ترفند هانرم افزار

معرفی نرم افزار فرمول نویسی MATH TYPE

معرفی نرم افزار فرمول نویسی MATH TYPE ،احتمالا برای همه ی ما با توجه به شغل و حرفه یمان پیش آمده است که به نوشتن فرمول ای ریاضی نیاز داشته باشیم.حالا در انواع و ابعاد گوناگون،معلمان برای نوشتن امتحانات و همچنین دانش آموزان در نوشتن مقاله های مدرسه.دانشجویان و اساتید دانشگاه هم که به وفور به نوشتن فرمول را در ضمینه ی کاری خود دارند.

در همین راستا چه بسا باید فرمول هایی را نیز اختراع کنند!!

اما در حال حاضر باتوجه به شرایط حاکم بر دنیا و دور کاری های شدید و آموزش از راه دور این نیاز بیش از پیش احساس می شود که باید در این راستا به نرم افزاری راحت و مطمئن با توان مانور بالا آشنا شد.

متاسفانه مایکروسافت ورد در این زمینه رشد زیادی نداشته است و سبک پیشنهادی اش گاهی پیچیده و گاهی دارای توانایی مانور کمی است.به همین علت بیشتر اساتید و دانشجویان به نرم افزارMathType روی آورده اند.

از ویژگی های این نرم افزار آن است که به عنوان پلاگین به نرم افزارهای واژه پرداز متصل می شود.

MathType

 نرم افزار قدرتمند برای ویندوز و مکینتاش می باشد که به شما اجازه می دهد به راحتی نماد های ریاضی را برای کار در word ، صفحان وب ، چاپ کردن ، نمایش و Tex , Latex , MathML documents به کار ببرید. حتما برای شما هم پیش آمده که بخواهید فرمول های ریاضی ، فیزیک و … را تایپ کنید ، اگر در این کار مبتدی باشید حتما از سختی تایپ کلافه می شوید ، MathType با امکانات زیاد و فرمول های آماده نه تنها کاربران مبتدی را در حد پیشرفته ای کمک می کند بلکه کاربران حرفه ای خیلی سرسعتر و راحت تر می توانند از فرمول ها استفاده نمایند.

ویژگی های منحصر به فرد

معرفی نرم افزار فرمول نویسی MATH TYPE ،نماد های بسیار و قالب ها و فونت های همراه با این نرم افزار خیلی از نیاز های شما را برای ایجاد یک فرمول با شکل دلخواه بر طرف می کند.

  • اگر از یک نماد ریاضی بسیار استفاده می کنید می توانید برای دسترسی سریع آن یک کلید ترکیبی تعیین کنید.
  • به راحتی فرمول ها را ویرایش کنید مانند کلمات معمولی آن ها را رنگی کنید.
  • می توانیداز نماد های ریاضی موجود بر روی سیستم خود نیز استفاده کنید و در نرم افزار ذخیره کنید.
  • استایل مورد نظر خود را به آن بدهید .
  • اگر نیازمند فرمول خاصی هستید کافی است آن را دانلود کنید و به راحتی به نرم افزار اضافه کنید .
  • نرم افزار MathType به عنوان پلاگ این به راحتی با نرم افزار های زیر همراه می شود

امیدوارم مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا