ترفند ها

تفاوت هارد HDD و SSD

در این مقاله از زرین هور تفاوت ها و کاربرد هر کدام از هارد های HDD و SSD را شرح میدهیم. پس تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

HDD

هارد

HDD مخفف hard disk drive است که این تکنولوژی حدود ۶۰ سال قدمت دارد. در این تکنولوژی اطلاعات روی پلتر ذخیره میشود و به کمک بازوی متحرک یا هد اطلاعات خوانده میشود.

یک بخش کنترل کننده مرکزی بسیار دقیق به نوعی که مغز هارد دیسک نیز لقب گرفته است و وظیفه کنترل بازوی مکانیکی و ارتباط با دیگر قطعات کامپیوتر را بر عهده دارد. فرمانهای ارسالی از قطعات دیگر را با هارد دیسک هماهنگ می کند تا انتقال اطلاعات به بهترین شیوه ممکن صورت پذیرد.

SSD

هارد

SSD مخفف solid state drive است در واقع می توان گفت SSD نسخه پیشرفته تر و با ابعاد برگتر فلش مموری است.همانطور که میدانید هیچ قسمت متحرکی در SSD ها بر خلاف HDD ها وجود ندارد SSD ها نیز مانند فلش مموری بر پایه NAND می باشند.

تفاوت SSD و HDD

هارد

SSD سریع تر و سبک تر از HDD است همچنین مصرف پایین تری دارد ولی از لحاظ قیمت نسبت به HDD گران تر می باشد زیرا قسمت های متحرک ندارد در نتیجه صدا و لرزش ایجاد نمی کند و گرمای کمتری هم تولید می کند.

نکته

SSD ها به دلیل استفاده کمتر از برق باعث میشوند شارژ لپ تاپ طولانی تر باقی بماند!

جالب است بدانید طول عمر HDD ها حدود ۶۰۰ هزار ساعت تخمین زده شده است در حالی که عمر SSD ها حدود ۱میلیون ۲۰۰ هزار ساعت می باشد.

حرف آخر

اگر هزینه برای شما اولویت ندارد و به دنبال فضای ذخیره سازی بیشتر با سرعت بالاتر هستید حتما از SSD ها استفاده کنید. شاهد تفاوت سرعت سیستم خواهید بود.

ممنون که تا پایان این مقاله با ما همراه بودید امیدواریم براتون مفید واقه شده باشه.


بیشتر بخوانید:

عوامل خرابی لپتاپ


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا