بررسیترفند ها

بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد

در این مقاله از زرین هور بهترین افزونه های ویژوال استودیو کد را برای شما شرح میدهیم تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

Live Sass compiler

افزونه‌ی Sass compiler برای کامپایل فایل های SCSS به CSS استفاده میشود و در مقایسه با سایر کامپایلرها سریع است.

Debugger for Chrome

این افزونه برای دیباگ کردن کدهای جاوا اسکریپت، تایپ اسکریپت و … در بخش browser مرورگر گوگل کروم استفاده میشود. این افزونه بسیار بی دردسرتر از کنسول گوگل کروم است و تجربه‌ی دیباگ بهتری با آن خواهید داشت.

Live Server

این افزونه برای راه اندازی یک سرور محلی با امکان نمایش صفحه به صورت همزمان برای صفحات ایستا و پویا استفاده میشود. Live Server تغیرات ایجاد شده در سورس کد شما را در فایل ذخیره میکند، به طور خودکار صفحه‌ی وب سایت در مرورگر را رفرش میکند و تغیراتی که شما در آن ایجاد کرده اید را نمایش میدهد.

Es Lint

Es Lint برای آنالیز کد جاوا اسکریپت و تصحیح خطاها در آن ها استفاده میشود. همانطور که میدانید جاوا اسکریپت مانند زبان های برنامه نویسی دیگر همچون جاوا و … نیست و کامپایلری ندارد و کدها به طور مستقیم در مرورگر اجرا میشوند.

پس خطاها در زمان اجرا شدن کد در مرورگر مشخص میشوند. Es Lint این مشکلات را برای شما پیدا میکند و مانع اجرای آن ها میشود.

ویژوال استودیو

Color Picker

اگر در توسعه بخش فرانت اند کار میکنید، حتما با رنگ ها و استفاده از کد های رنگی آشنا هستید. متاسفانه برای بسیاری از توسعه دهندگان، به خاطر سپردن کدهای رنگی کار سختی است. افزونه‌ی Color Picker کمک میکند تا راحت تر از رنگ ها در کد خود استفاده کنید.

Path Intellisense

این افزونه برای نشان دادن فایل های موجود در یک مسیر مشخص استفاده میشود. این کار زمانی مفید خواهد بود که بر روی پروژه‌ای کار کنید که تعداد زیادی از Path Intellisense استقبال میکنند و تا کنون بالای ۳ میلیون بار دانلود شده است.

Browser Preview

اگر از جه به جایی مداوم بین محیط ویرایشگر و مرورگر به ستوه آمده‌اید، به سراغ Browser Preview بروید. این افزونه برای باز کردن یک مرورگر واقعی درون ویرایشگر ویژوال استودیو کد برای عیب یابی و بررسی تغیرات، به جای چک کردن آن ها روی مرورگر مورد استفاده قرار میگیرد.

Git Lens

با استفاده از این افزونه میتوانید بفهمید که خط مورد نظر از کد، توسط چه کسی و در چه تاریخی تغیر کرده است، تاریخچه کامیت‌ها را بررسی کنید و … .

Code Spell Checker

این افزونه برای بررسی املای درست عبارت، چه برای انگلیسی زبان ها و چه افرادی که انگلیسی زبان ها و چه افرادی که انگلیسی زبان نوشتاری شان نیست، استفاده میشود. با فعال سازی Code Spell Checker، در صورت وجود اشتباهات املایی، بلافاصله یک هشدار دریافت خواهید کرد.


بیشتر بخوانید:

گلوگاه نرم‌افزار چیست؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا