ترفند ها

آنتی‌ویروس جعلی چیست؟

در این مقاله از زرین هور میخواهیم آنتی‌ویروس های جعلی و راه های مقابله با بدافزارها را به شما معرفی کنیم. تا پایان با ما همراه باشید.

نرم افزار های امنیتی تقلبی

بیشتر نفوذگرها به دنبال راه های جدید و خلاقانه برای توزیع بدافزارها به سیستم هستند، آنها راه های مختلفی را امتحان میکنند.مانند آنتی‌ویروس جعلی که یکی از حملاتیه که به عنوان یک روش فعال برای انتشار بدافزارها استفاده میشود.

روش های انتشار آنتی‌ویروس تقلبی

در یک حمله آنتی‌ویروس جعلی، حمله کننده بدافزار را در قالب یک نرم افزار امنیتی مانند آنتی‌ویروس، پنهان میکند. و کاربر را برای نصب آن متقاعد می سازد.

پخش کننده های نرم افزارهای امنیتی تقلبی از ترس و عکس العمل طبیعی انسان در مقابل تهدید استفاده می کنند. و بدافزار خود را منتشر می کنند. زمانی که کاربر میخواهد بلافاصله تهدید را دفع کند و آنتی‌ویروس تقلبی را نصب میکند.

گردش در سایت

زمان جست وجو و بازدید از سایت ها، وب‌سایتی که پیام جعلی را در صفحه یا بصورت POP-UP نمایش میدهد. و میگوید سیستم یا موبایل شما تحت تاثیر یک ویروس قرار گرفته است و کاربر را به دانلود یا خرید ابزار آنتی‌ویروس جعلی تشویق می کند.

در این مدل پیام ها معمولا شما را تحریک میکند. تا آنتی ویروس را آپدیت کنید یا بدافزار را حذف کنید. ولی به محض اینکه روی پیام کلیک میکنید نرم افزار تقلبی دانلود می شود و کار تمام است.

برنامه های آنلاین مخرب

برنامه های سیستم و ابزار های موبایل میتوانند با فایل PDF یا فلش مخرب یا بازی آنلاین جاسازی شده به بدافزار یا جاسوس افزار و آنتی ویروس جعلی تجهیز شوند. برای مقابله با این فایل های اجرایی و برنامه های آنلاین باید از آنتی ویروسی که همیشه به روز باشد. و قابلیت آپدیت داشته باشد و همچنین ویژگی حفاظت بلادرنگ(real-time) در آن فعال باشد، استفاده شود.

ضعف های امنیتی

آنتی‌ویروس

نرم افزار های جعلی میتوانند از ضعف های امنیتی آسیب پذیری های مرورگر های وب، پلاگین ها،افزودنی ها و هر چیز مرتبط با مرورگر وب استفاده کنند و با دانلود ناخواسته، آنتی ویروس جعلی را منتشر کنند.

راه های مقابله با آنتی ویروس جعلی

کد های مخرب تلاش میکنند تا حفاظت سیستم را به خطر اندازند و با غیرفعال کردن مولفه های امنیتی و نرم افزارهای آنتی ویروس و سلب اجازه از کاربر برای حذف نرم افزار های ناخواسته و غیرمجاز، امنیت سیستم را کاهش دهند. نصب آنتی ویروس معتبر و استفاده از فایروال و به روزرسانی همیشگی این نرم افزار ها میتوانند به کاهش این تهدید ها کمک کند.

نکته مهم

آنتی ویروس جعلی زمان دانلود، بدافزار هایی مانند تروجان، روت کیت و کی لاگر را همراه خود دارند.

تروجان سیستم را در مقابله حمله آسیب پذیر میکند.

روت کیت نتایج جست جو را به به سایت های مشکوک تغیر مسیر میدهد.

کی لاگر کلیدهای زده شده ماند کلمات عبور، داده های کارت بانکی و… را ذخیره میکند.

برای مقابله با این خطرات باید به آنتی ویروس و نکات ایمنی بیان شده توجه ویژه‌ای داشته باشید.

نکات ایمنی لازم برای جلوگیری از حمله بدافزار ها

در قالب برنامه های مخرب با آنتی ویروس جعلی میتواند مواردی مانند:

  • کلیک نکردن روی لینک های ناشناس
  • دانلود برنامه از سایت های معتبر
  • وصل نکردن حافظه های مشکوک به سیستم
  • استفاده از آنتی ویروس
  • بروزرسانی همیشگی برنامه های امنیتی
  • به روزرسانی مرورگرها و کاهش آسیب پذیری آنها و …

ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید امیدوارم براتون مفید واقع شده باشد.


بیشتر بخوانید:

علت صدا دادن هارد


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا