css

بهترین فریم ورک های CSS

در این مقاله از زرین هور میخواهیم به شما بهترین فریم ورک های CSS را معرفی کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

آشنایی با فریم ورک بوت استرپ

BOOTSTRAP بزرگترین فریم ورک CSS برای طراحی صفحات سمت کاربر یا فرانت اند است. در بوت استرپ سه تکنولوژی CSS,HTML و JS در کنار هم قرار گرفته‌اند‌ و به راحت ترین شکل ممکن میتوانید از آنها در پروژه خود استفاده کنید.

یعنی اگر با HTML , CSS آشنایی داشته باشید یادگیری بوت استرپ بسیار آسان خواهد بود. بوت استرپ رایگان و متن باز است. این فریم ورک از سیستم شبکه بندی (GRIDS) برای تقسیم صفحه استفاده میکند و به همین خاطر برای طراحی صفحات ریسپانسیو یا واکنش گرا گزینه خوبی به حساب می‌آید.

از هر پارامتری برای مقایسه بوت استرپ یا سایر کتابخانه ها استفاده کنیم، باز هم بوت استرپ از رقیبان خودش یک قدم جلوتر است.

از لحاظ سایت‌های ساخته شده، ترافیک‌ سایت اصلی بوت استرپ بر اساس آمار الکسا، محبوبیت بین توسعه دهندگان با استناد به سایت گیت‌هاب و موارد دیگر

معرفی و بررسی فریم ورک foundation

CSS

نمیشود راجع به برترین فریم ورک های CSS صحبت کرد و نامی از فاندیشن نبرد. فاندیشن در بازار فریم ورک های فرانت اند رقیب اصلی و سرسخت بوت استرپ حساب میوشد.

یک فریم ورک اوپن سورس و رایگان برای طراحی واکنش گرا رابط کاربری میباشد که کامپوننت های آماده فراوانی در اختیار برنامه نویس قرار میدهد.

شرکت zurb سازنده این فریم ورک است که با foundation از یک شبکه ۱۲ ستونی برای تقسیم صفحه استفاده میکند. میتوانید داخل این سیستم عرض عناصر صفحه را با % نشان دهید یا از مدیا کوئری‌ها استفاده کنید. به این ترتیب دیگر مهم نیست دستگاهی که سایت شما را نشان میدهد آیفون، بلک‌بری یا حتی یک تلویزیون باشد.

در هر حالت اندازه‌ها به درستی تغیر میکنند. چند پلاگین جاوا اسکریپت مثل orbit و revel داخل foundation تعریف شده‌اند. تا کار با اسلایدر ها و ماژول های تصویر را راحت کنند.

آشنایی با فریم ورک SEMANTIC UI

سایت ها نقاط مشترک زیادی با هم دارند. فریم ورک ها کمک میکنند این نقاط مشترک را در کمترین زمان ممکن ساخته و زمان خود را روی مسائل مهم تر بگذارید. SEMANTIC UI یکی از این فریم ورک ها است که به شما کمک میکند به جای اینکه تمام عناصر سایت را از اول بسازید، از کامپوننت ها آماده استفاده کنید.

SEMANTIC UI به آسانی قابل یادگیری است و سایت اصلی مستند سازی قدرتمندی برای آن انجام داده است. کدهای این فریم ورک بسیار خوانا هستند و خطایابی کدها نیز راحت میباشد. همپنین SEMANTIC UI به خوبی با سایر فریم ورک ها مثل react و angular ادغام میشود.

فریم ورک PURE.CSS ساخت شرکت یاهو

PURE.CSS سک فریم ورک CSS است که توسط شرکت یاهو طراحی و معرفی شده است. PURE.CSS بسیار سبک بوده و تنها ۴ کیلوبایت حجم دارد. به عبارتی PURE.CSS مجموعه‌ای از ماژول‌های بسیار ریسپانسیو CSS است که بدون نیاز به نصب وابستگی‌ها ( DEPENDENCIES ) میتوانید آن را به پروژه خود اضافه کنید.

این فریم ورک اصول مربوط به سئو را رعایت کرده است و استفاده از آن مثل بیشتر رقبایش هیچ هزینه‌ای برای شما ندارد. برای کار با سایه ها و رنگ های روشن PURE.CSS انتخاب خوبی به نظر میرسد. این رنگ ها در سیستم عامل ها و دستگاه ها مختلف کیفیت خود را حفظ میکنند. میتوانید برای بهبود رابط کاربری خود یا اضافه کردن قابلیت های دیگر، PURE.CSS را در کنار بوت استرپ استفاده کنید و از قدرت هر دو فریم ورک بهره‌مند شوید.


بیشتر بخوانید:

گلوگاه نرم‌افزار چیست؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا