اخبار

دانستنی‌های مایکروسافت اج جدید ، مرورگر جدید مایکروسافت

دانستنی‌های مایکروسافت اج جدید ،نسخه ی جدید مرورگر مایکروسافت ، دارای ویژگی های جدیدی است.

ویژگی هایی که شاید بتواند اینبار پس از سالها بر مخبوبیت آن بیفزاید.

سال های زیادی است که مایکروسافت در رقابت بین مرورگر ها عقب مانده است.با انتشار ویندوز ۱۰ و جهش رویکرد های آن انتظار می رفت تا اج بتواند جایگاه خود را ارتقا دهد.ولی باز هم با استقبال زیاد مواجه نشد. مایکروسافت در به‌روزرسانی‌های جدید ویندوز ۱۰، نسخه‌ی جدید مرورگر اج را برای کاربران منتشر کرد.

مرورگر اج که ابتدا با اولین نسخه‌های ویندوز ۱۰ منتشر شد، پس از عدم استقبال مناسب تغییر مسیر را در پیش گرفت و درنهایت مدیران ملزم به تغییر موتور رندر آن به کرومیوم شدند. به‌هرحال نسخه‌ی جدید هم با همان نام Microsoft Edge شناخته می‌شود، اما از موتوری مشابه با گوگل کروم بهره می‌برد که شاید کارایی و قدرت آن را افزایش دهد. نسخه‌ی اولیه‌ی مرورگر اج اکنون به‌نام نسخه‌ی Legacy شناخته می‌شود.

ماهیت تغییر یافته ی اج

دانستنی‌های مایکروسافت اج جدید ،در مرورگر جدید مایکروافت به سمت و سوی مرور گر محبوب کروم رفته است.

نسخه‌ی جدید مرورگر اج از پروژه‌ی متن‌باز کرومیوم بهره می‌برد. کرومیوم، پایه‌های مرورگر گوگل کروم را شکل می‌دهد، درنتیجه مرورگر جدید ردموندی‌ها شباهت زیادی به گوگل کروم دارد. این مرورگر، از قابلیت‌های موجود در کروم و افزونه‌های آن پشتیبانی می‌کند و همان‌طور که گفته شد، موتور رندر مشابهی دارد. با تغییرات جدید، دیگر وب‌سایت‌هایی که با کروم هماهنگ باشد، با اج نیز هماهنگ خواهند بود و بسیاری از چالش‌های گذشته از بین خواهد رفت.

امان عدم ارتقای اج

کاربران می‌توانند از نصب مرورگر اج جدید جلوگیری کنند.

اما به‌هرحال چنین اقدامی پیشنهاد نمی‌شود. مایکروسافت با به‌روزرسانی جدید، مرورگر حرفه‌ای‌تر و کارآمدتری را جایگزین اج قدیمی می‌کند که قطعا کاربرد زیادی برای شما خواهد داشت. اگر هم اج قدیمی را نادیده می‌گرفتید، نادیده گرفتن اج جدید آن‌چنان دشوار نیست!

مایکروسافت در دسامبر ۲۰۱۸ اعلام کرد که در نسخه‌های بعدی اج، به‌جای موتور EdgeHTML از کرومیوم استفاده خواهد کرد. خبر مذکور در آن زمان بسیار شوکه‌کننده بود.

به‌هرحال مایکروسافت همیشه از موتورهای اختصاصی خود در مرورگرها استفاده کرده بود.

حتی موتور EdgeHTML براساس Microsoft Trident نوشته شده بود.

تفاوت های اج با کروم

اگرچه اج و کروم اکنون در ساختارهای بنیادی شباهت زیادی به هم دارند، هنوز تفاوت‌های متعددی بین آن‌ها دیده می‌شود. اج از سرویس‌های گوگل پشتیبانی زیادی ندارد.

و حتی در بسیاری موارد آن‌ها را با سرویس‌های مایکروسافت جایگزین می‌کند.

به‌عنوان مثال اج داده‌های مرورگر شما با با حساب کاربری مایکروسافت هماهنگ و تنظیم می‌کند .

و خبری از حساب کاربری گوگل نیست.

ج جدید یک قابلیت جلوگیری از ردگیری دارد و همچنین اپلیکیشن‌های ناخواسته (PUP) را هم مسدود می‌کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا