PowerPoint

جان بخشیدن دوباره به دوربین‌های قدیمی

جان بخشیدن دوباره به دوربین‌های قدیمی ،همه ی ما و نه تنها ما بلکه ی نسل های قبل از ما نیز با وجود راحت تر شدن امکانات زندگی سعی در بازگشت به گذشته دارند.انگار نوعی تعلق خاطر و نیاز و علاقه به ابزار های قدیمی میان ما انسان ها و ابزار ها قرار دارد.همه ی ما به نوعی به خانه های قدیمی حس خوبی داریم.و یا با دیدن یک گرامافون حس خوبی به ما دست خواهد داد.در این بین باید به دوربین ها نیز اشاره کنیم.

عکاسی و یا به عبارت کلی تر عکس گرفتن از علایق مشترک غالب ما انسان ها در سنین نوجوانی می باشد.علاقه ای که با خرید یک دوربین آماتور برای نسل های قبل تر شروع می شد و نهایتا در جوانی و در یک حرکت انقلابی به خرید یک دوربین گران قیمت برای استفاده ی خانگی تبدیل میشد.

چرا دوربین های قدیمی

امروزه گوشی های هوشمند تلفن همراه که ما از آن ها استفاده میکنیم تقریبا جای دوربین های آماتور را گرفته اند.اما دوربین های قدیمی که در گوشه ی تاقچه ی خانه ها قرار دارن هنوز خود نمایی می کنند.این خود نمایی ها منجر به ایجاد حس کنجکاوی در کودکان می شود .و برای بزرگسالان نیز یک جور یاد آور خاطرات شیرین قدیمی می باشد.

اما این بار فرصتی پیش آمده تا دوباره از این دوربین های قدیمی استفاده کنیم.یک استارتاپ که گوشی های قدیمی ما را با ابداع جذابش به دوربین ها ی دیجیتال تبدیل می کند.

مشخصات فنی

شرکتی سوئیسی از چند سال پیش نوعی ابزار ویژه تولید می‌کند که مخصوص دارندگان دوربین‌های آنالوگ قدیمی است. دستگاهی که در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ از آن با نام I’m Back یاد می‌شد، امروزه بهبودهای بیشتری به‌خود دیده است و با نام I’m Back 35 شناخته می‌شود. I’m Back 35 درحقیقت نسخه‌ی بهبودیافته‌ی I’m Back است که مزیتی مهم به کاربران دوربین‌های ۳۵ میلی‌متری SLR ارائه می‌دهد.

جان بخشیدن دوباره به دوربین‌های قدیمی ،I’m Back 35 را می‌توان نوعی پنل پشتی دیجیتال برای دوربین‌های قدیمی به‌شمار آورد. ایده‌ی اصلی پشت I’m Back 35 برای دوربین‌های SLR آنالوگ ساده است: گردوخاک روی دوربین SLR آنالوگ قدیمی خود را پاک کنید و به‌لطف I’m Back 35 از آن استفاده کنید. بدین‌منظور، تنها کاری که باید انجام دهید، این است که کاور پشتی دوربین قدیمی را با I’m Back 35 جایگزین کنید تا زندگی دوباره‌ای در قالب دوربین دیجیتال به آن دهید. اگر به وضوح چشمگیر حسگرها در دوربین‌ها اهمیت می‌دهید، احتمالا I’m Back 35 ابزاری نیست که به‌دردتان بخورد؛ اما اگر هنوزهم به دوربین‌ قدیمی SLR خودتان علاقه‌مند هستید و دوست دارید مجددا فرصت کار با آن را به روشی دیگر پیدا کنید، I’m Back 35 ارزش توجه‌تان را دارد.

I’m Back 35 به‌طورکلی محصولی جذاب است؛ اما نکته‌ای درباره‌ی آن وجود دارد که می‌تواند به مهم‌ترین دلیل برای عملکرد موفق در بازار تبدیل شود و آن هم، قیمتش است. برای کسانی که در پویش کیک‌استارتر شرکت کنند، I’m Back 35 با قیمت ۲۴۹ دلار عرضه می‌شود؛ اما پس از پایان کیک‌استارتر، این ابزار با قیمت ۳۴۹ دلار دردسترس قرار می‌گیرد. این یعنی با صرف هزینه‌ای ۲۵۰ دلاری می‌توانید به پنل پشتی دیجیتالی دسترسی پیدا کنید و ازطریق آن دوربین SLR آنالوگ خودتان را ارتقا دهید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا