اپلیکشن هاترفند هاترفندهای اندروید

مهمترین ویژگی های اندروید ۱۰

مهمترین ویژگی های اندروید ۱۰

مقاله امروز درباره مهمترین ویژگی اندروید۱۰ است.

امیدوارم این مقاله مفید باشد.

تمام گوشی‌های سری پیکسل گوگل از جمله پیکسل ۱ می‌توانند اندروید ۱۰ را نصب کنند.

گوگل سیستم نام‌گذاری سیستم‌عامل موبایل اندروید را تغییر داد و به جای اندروید Q، اندروید ۱۰ را برای نام‌گذاری انتخاب کرد. در سال ۲۰۱۹ فقط اندروید ۱۰ عرضه می‌شود و به مرور برای گوشی‌ها و برندهای مختلف در دسترس قرار می‌گیرد.

مهمترین ویژگی های اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ دارای چندین ویژگی برجسته است که تجربه کاربری مردم در استفاده از گوشی‌های هوشمند را تغییر خواهد داد.

fully gestural

ویژگی نخست، ناوبری «fully gestural» است.

کاربران می‌توانند به جای کلیدهای ناوبری، ژست‌های حرکتی را برای ناوبری کامل گوشی انتخاب کنند.

شما می‌توانید با ژست‌های حرکتی و بدون دست زدن به صفحه‌نمایش گوشی، به صفحات راست و چپ سوایپ یا منوی مالتی تسکینگ را باز کنید.

کلیدهای ناوبری

حذف کلیدهای ناوبری، دقیقا مانند آیفون X فضای بیشتری برای نمایش اپلیکیشن‌ها و محتواها فراهم می‌کند.

ویژگی برجسته دیگر اندروید ۱۰، افزودن حالت تاریک (Dark Mode) کامل در سراسر اندروید است.

به این ترتیب، کل سیستم و اپلیکیشن‌ها از حالت تاریک پشتیبانی کرده و شما می‌توانید هر بخش و تنظیماتی را با پس‌زمینه سفید یا سیاه مشاهده کنید. در اندروید ۱۰، گزینه‌ای برای تنظیم نور در حالت تاریک دارد که باعث افزایش عمر باتری برای صفحه‌نمایش‌های OLED می‌شود.

حالت تاریک در اپلیکیشن‌

حالت تاریک

گوگل قول داده در زمان راه‌اندازی اندروید ۱۰، تمام اپلیکیشن‌های این شرکت و اپ‌های شخص ثالث از حالت تاریک پشتیبانی کنند. اگر این غول اینترنت به وعده خود وفا کرده باشد؛ باید شاهد حالت تاریک در اپلیکیشن‌هایی مانند جی‌میل، گوگل مپس، گوگل پلی و میلیون‌ها اپ دیگر باشیم.

نوتفیکیشن‌

همانند نسخه‌های دیگر، گوگل در اندروید ۱۰ باز هم بخش اعلان‌ها یا نوتفیکیشن‌ها را بهبود داده است.

smart replies

امسال گوگل از یادگیری ماشینی کمک گرفته است تا پیام‌های ورودی را تشخیص دهد و متناسب با آن پیام‌ها، برخی کلیدهای مورد نیاز کاربر را نمایش دهد. یکی از این کلیدهای هوشمند به نام «smart replies» اجازه می‌دهد کاربر به سرعت پاسخ یک پیام یا ایمیل را بدهد.

action

از دیگر کلیدهای هوشمند در بخش اعلان‌های اندروید ۱۰ می‌توان به «action» اشاره کرد که دسترسی به یک آدرس URL، شماره تلفن، آدرس، ردگیری یا شماره و محتواهای دیگر مشابه در یک پیام ورودی  را ساده‌تر می‌کند؛ بدون اینکه نیازی به باز کردن پیام به طور کامل روی گوشی باشد.

action

Focus Mode

ویژگی جدید Focus Mode در اندروید ۱۰ هم اجازه می‌دهد برخی اپ‌ها و اعلان‌های آن‌ها را برای تمرکز بیشتر روی کار و جلوگیری از برخی حواس‌پرتی‌ها مسدود کنید.

حتی در هنگام بازی‌ها، می‌توانید با این ویژگی جلوی ظاهر شدن اعلان‌های اپ‌های دیگر را بگیرید.

Focus Mode

Project Mainline

با ویژگی «Project Mainline» هم امکان به‌روزرسانی آسان‌تر کدها و ماژول‌های هسته اندروید و برنامه‌ها بدون نیاز به به‌روزرسانی کامل سیستم‌عامل فراهم می‌شود. در واقع، یک ویژگی برای قدرتمندسازی اندروید با به‌روزرسانی‌های یکپارچه در پس‌زمینه است. روی اندروید ۱۰، بسته‌های امنیتی، ارتقاهای حریم خصوصی، پچ‌های مربوط به پایداری سیستم و برخی به‌روزرسانی‌ ضروری اپ‌ها به طور خودکار انجام می‌شود.

اندروید ۱۰ شامل ویژگی‌های دیگری مانند:

پشتیبانی از گوشی‌های تاشو، اشتراک‌گذاری رمزعبور وای‌فای با کیو آر کد (QR Code)، نزدیک به ۲۳۰ ایموجی جدید، تم‌های بیشتر و حالت‌ دسکتاپ، قابلیت‌های پیشرفته در فیلم‌برداری از صفحه و بهبود مجوزها و حریم خصوصی است.

در بخش مجوزها و حریم خصوصی

در اندروید ۱۰ می‌توانید طوری مجوز دسترسی به موقعیت مکانی را به اپی بدهید که فقط در هنگام استفاده از آن، این دسترسی اعمال شود. گوگل انعطاف‌پذیری بیشتری در مدیریت و کنترل مجوزها پدید آورده و به طور کلی با یک سیستم مجوزدهی جدید روبرو هستیم.

اندروید ۱۰

اندروید ۱۰ از امروز برای گوشی‌های پیکسل در دسترس است ولی هنوز مشخص نیست گوشی‌های برندهای دیگر چه زمانی می‌توانند اندروید جدید را نصب کنند.

قرار است به ترتیب تا پایان سال، اسمارت‌فون‌ها و برندهای معروف به اندروید ۱۰ دسترسی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا