اخبار

تعیین هویت برای تبلیغات در گوگل

تعیین هویت برای تبلیغات در گوگل ،گوگل باز هم در راستای اعمال نظارت بیشتر بر تبلیغات خود در موتور جست و جویش اقدام به تعمیم گسترده تر یکی از قوانین خود کرد.از سال ۲۰۱۸ کسانی که خواهان تبلیغات سیاسی بودند باید برای این کار باید احراز هویت می شدند.و مخاطب می توانست که ماهیت کسی را که این تبلیغ را گذاشته است را هم با تبلیغ ببیند.
اما از این پس گوگل می خواهد این قانون را به تمام انواع تبلیغات خود تعمیم دهد. گوگل چند روز پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرد قانونی جدید برای تبلیغات وضع کرده است. بر‌این‌اساس، گوگل از تمامی شرکت‌های تبلیغ‌کننده می‌خواهد هویت خود و کشورشان را کاملا مشخص کنند.

از تابستان امسال به‌مرورزمان توضیحات مربوط به تبلیغ‌کنندگان به موتور جست‌و‌جوی گوگل اضافه می‌شود و برای کاربران در‌دسترس خواهد بود. این قانون قرار است ابتدا برای شرکت‌های حاضر در ایالات متحده‌ی آمریکا و سپس دیگر شرکت‌ها در نقاط مختلف دنیا‌ برقرار شود. 

تعیین هویت برای تبلیغات در گوگل

گوگل در بیانیه‌ی جدید خود می‌گوید:

این تغییر جدید به کاربران این امکان را می‌دهد تا ساده‌تر بفهمند در پشت تبلیغاتی که

در موتور جست‌و‌جوی گوگل می‌بینند، چه کسی قرار دارد. بدین‌ترتیب، کاربران خواهند

توانست درباره‌ی تبلیغات گوگل به‌شکلی آگاهانه‌تر تصمیم بگیرند. این قانون جدید با

شناسایی افراد سودجو و محدودکردن توانایی‌های آن‌ها، به تضمین سلامت اکوسیستم

تبلیغات دیجیتال کمک شایانی می‌کند.

گوگل در اطلاعیه‌ی جدید خود می‌گوید قصد دارد شرکت‌های مختلف را براساس محوریت فعالیت آن‌ها اولویت‌بندی کند. این شرکت‌ها در دسته‌های مختلفی نظیر فروشنده‌ی محصول و سرویس و ارائه‌ی محتوای اطلاع‌رسانی یا آموزشی و قمار و مراقبت‌های بهداشتی قرار می‌گیرند. 

تعیین هویت برای تبلیغات در گوگل

یکی از علل اصلی مشکلات ایجاد شده که در کل جهان نیز مشهود است شیوع ویروس کرونا است.

تمام آزادی های موجود در جهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث کنترل بیشتر و دقیق تر شده است.

این کنترل دقیق تر گوگل را را نیز بر آن داشته تا برای کنترل بیشتر بر تعیین هویت تلاش کند.

برای تبلیغات در گوگل و پر بازدید مخصوصا در حوزه ی فناوری ناچار به احراز هویت افراد شود.

گوگل از مدتی پیش از برخی شرکت‌ها درخواست کرده است اسناد ویژه‌ای برای اثبات داشتن مجوزهای حرفه‌ای ارائه دهند؛ اما تا قبل از انتشار این اطلاعیه‌ی جدید، اهالی مانتین‌ویو به‌شکلی گسترده و در مقیاس بزرگ از تبلیغ‌کنندگان نخواسته بودند هویتشان را مشخص کنند. خبرگزاری وال‌‌استریت ژورنال سال گذشته با انتشار گزارشی اعلام کرد فهرست کسب‌و‌کارهای جعلی موجود در گوگل‌مپس به‌میزان درخورتوجهی افزایش پیدا کرده و همین موضوع باعث ایجاد مشکلاتی برای گوگل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا