تکنولوژی

کدام پردازنده اینتل مناسب نیازمان است؟

در این مطلب از زرین هور میخواهیم به شما پردازنده های مناسب نیاز و کارتان را به شما معرفی کنیم تا پایان با ما همراه باشید.

کدام پردازنده اینتل را بخرید؟

پردازنده

در حال حاضر، آخرین پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل برای رایانه های رومیزی و لپ تاپ در دسترس هستند. با این وجود، اگه قصد دارید رایانه رومیزی خود را به آخرین پردازنده‌اینتل ارتقاء دهید، باید مادربدر فعلی سیستم را عوض کنید. چرا که این تراشه های نسل ۱۲هم از سوکت جدید LGA1700 و چیپست Z690 برای اتصال به سیستم استفاده میکنند.

حالا اما با توضیحات گفته شده در مورد انواع پردازنده‌های اینتل، به سراغ تشخیص مورد مناسب بر اساس نیازهای رایج کاربران میرویم.

کارمندان اداره

در حالی که آخرین نسل CPU اینتل پیشنهادی وسوسه انگیز به نظر میرسد، اما ممکن است یک کارمند به تمام قدرت پردازشی این تراشه نیاز نداشته باشد.

در نهایت باید گفت، برای کاربردهایی مانند امور اداری، پردازنده‌نسل جدید Core i3-1125G4 اینتل کافیست. این مدل یک پردازنده ارزان قیمت بوده و توان مصرفی مناسبی خواهد داشت که موجب میشود در مصرف برق صرفه جویی شده و لپ تاپ شما شارژدهی بیشتری داشته باشد.

  • نیاز کاربر: لپ تاپ ساده برای انجام دادن امور کامپیوتری پایه
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i3-1125G4

دانشجویان

برای این قشر، پردازنده ۱۲۶۰۰K یک گزینه عالی همه جانبه است. این پردازنده قدرت مناسبی را ارائه میدهد ک شما را قادر میسازد هر کاری میخواهید را انجام دهید.

از آنجایی که این تراشه دارای شش هسته قدرتمند است، در صورتی که برنامه های تخصصی مانند Adobe Premiere Pro نیاز داشته باشیدهم میتوان روی قدرت پردازشی دستگاه به صورت کامل حساب کرد.

  • نیار کاربر: اجرای تعدادی زیادی برنامه به طور همزمان و انجام تکالیف
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i5-12600k

گیمرها

اگر بودجه کافی داشته باشید نتیجه استفاده از سی پی یو نسل جدید، هزینه تعویض مادربرد را توجیه میکند. پردازنده ۱۲۷۰۰k دارای هشت هسته قدرتمند و چهار هسته کم مصرف است که قدرت پردازشی لازم برای اجرای هر برنامه‌ای که نیاز داشته باشید را به ارمغان می آورد.

خرید این پردازنده بهترین تعامل بین هزینه خرید، راندمان کار کرد، سرعت و عملکرد را در اختیار شما می گذارد. علاوه بر این، این پردازنده از ddrs پشتیبانی میکند.

  • نیاز کاربر: اجرای جدید ترین بازی ها بدون افت فریم
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i7-12700k

حرفه ای ها

اگر یک گیمر، طراح گرافیک یا معمار حرفه ای هستید، طبیعی است که در ازای پرداخت پول هنگفت خواهان بهترین محصول نیز باشید. بنابراین اگر به دنبال پردازنده‌ای هستید که هر نوع نیاز شما را بر طرف کند، هیچ گزینه دیگری به جز ۱۲۹۰۰k یا نسخه قدرتمندتر آن برای شما وجود ندارد.

این تراشه هیولا دارای هشت هسته قدرتمند و هشت هسته کم مصرف است و در حداکثر فشار پردازشی خود، به بیشینه توان مصرفی ۲۴۱ وات می رسد.

  • نیاز کاربر: هیولایی که از پس هر کاری بربیاید.
  • پردازنده پیشنهادی: Intel Core i9-12900k

نکته

این نکته رو یادتون باشه که همیشه پردازنده گران تر اینتل بهترین نیست.

ممنون تا پایان با ما همراه بودید.


بیشتر بخوانید:

۵ راه کار برای افزایش سرعت دانلود


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا