بازی

ویژگی های صندلی گیمینگ ،تفاوت آن با صندلی معمولی؟

ویژگی های صندلی گیمینگ ، معمولا کسانی که زیاد با کامیوتر سر و کار دارند.

و یا کسانی که علاقه ی زیاد به بازی های کامپیوتری دارند با این مشکل مواجه هستند.

که هنگام خرید یک سیستم گران قیمت و تاپ بعد از نصب بازی مورد علاقه یشان تازه متوجه می شوند که بعد از مدتی بازی بدنشان بشدت خسته می شود.برای همین ماسعی کردیم تا در این مقاله به انتخاب یک صندلی ایده آل را برایتان آسان کنیم.

در ابتدا باید به این نکته توجه کرد که ظاهر خلبانی و حرفه ای ویژگی خوبی برای انتحاب نیست.

انتخاب باید از روی نشستن و انتخاب کردن صورت بگیرد .

چرا که این امر کاملا به سلیقه و نحوه استفاد شخصی مرتبط است.

خیلی ها حتی از صندلی های حرفه ای هم ایراد می گیرند.

و خیلی ها صندلی های معمولی با قیمت متوسط را راحت تر می دانند.

بنابر این حتما قبل از خرید صندلی را امتحان کنید.وبه هیچ وجه به نظر دیگران اعتماد نکنید.

اولین و مهم ترین تفاوت صندلی های معمولی با صندلی های گیمینگ در قیمت است.

صندلی های اداری معمولا حداکثر تا ۱۵۰۰ دلار قیمت گذاری می شنود.

در حالی که صندلی های گیمینگ بین ۳۰۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت گذاری می شنود .

البته ممکن است تا ۸۰۰ دلار هم مشاهده شود!!!

صندلی های گیمینگ معمولا بواسطه ی قشر مخاطبشان که اکثرا نوجوان هستند.

و همینطور متریال کمتر و ارزان تر آن ارزان تر است.

تفاوت بعدی در طول عمر صندلی ها است.صندلی های اداری با توجه به گران قیمت بودن طول عمر زیادی دارند.

در حالی که صندلی های گیمینگ دارای طول عمر به مراتب کمتری هستند .

و نمیتوان روی استفاده از آنها برای چند سال استفاده کرد.

هر نوع صندلی کامپیوتر اداری که کاربر بتواند روی آن به راحتی بنشیند، برای گیمینگ قابل استفاده است.

در دنیای امروز، تفاوت بسیار زیادی میان صندلی گیمینگ و صندلی‌هایی که برای گیمینگ قابل استفاده هستند، وجود دارد. صندلی‌های گیمینگ دارای نوعی طراحی خاص هستند و معمولا ویژگی‌های زیر را دارند :

  • طراحی خاص و همچون صندلی ماشین مسابقه‌ای
  • طراحی چند رنگ همراه با لوگو
  • امکان دراز کشیدن کامل کاربر
  • مکانیزم ابتدایی
  • قابلیت تنظیم محدود در مقایسه با صندلی‌های اداری
  • کیفیت ساخت پایین
  • دارای ضمانت با مدت زمان کوتاه

چرا صندلی گیمینگ شبیه صندلی ماشین است؟

تاریخچه ساخت صندلی های گیمینگ و بهترین صندلی کامپیوتر به بازی مسابقه‌ای Need for Speed باز می‌گردد. ایده اصلی ساخت این صندلی آن بود که احساس رانندگی در یک ماشین مسابقه‌ای را به کاربران بدهد.

به همین دلیل تقریبا تمامی صندلی‌های گیمینگ به نوعی طراحی شده‌اند که شبیه به صندلی یک ماشین مسابقه‌ای به نظر برسد. این صندلی‌ها پشتی بسیار بلند و همچنین دارای دسته‌های بسیار عریض هستند.

دسته‌های کناری این صندلی‌ها معمولا دارای نوعی پد اضافی برای راحتی بیشتر هستند. کناره‌های پشتی صندلی کمی تا قسمتی به سمت داخل خمیده هستند. بسیاری از مدل‌ها دارای نوعی برش‌هایی در قسمت پشتی صندلی هستند تا ظاهر اسپورت به آن بدهند.

تجربه نشستن روی این صندلی‌ها تقریبا با تجربه نشستن روی صندلی‌های اداری معمول تفاوت دارد. پدهای کنار صندلی که با پشتی خمیده به سمت داخل ترکیب شده، احساس نگاه داشتن شما را ارائه می‌دهد تا اینکه شبیه به صندلی‌های اداری باشد. ارتفاع پشتی این صندلی شبیه به صندلی‌های اداری مدل مدیرعامل و یا حتی بلندتر هم هستند.

شمایل مشترک صندلی های گیمینگ

بیشتر صندلی های مخصوص گیمینگ معمولا دارای ترکیب رنگی از یک رنگ بیس و چند رنگ جیغ هستند.همینطور این ترکیب رنگ جیغ را با یک لوگوی بزرگ می توان به وضوح دید.پشتی آنها معمولا بلند است.و دارای دسته های بلند پهن وکوتاه هستند.تا برای نزدیک شدن به میز مشکل ایجاد نکنند.همچنین معمولا روی دسته دارای پد می باشند.

ویژگی های صندلی گیمینگ ،تفاوت آن با صندلی معمولی؟

صندلی های تخت شو

ویژگی های صندلی گیمینگ ،شاید معمولا این قابلیت را هنگامی که قصد مسافرت با اتوبوس را دارید شنیده باشیدو.به عنوانی آپشنی نه چندان عجیب و غریب. که البته در کشور ما باید برایش بهای قابل توجهی پرداخت کرد.بیشتر صندلی های گیمینگ این امکان را دارند.چراکه تجربه ثابت کرده که معمولا گیمر ها علاقه ی زیادی به دیدن فیلم هم دارند.همین باعث شده تا این حالت برای این صندلی ها پیش بینی شود.

صندلی‌های گیمینگ معمولا دارای مکانیزم زانویی و قسمت چرخان کج است. این دو ویژگی ابتدایی‌ترین مواردی هستند که در صندلی‌های اداری یافت می‌شوند. این مکانیزم‌ها کمترین میزان تنظیم شدگی را دارند، به همین خاطر، در صندلی‌های ارزان‌قیمت اداری یافت می‌شوند. صندلی‌های با کیفیت بالاتر دارای امکان کج شدن همگام، چند قابلیتی و یا حتی با مکانیزم تنظیم شدن خودکار است.

قابلیت تنظیم محدود در مقایسه با صندلی‌های اداری

یکی از چیزهایی که در تبلیغات صندلی‌های گیمینگ و همین طور بهترین صندلی های مخصوص بازی دیده می‌شود، امکان تنظیم بسیار زیاد است. صندلی‌های گیمینگ در مقایسه با صندلی‌های پایین‌رده اداری تقریبا امکان تنظیم خوبی دارند.

امکان کج شدن، تنظیم ارتفاع صندلی، خوابیدن پشتی صندلی و بازویی‌های قابل تنظیم معمولا مواردی هستند که در صندلی‌های گیمینگ یافت می‌شوند. اما، صندلی‌های اداری معمول قابلیت تنظیم بسیار بیشتری در مقایسه با صندلی‌های اداری دارند. قابلیت تنظیم محدودی که در صندلی‌های گیمینگ وجود دارد، در تمامی قسمت‌های آن دیده می‌شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا