اخبارترفند هاترفند های IOSترفندهای اندرویدتکنولوژی

چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم؟

یکی از مشکلاتی که برای انواع موبایل‌ها و تبلت‌ها وجود دارد دیر شارژ شدن گوشی و تبلت است. این مشکل فقط مخصوص گوشی‌ها و تبلت‌ها نیست و همه‌ی وسایلی که از پورت میکرو یو اس بی (Micro USB) برای شارژ استفاده می‌کنند ممکن است دچار مشکل دیر شارژ شدن بشوند. اگر شما هم با چنین مشکلی دست و پنجه نرم می‌کنید، در اینجا فهرستی از راه حل‌های رفع مشکل دیر شارژ شدن گوشی و تبلت را گردآوری کرده‌ایم. این روش‌ها برای انواع گوشی‌ها و تبلت‌ها از جمله سامسونگ،ال جی، سونی، هواوی، شیائومی کاربرد دارد.

روش های حل مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی و تبلت

دلایل مختلفی در دیر شارژ شدن گوشی و تبلت تاثیرگذار است. ما در اینجا به ۷ روش متفاوت و معمول برای برطرف شدن مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی می‌پردازیم. اگر با انجام یک روش، هنوز هم با این مشکل مواجه هستید، باید روش‌های دیگر را نیز امتحان کنید تا به نتیجه برسید.

حل مشکل دیر شارژ شدن گوشی: کابل شارژ را تعویض کنید

بعضی مواقع مقصر اصلی در دیر شارژ شدن گوشی، کابل شارژر است. این کابل‌ها پس از مدتی کارایی خود را از دست می‌دهند و نمی‌توانند جریان برق لازم را برای شارژ گوشی تامین کنند. برای اینکه مطمئن شوید که مشکل از کابل شارژر است، کابل شارژر یکی از دوستانتان را که به تازگی گوشی خریده است قرض بگیرید و با استفاده از آن گوشی خود را شارژ کنید. اگر مشکل دیر شارژ شدن باتری گوشی‌تان حل شد، پس می‌توانید یک کابل شارژر جدید بخرید و از آن استفاده کنید. برای خرید شارژر موبایل به وب سایت فروش شارژر کوک موبایل مراجعه کنید و شارژر مناسب گوشی خود را انتخاب و خریداری کنید.

چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم؟

توصیه می کنیم هنگام خرید کابل، بهترین مارک کابل شارژ موبایل را انتخاب کنید که قطر کابل بیشتر و ضخیم ‌تر باشد. این کابل‌ها جریان برق را با قدرت بیشتر و بدون وقفه منتقل می‌کنند. 

برای مدل‌های آیفون و آیپد اپل از کابل مخصوص آن یعنی Lightning استفاده کنید.

افزایش سرعت شارژ شدن گوشی: حالت هواپیما را فعال کنید

حالت هواپیما همه‌ی اتصالات بی‌سیم گوشی را به طور کامل قطع می‌کند که شامل اینترنت سیم کارت و وای فای می‌شود. وقتی حالت هواپیما را فعال کنید فرایند شارژ شدن گوشی بهبود پیدا می‌کند و زمان شارژ شدن گوشی کاهش می‌یابد. البته فعال کردن حالت هواپیما باعث می‌شود نتوانید از امکاناتی که با خط تلفن یا اینترنت کار می‌کنند بهره ببرید. مثل زنگ زدن و دریافت پیامک یا اعلان‌ها و نوتیفیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی و سایر مواردی که بدون اینترنت کار نمی‌کنند. پس این مورد زمان‌هایی کاربرد دارد که نیازی به استفاده از گوشی نداشته باشید یا به قدری نیاز به سریع شارژ شدن گوشی داشته باشید که ترجیح دهید مدت زمانی از وای فای و خدمات سیم کارت استفاده نکنید.

برطرف کردن مشکل دیر شارژ شدن تبلت: یک شارژر جدید بخرید

اگر تعویض کابل شارژر، نتیجه‌ای در کاهش زمان شارژ شدن گوشی نداشت، شاید لازم باشد آداپتور شارژر را عوض کنید. شارژرهای موجود در بازار کیفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند و انتخاب یک شارژر با کیفیت فاکتوری مهم در خرید شارژر است. به همین دلیل در ادامه ویژگی‌های یک شارژر خوب و باکیفیت را مرور می‌کنیم.

یک شارژر با کیفیت مناسب باید این ویژگی‌ها را داشته باشد:

  • ۵ ولت و ۲ آمپر: این یک کمیت استاندارد برای شارژر است؛ یعنی باید حداقل این مقدار باشد.

باید شارژری بگیرید که حداقل ۲ آمپر خروجی داشته باشد. این اطلاعات بر روی شارژر نوشته شده است و روی شارژری که در حال حاضر نیز استفاده می‌کنید درج شده است.

  • ترجیحا شارژری خریداری کنید که کابل آن متصل به آداپتور باشد. شارژرهایی که کابل آن‌ها جدا می‌شود ممکن است پس از استفاده‌ی مداوم، کارایی اولیه‌ی خود را از دست بدهند و ضعیف‌تر شوند. البته این نکته برای شارژرهایی است که در بازار پیدا می‌شود وگرنه شارژرهایی که در جعبه‌ی موبایل‌ها موجود است با اینکه کابل آن‌ها جدا می‌شود اما باز هم از کیفیت خوبی برخوردار هستند.

چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم؟

هنگام خرید شارژر به کابل آن نیز دقت کنید. کابل‌های ضخیم‌تر و مستحکم‌تر توانایی بیشتری در انتقال جریان برق دارند و همچنین مدت زمان بسیار بیشتری دوام می‌آورند.

تا حد امکان از لپ تاپ و کامپیوتر برای شارژ کردن گوشی استفاده نکنید

پورت‌های USB لپ تاپ‌ها و کامپیوترهای خانگی (PC) با مدل‌های قدیمی، مقدار جریان کافی را برای شارژ کردن گوشی ندارند و به همین دلیل وقتی از این روش استفاده می‌کنید سرعت شارژ شدن گوشی کاهش می‌یابد و باتری موبایل شما دیرتر شارژ خواهد شد. تنها پورت USB type-c جریان خروجی بالایی را داراست و سرعت شارژ را کاهش نمی‌دهد. این پورت فعلا در لپ تاپ‌ها و دستگاه‌های الکترونیکی جدید و گران‌قیمت موجود است.

اما پورت USB 2.0 جریان ۵۰۰ میلی آمپر را فراهم می‌کند که کافی نیست. پورت USB 3.0 نیز جریان ۹۰۰ میلی آمپر را مهیا می‌کند که پاسخگوی نیاز گوشی‌ها نیست.

اگر در مواقعی مجبور شدید از لپ تاپ و کامپیوتر برای شارژ موبایل استفاده کنید، بهتر است آن را به پورت USB 3.0 یا در صورت وجود، پورت USB Type-c وصل کنید.

دیر شارژ شدن باتری گوشی: هنگام شارژ شدن گوشی از آن استفاده نکنید

وقتی همزمان گوشی را شارژ و از آن استفاده می‌کنید مسلما مدت زمان شارژ شدن گوشی افزایش می‌یابد. این عمل همچنین می‌تواند منجر به داغ شدن موبایل شود. قبل از شارژ کردن گوشی کارهای زیر را انجام دهید تا سرعت شارژ شدن باتری موبایل افزایش یابد:

  • همه‌ی برنامه‌های در حال اجرا را ببندید ( Run in Background Apps)
  • جی پی اس ( موقعیت یاب – لوکیشن )، بلوتوث و وای فای را خاموش کنید
  • از گوشی خود دور شوید!

حل مشکل دیر شارژ شدن موبایل: باتری گوشی خود را عوض کنید

اگر مدت زمان زیادی (حداقل یک سال) از خرید موبایل یا تبلت گذشته است و حالا دچار مشکل دیر شارژ شدن گوشی شده‌اید، احتمال دارد باتری موبایل شما در حال تجربه کردن یک مرگ تدریجی باشد. اگر بتوانید یک باتری اصل در بازار پیدا کنید و از آن استفاده نمایید بهترین انتخاب را داشته‌اید؛ اما اگر شرکت سازنده‌ی گوشی، عرضه‌ی باتری موبایل شما را متوقف کرده است، بهتر است از بین باتری‌های موجود در بازار، بهترین کیفیت را برگزینید.

دیر شارژ شدن گوشی سامسونگ: سیستم عامل گوشی خود را به روز کنید

هر دو سیستم عامل اندروید (Android) و آی او اس (IOS) هر چند وقت یک‌بار به‌روز رسانی‌های جدیدی منتشر می‌کنند. اگر برای گوشی و تبلت شما این به‌روز رسانی‌ها عرضه شده باشد، بهتر است آن را نصب کنید؛ چون سیستم عامل‌های به روزتر، امکانات بیشتری برای صرفه‌جویی در مصرف باتری دارند و همین موضوع می‌تواند مشکل دیر شارژ شدن موبایل شما را تا حدی برطرف کند. البته در موارد خاصی ممکن است آپدیت کردن گوشی باعث خالی شدن سریع‌تر باتری یا شارژ شدن آهسته آن شود. در چنین مواقعی یا باید گوشی خود را به سیستم عامل قبلی برگردانید ( کار راحتی نیست و نیاز به یادگیری دارد) و یا منتظر بمانید تا شرکت سازنده‌ی موبایل آپدیت جدیدی عرضه کند که در آن این مشکل را حل کرده باشد.چگونه مشکل دیر شارژ شدن گوشی را برطرف کنیم؟

البته در برخی مواقع باید به مشکلات سخت افزاری گوشی نیز توجه داشته باشید. وقتی سوکت شارژ شل باشد و یا پین آن کج شده باشد و یا هر مشکل دیگری داشته باشد فرایند شارژ کردن گوشی شما با تاخیر و یا عدم شارژ شدن همراه می شود. در تمامی گوشی ها این اتفاق، معمولی است. با مراجعه به مرکز تعمیر مجاز می توانید مشکل گوشی خود را مثل عدم شارژ شدن گوشی، عدم شناسایی دستگاه تلفن همراه توسط کامپیوتر (مشکل در شناسایی USB گوشی)، عدم اتصال کابل OTG (خرابی سوکت شارژ) به تلفن همراه و شناخته نشدن USB توسط گوشی و مسایلی این چنینی را برطرف کنید. متخصصان تعمیرکار ما در کوک موبایل آماده هر گونه خدمات رسانی به شما عزیزان می باشد. مشکل شارژ گوشی شما را برطرف خواهند کرد.

اگر گوشی سامسونگ دارید و اطمینان دارید که مشکل شارژ نشدن گوشی از خرابی سوکت شارژ آن است نگران نباشید. این سوکت به راحتی قابل تعویض است. هزینه تعویض سوکت شارژ سامسونگ بر اساس نرخنامۀ مصوب بوده که در صورت نیاز و یا درخواست مشتری، پیش از اقدام به تعمیر، به ایشان اعلام می‌گرد.

<<گروه فنی‌مهندسی زرین‌هور>>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا