اپلیکشن هابازیپلی استیشن 4ترفند هاتکنولوژی

چگونه بازی‌های PS4 را با iPhone خود انجام دهیم

شما هم اکنون می توانید بازی های Play Station 4 را بر روی iPhone خود با نرم افزار رسمی شرکت سونی به اسم PS4 Remote Play بازی کنید. در گذشته شما می توانستید با نرم افزار غیر رسمی R Play این کار را انجام دهید. ما هم اکنون خوشحال هستیم که با پشتیبانی رسمی شرکت سونی می توانیم این کار را به صورت کاملا رایگان انجام دهیم.

قطعا تصور نمی کنید که این یک جایگزین برای PS4 واقعی شما باشد بلکه به شما اجازه می دهد که بازی های خودتان را از طریق iPhone از راه دور کنترل کنید. اساسا با این سرویس شما می توانید بازی های PS4 خودتان را روی iPhone پخش کنید و آن را کنترل کنید و با آن بازی کنید.

 معمولا تاخیر زمانی که رخ می دهد باعث مشکلاتی برای کاربر می شود و می تواند باعث دلسرد شدنش نسبت به بازی شود. ولی با این حال به دلیل رایگان بودن این سرویس، ارزش امتحان کردن را دارد و شما می توانید در بعضی از بازی ها به خوبی با آن هماهنگ شوید و از بازی لذت ببرید.

برای این کار به چه چیزی نیاز داریم:

  1. قطعا در ابتدا به یک Play Station 4 با frame rate 6.5 به بالا نیازمندیم و حتما برای بهترین نتیجه و بهترین کیفیت به یک Play Station 4 pro نیاز داریم.
  2. مورد دوم داشتن یک iPhone است که باید حداقل آن را به ios 12.1 آپدیت کرده باشیم.
  3. در نهایت برنامه ی PS4 Remote Play را از app Store دانلود کنیم و برروی تلفن نصب کنیم. به صورت اختیاری می توانید از یک MFI controller هم استفاده کنید، در صورتی که این مورد را نداشته باشید هم مشکلی پیش نخواهد آمد.

حال به چگونگی برقرار کردن ارتباط بین iPhone و PS4 می رسیم تا بتوانیم از بازی لذت ببریم

  1. در قدم اول برنامه ی PS4 Remote Play را روی گوشی iPhone خود بریزید.
  2. مرحله ی بعدی PS4 را روشن کنید و به داخل اکانتتان بروید. اگر نیاز است PS4 خود را به روزرسانی کنید و به آخرین frame rate ممکن آن را آپدیت کنید. این کار را می توانید از بخش Software update در قسمت تنظیمات (Setting) سیستم PS4 خود انجام دهید. PS4 و iPhone خود را به یک شبکه ی واحد wifi وصل کنید، یعنی هر دوی آن ها به یک شبکه ی wifi متصل باشند نرم افزار PS4 Remote Play را داخل گوشی باز کنید.
  3. به قسمت Setting که در بالا سمت راست قرار دارد بروید و داخل حساب کاربری Play Station خود شوید. وقتی این کار را انجام دادید به صفحه ی اصلی برگردید و دکمه ی بزرگ آبی رنگ را برای شروع بزنید. بدین ترتیب این برنامه دنبال PS4 شما می گردد و با آن ارتباط برقرار می کند. اگر این ارتباط برقرار نشد، نگران نشوید به احتمال زیاد مدل PS4 شما قدیمی است یا هنوز سیستم خود را آپدیت نکردید. در بخش اعلان می توانید به صورت دستی PS4 خودتان را به کمک یک کد به تلفن همراهتان متصل کنید. برای این کار کافی است به سراغ PS4 خود بروید در قسمت setting و بخش Remote Play Connection Setting بروید و بعد از آن Add devices را بزنید. در اینجا شما با یک کد ۸ رقمی مواجه می شوید که ۳۰۰ ثانیه وقت دارید آن را داخل موبایلتان وارد کنید و قبل از ناپدید شدن این کد ۸ رقمی باید این کار را در تلفن همراهتان انجام دهید تا ارتباط بین تلفن و PS4 برقرار شود.

بازی را هم به صورت افقی و هم به صورت عمودی می توانید در تلفن خود بازی کنید و این بستگی به شما دارد که در کدوم حالت راحت تر هستید. می توانید به حالت Rest Mode هم برای استراحت بروید و کافی است این کار را از قسمت Power Save Setting ،Setting و حالت Rest Mode انجام دهید. برای خروج هم کافی است برنامه ی Remote Play را ببندید. خوشبختانه برای اتصالات بعدی کار دشواری را در پیش ندارید و فقط لازم است برنامه را باز کنید و دوباره و به راحتی این دو به یکدیگر وصل شوند.

شما می توانید برای استفاده بهتر از یک MFI controller استفاده کنید. این کار لزومی ندارد و بدون آن هم می توانید این دو را به هم ارتباط دهید و ارتباط خوبی داشته باشید ولی قطعا با MFI controller نتیجه ی خیلی بهتری را خواهید داشت.

نکاتی را که باید در ذهن داشته باشید و به آن توجه کنید:

اگر wifi شما به اندازه کافی قوی نیست و به خوبی سیستم شما را پشتیبانی نمی کند، کاری که می توانید انجام دهید این است که کیفیت ویدیو را در حالت پخش از راه دور تنظیم کنید. این کار را در نرم افزار Remote Play انجام دهید. شما می توانید بین حالت ۷۲۰p و ۱۰۸۰p یکی را انتخاب کنید و قاعدتا باید حالت ضعیف تر را انتحاب کنید.

توجه داشته باشید این سیستم با اینترنت موبایل کار نمی کند و حتما باید هر دو سیستم را به یک wifi متصل کنید. قطعا زمانی که Ps4 را خاموش کنید این ارتباط قطع می شود و به این گونه نیست که PS4 را خاموش کنید و بتوانید بازی در موبایل ادامه دهید.

<<گروه فنی‌مهندسی زرین‌هور>>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا