شبکه

تفاوت آی پی استاتیک و آی پی دینامیک (IP static و IP dynamic)

تفاوت آی پی استاتیک و آی پی دینامیک (IP static و IP dynamic)

احتمالا با مفهوم آی پی (IP) آشنایی دارید، در واقع آی پی آدرس های پروتکل اینترنت است که برای مشخص کردن دستگاه در ارتباط بین شبکه ها تعیین می شود.آی پی ها را در یک تقسیم بندی به صورت داینامیک (Dynamic ) و استاتیک (Static ) نامگذاری می کنیم. دلیل این نام گذاری به نحوه و مدت زمان استفاده از آدرس آی پی برمی گردد. در ادامه به تعریف هر کدام و تفاوت های آنها می پردازیم.

آی پی استاتیک(IP Static)

منظور از آی پی استاتیک این است که IP شما ثابت است. یعنی با هر بار ریستات کردن مودم و reconnect شدن به اینترنت تغییر نمی کند. زمانی از این نوع آی پی استفاده می کنیم که برای ایجاد یک کانکشن اینترنتی و اتصال به اینترنت نیازمند این باشیم که پس از هر بار اتصال‌، آی پی تغییر نکند.

آی پی داینامیک (IP Dynamic )

این نوع آی پی متغیر است. یعنی با هر بار اتصال به شبکه آی پی تغییر می کند.

اینکه شما یک آدرس IP دینامیک یا IP استاتیک داشته باشید، کاملا به مدیر شبکه شما یا سرویس دهنده اینترنتی شما بستگی دارد که شرایط دریافت این آدرس ها را برای شما مهیا کند.

هر کدام از این آی پی ها مزایا و عیب هایی دارند  که بهتر است با با آنها آشنا شوید تا بفهمید آی که استفاده می کنید که ویژگی هایی دارد.

تفاوت آی پی استاتیک و آی پی دینامیک (IP static و IP dynamic) width=

 

مزایای IP استاتیک

به دلیل اینکه این نوع آی پی ثابت است پس با همین شناسایی می شود. به همین دلیل توسط کاربر معمولی استفاده نمی‌شود مگر کسانی که با سرور ها به طور حرفه ای سروکار دارند، قرار می گیرد.

مزیت دیگر آن بالا بودن سرعت مرورگرها در اینترنت است.

عیب IP استاتیک

این نوع آی پی در معرض هک قرار می گیرند. چون هر سایتی می تواند با انتشار بدافزارها روی سیستم شما یا هر هکر حرفه ای به سیستم شما دسترسی پیدا کند.

مزایای IP داینامیک

یکی از بارزترین مزایای آن این است که امنیت و حفاظت شما را با تغییر آی پی فراهم‌ می کند که با یک عمل restart برای مودم قادر به تغییر آدرس خواهید بود، در نتیجه هر هکری نمی تواند به آن دسترسی داشته باشد.

مزیت دیگر این است که گاهی روی یک سایت به طور محدود می توانیم عملیاتی انجام دهیم، اما با خاموش و روشن کردن مودم آی پی جدیدی می‌گیریم، در نتیجه می‌توانیم به فعالیتمان(دانلود و… ) ادامه دهیم.

عیب ‌IP داینامیک

مشخص ترین عیب آن پایین آمدن سرعت مرورگر است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا