تکنولوژی

خرابی SSD و علائم و آسیب های آن

در این مقاله از زرین هور میخواهیم علائمی که نشان دهنده خراب شدن ssd یا همان هارد است را به شما معرفی کنیم. مواردی که با برطرف کردن آنها میتوانید مشکل خرابی ssd خود را برطرف کنید و هارد سالمی داشته باشید. تا پایان با زرین هور همراه باشید.

امکان پذیر نبودن نوشتن یا خواندن اطلاعات از روی درایو

در زمان کپی کردن اطلاعات روی درایو یا در زمان خواندن فایل و اجراهای آن ها با پیام خطای امکان پذیر نبودن عملیات روبه‌رو شوید. همین شرایط ممکن است در زمان انتقال فایل ها درون سیستم نیز رخ دهد.

پیام نیاز به Repair کردن فایل های سیستمی

خرابی ssd

پیام Repair یا تعمیر کردن فایل های سیتمی، معمولا در زمان بوت شدن و راه اندازی سیستم و در صفحه آبی با تیتر “Your PC needs to be repaired” نمایش داده میشوند.

کند شدن سیستم در زمان اجرای فایل هایی با حجم زیاد

کند شدن و دیر تر عمل کردن در زمان باز کردن فایل های با سنگین و حجم بالا (مانند فایل های محتوای تصویری یا بعضی از فایل های سیستمی و … ) می تواند نشانگر آسیب دیدن یا خرابی درایو باشد. که نیاز به تعمیر دارد و باید خرابی را رفع کرد.

مشکل در زمان بوت

نمایش صفحه آبی در زمان بوت و مشاهده پیامی مانند”Your PC ran into a problem” یکی از علائم آسیب دیدن و خراب شدن درایو ذخیره سازی است. که باید حتما بر طرف شود و ssd را تعمیر کرد.

Read-Only شدن درایو

در صورتی که در زمان نوشتن اطلاعات روی درایو با خطا مواجه شوید اما در زمان خواندن اطلاعات خطا دریافت نکنید، احتمالا ssd شما با مشکل روبرو شده است.

البته به یاد داشته باشید تمام نکات در مقاله از نشانه های خرابی ssd نیست. و بروز همچین علائمی همیشه دلیل بر خرابی ssd شما نیست.

ممنون تا پایان با زرین هور همراه بودید.


بیشتر بخوانید:

کدام پردازنده اینتل مناسب نیازمان است؟


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا