ترفند ها

چگونه طول عمر باتری لپتاپ را افزایش دهیم؟

در این مقاله از زرین هور میخواهیم نکات و ترفند هایی که عمر باتری لپتاپ شما را افزایش میدهد را بیان کنیم، با ما همراه باشید.

اول آداپتور را به برق وصل کنید

عمر باتری

برای شارژ لپتاپ ابتدا آداپتور را به برق بزنید و سپس شارژر را به لپتاپ متصل کنید چون ممکن است. برق نوسان داشته باشد و بعد از چند لحظه که وارد آداپتور میشود. نوسانش گرفته شده و جریان AC به DC تبدیل کند و وارد لپتاپ می گردد.

همچنین فراموش نکنید که از شارژر اصلی خود لپتاپ استفاده کنید تا میزان ولتاژ و جریان متناسب با لپتاپ و باتری وارد آن گردد.

نزارید شارژ باتری تا آخر تمام شود

این تصور برای باتری های حجدید لیتیومی اشتباه است که باتری را تا زمانی که شارژ آن بطور کامل تخلیه نشده است نباید به شارژ زد.(این کار باعث کاهش عمر باتری میشود.) برای باتری های لیتیومی نباید تا آخر تخلیه صبر کرد، هر زمانی که شارژ آن پیدا کرد می توانید متصل کنید.

power saving را فعال کنید

عمر باتری

با فعال کردن این قسمت در ویندوز میتوانید مصرف برق و انرژی لپتاپ را کاهش دهید و همچنین با فعال کردن این بخش میتوانید این امکان را به لپتاپ بدهید تا قسمت هایی را که از آنها استفاده نمی کنید به طور خودکار برای طرفه جویی بیشتر و افزایش شارژدهی باتری غیرفعالشون کند.

عملیات Defragment

هر از چندگاهی عملیات Defragment هارد دیسک را انجام دهید defrag کردن باعث میشود اطلاعات مرتبط باهم، داخل هارد کنار یکدیگر قرار بگیرند و کمترین زمان و حرکت مکانیکی در هد هارد دیسک انجام شود و در نتیجه انرژی کمتری استفاده می گردد.

اگر استفاده نمیکنید باتری را جدا کنید

اگر به مدت طولانی نمیخواهید از لپتاپ استفاده کنید باتری را جدا کنید، البته این نکته را فراموش نکنید. که وقتی میخواهید باتری را جدا کنید و باتری را جدا بزارید شارژ بشه باید شارژ باتری ۴۰ درصد باشد و در جایی باتری را نگهداری کنید که از حرارت و رطوبت دور باشد.

در زمان بازی شارژر را متصل کنید

زمان بازی کردن یا استفاده از نرم افزارهای سنگین تمام قطعات لپتاپ مانند کارت گرافیک، cpu, ram,هارد دیسک و …

در حداکثر توان خود کار میکنند و مصرف باتری را به شدت بالا می برند پس بهتر است در هنگام بازی یا استفاده از نرم افزار های سنگین باتری را جدا کنید و بصورت مستقیم به برق وصل کنید.

نکات آخر:

  • هر چقدر از باتری کمتر استفاده کنید، عمر آن افزایش می یابد.
  • باقی ماندن لپ تاپ در برق دشمن باتری نیست بلکه حرارت بیش از حد باعث نابودی باتری میشود.
  • فراموش نکنید باتری لیتیومی را تا ۰ درصد خالی نکنید چون باعث کاهش عمر باتری میشود.
  • باتری لپتاپ را بعد از ۲ الی ۳ ماه استفاده مکرر میتوانید کالیبره کنید

بیشتر بخوانید:

تفاوت هارد HDD و SSD


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا