم تا در کنار تصویر مکعب سبز رنگ قرار گیرد.

اکنون UI Text را اضافه می کنیم و طبق تصویر مقادیر مناسب را قرار می دهیم.

سپس یک Cube را ایجاد می کنیم و همانند درست کردن مکعب های امتیاز ها مقادیر مورد نظر را اضافه می کنیم.

برای مثال تگ heart را قرار می دهیم و … .

همانند آموزش زیر مکعب heart را ایجاد می کنیم و در آخر آن را در پوشه Prefabs قرار می دهیم.

دوره آموزشی ساخت بازی چرخش توپ با یونیتی – (قسمت دهم – قرار دادن قابلیت تلاش مجدد)

اکنون باید فضایی که توپ با وارد شدن در آن و یا برخورد کردن با آن فرصت ها از دست می دهد ایجاد می کنیم.

برای این کار یک Create Empty ایجاد می کنیم و کامپوننت Box Collider را اضافه می کنیم و

گزینه تیک گزینه Is Trigger آن را می زنیم،

همچنین تگ unheart را برای آن تنظیم می کنیم.

برای هر چهار طرف این کار را انجام می دهیم و برای راحتی کار آن ها زیر مجموعه Walls قرار می دهیم.

سپس صداهای مورد نظر را وارد پوشه sounds در پروژه می کنیم.

بعد از آن اسکریپت PlayerController را باز می کنیم تا ویرایش کنیم.

متغیر های public Text heartText برای نمایش شمارش فرصت ها در متن صحنه و

public int countHeart برای شمارش تعداد فرصت ها می باشد.

سپس دو متغیر برای گرفتن صدای های گرفتن فرصت و از دست دادن فرصت از نوع AudioSource ایجاد می کنیم.

سپس درون تابع OnTriggerEnter قطعه کد (…if(other.gameObject.CompareTag را می نویسیم:

اکنون لازم است در یونیتی برای صداهای مورد نظر دو منبع صدای جدید ایجاد کنیم و

صدای مورد نظر را از منوی project درون قسمت AudioClip قرار دهیم.

در قدم آخر از این آموزش فقط کافی است Player را انتخاب کنیم و

مقادیر خالی متغیرها در PlayerController را همانند تصویر زیر با موارد ایجاد شده پر کنیم.

اکنون اگر بازی را اجرا کنید باید همانند کلیپ زیر باشد…

 

ممنون از توجه شما عزیزان…

لطفا هر گونه نظر و پیشنهاد و انتقادی داشتید حتما با ما در میان بگذارید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا