شبکهنرم افزار

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

یک هکر چگونه رمز عبور شما را هک میکند؟امنیت وب‌سایت و ایمیل یا اکانت های دیگر
راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز (بخش اول)
راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

فناوری مجازی سازی یعنی استقلال سیستم های فناوری اطلاعات از سخت افزار جهت بهره برداری بیشتر از امکانات سرورها و سخت افزارها و صرفه جویی
در هزینه های نگهداری سرورها و تجهیزات شبکه.

رشد روز افزون  نیاز سازمانها و شرکت ها به ایجاد سرویس های جدید IT  از یکسو  و محدودیت خرید و نصب سرورهای  فیزیکی و سویچ ها از سوی دیگر  باعث  استفاده از فناوری  مجازی سازی  به شکل  گسترده ای شده است.

شرکت VMware یکی از بزرگترین ارائه دهندگان راه حلهای مجازی سازی با تولید محصول VMware vSphere  نقش مهمی در توسعه راه حلهای مجازی سازی سرورها (Server Virtualization) ایفاء می کند.

علاوه بر فناوری فوق، شرکت VMware در زمینه Desktop Virtualization  و  Application Virtualization با ارئه محصولات VMware View و  VMware ThinApp نیز فعالیت گسترده ای دارد.

این دو محصول جهت استفاده هر چه بیشتر از مزیت های تین کلاینت ها (Thin Clients) در محیط های مجازی سازی شده استفاده می شوند.

مجازی سازی یک روش قوی و مطمئن برای کمک به رها شدن از مشکلات هر روزه فرا روی مدیران در شبکه است.راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

 

 

مزایای استفاده از Virtualizaiton چیست؟

  •  بهره وری هر چه بیشتر از سخت افزارها (سخت افزار کمتر، هزینه کمتر)
  • مدیریت بهتر و آسان تر سرورها و سرویس ها و کاهش هزینه های مدیریتی
  • استفاده هر چه بهتر از فضای موجود در Data Center  یا اتاق های سرور و نیاز کمتر به سرمایش اتاق سرور
  • کاهش مصرف برق موجود در Data center  یا اتاق های سرور که امروزه از اهمیت بسیاری برخوردار است

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

  • پشتیبان گیری و بازیابی سرورهای مجازی در حداقل زمان ممکن ( Disaster Backup and Recovery ) با ضریب بالای بازیابی نمود.
    همچنین این بازیابی می تواند عینا و بدون تغییر به صورت ماشین مجازی پشتیبان گرفته شده بازگردانده شود و یا با شرایط جدید دلخواه و تغییر یافته بر روی سروری دیگر و کاملا متفاوت راه اندازی نمود.

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

  • امکان تبدیل سرورهای فیزیکی و یا مجازی دیگر شرکت ها به سرورهای مجازی Vmware Sphere بدون ایجاد وقفه و یا خاموش شدن سرورهای فیزیکی به صورت آنلاین و لحظه ای.

 

  •  امکان Load Blancing وHA  و DRS: جابه جایی اتوماتیک سرورهای مجازی برای استفاده از حداکثر منابع به اشتراک گذاشته شده و افزایش کیفیت و سرعت پاسخگویی به درخواست های سرویس گیرندگان و به حداقل رساندن از سرویس خارج شدن سرورها

 

VMware vSphere توانایی پشتیبانی از سیستم عامل ها بیشتری نسبت به دیگر شیوه های مجازی سازی را دارد

 

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

 

زیر ساخت مجازی سازی دسکتاپ Virtual Desktop Infrastructure

مجازی سازی Desktop  یا همان  VDI نام یک برنامه یا یک شرکت نیست بلکه یک مفهوم است.

در حقیقت مجازی سازی دسکتاپ ارائه سیستم عامل مورد نظر

کاربران صرفنظر از اینکه چه نوع سیستم عاملی باشدWindows, apple, Linux) ) از طریق بستر شبکه با اتصال Remote  به سرورهای مجازی ساز از طریق دستگاه هایی همچون کامپیوتر شخصی، تینکلاینت ها، Tabletهای اندرویدی، ویندوزی و اپلی.

شیوه عملکرد این نر افزار به گونه ای است که سیستم عامل مورد نیاز کاربران بجای نصب در کامپیوتر شخصی خود آن را در سرور خواهد یافت و نصب نرم افزار ها و بروز رسانی آنها تنها توسط مدیر شبکه اتفاق می افتد و سیستم عامل و نرم افزارهای مورد نظر کاربر از هرکجا که سیاست های سازمان تشخیص دهد، حتی بیرون از محیط کار و در منزل قابل دسترس خواهد بود.

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

با استفاده از این تکنولوژی و استفاده ی آن توسط مدیران و کاربران سطح پایین شرکت ها می توانیم شاهد کاهش چشمگیری در هزینه های مصرف برق، UPS، خرید سخت افزار و نرم افزار به تعداد هر کاربر و همچنین پشتیبانی باشیم.

علاوه بر مزیت های مالی این شیوه ی مجازی سازی می توان افزایش بهره وری و امنیت و مانیتوریگ بر کارهای صورت گرفته توسط کاربران را نیز اشاره نمود. این دقیقا کارکرد نرم افزار  VMware View می باشد.

در صورت استفاده از تینکلاینت به جای کامپیوتر شخصی جهت اتصال به ماشین مجازی اختصاص یافته به کاربران مصرف برق و دیگر هزینه های جانبی آن به شدت کاهش یافته و دیگر آنکه این سیستم عامل های مجازی نسبت به تعداد کاربران بسیار کمتر می باشد هزینه خرید نرم افزار های قفل دار و پرهزینه نیز به علت کم شدن تعداد نصب بسیار کاهش می یابد.

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروز

امنیت نیز در این ساختار با بالاترین متد ممکن پیاده سازی می شود به طوری که اولا کاربران هیچ گونه اطلاعاتی را نمی توانند بدون اجازه ی مدیر شبکه وارد و یا خارج نمایند، چه مستقیم و چه غیر مستقیم.

ثانیا پشتیبان گیری از این ماشین های مجازی راحت تر، سریع تر و با حجم کمتر خواهد بود و امکان بازگرداندن آن نیز بسیار سریع تر و مطمئن اتفاق می افتد و همه این ها کاملا به صورت متمرکز و اتوماتیک رخ می دهد.

همچنین کلیه رفتارهای ماشین های مجازی و کاربران به صورت لحظه ای مانیتوریگ و ذخیره می شود.

این شیوه استفاده کاربران از سیستم خود به مدیران این اجازه را می دهد که همیشه به اطلاعات ذخیره شده و کار شده ی کاربران خود به صورت نامحسوس دسترسی داشته باشند تا از کم و کیف کار مطلع شوند.

راه کارهای مجازی سازی در دنیای شبکه امروزامیدوارم این پست کابردی بوده باشه،منتظر نظرا و پیشنهادات شما هستیم

<>
<موفق باشید☺>

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا