اپلیکشن هااخباربرنامه نویسیتکنولوژیرایانه ایسی شارپ

مولد سورس‌کد سی‌شارپ برای بهبود .net5

مولد سورس‌کد سی‌شارپ برای بهبود .net5 ، مایکروسافت پیش نمایشی را از یکی از قابلیت های کامپایلر سی شارپ معرفی کرده و نام آن را مولد سورس‌کد سی شارپ نامیده است. این مولد قابلیت این را دارد که به صورت کامل یک برنامه را بازبینی کرده و فایل های سورس کدهایی را تولید کند که می توانند در زمان کامپایل به سورس کد های اصلی اضافه شوند. مایکروسافت ادعا می کند که این قابلیت توانایی این را دارد که عملکرد برنامه را بهتر کند، که این کار در چند سناریو انجام خواهد شد.

مایکرو سافت این قابلیت را در ۲۹ آوریل معرفی کرده است. در واقع کار یک مولد سورس کد این است که یک قطعه کد را که در زمان کامپایل اجرا می شود بررسی می کند و می تواند یک برنامه را برای تولید فایل های اضافی که با یکدیگر کامپایل می شوند بررسی کند. همچنین می تواند سایر قسمت های کد را نیز مورد بازرسی قرار دهد.

برخی از مزایای مولد سورس کد سی شارپ برای توسعه دهندگان

این مولد میتواند مجموعه ‌ای از کامپایل ها را که کد های تمامی کاربرانی را که در حال کامپایل هستند به شما نشان دهد. این شی قابلیت دارد که مورد بررسی قرار گیرد و در نتیجه توسعه دهندگان می توانند کدهایی را بنویسند که با استفاده از مدل های معنایی و نحوی کار می کنند.

شما می توانید فایل های سورس کد سی‌شارپ را تولید کنید که به شی کامپایل در حین کامپایل اضافه شوند. این در حالی است که شما می توانید زمانی که فایل ها شروع به کامپایل کردند سورس کدهای اضافی را نیزبه سورس کد های خود اضافه کنید. مولد سورس‌کد سی‌شارپ برای بهبود .net5 …

نکاتی درباره این قابلیت

مایکروسافت می گوید سورس های کاربران با استفاده از مولد سورس کد سی شارپ می توانند مورد بررسی قرار گیرند که این کار از طریق متا داده ها انجام می شود و کامپایلر در زمان کامپایل این کار را انجام می دهد. بعد از اینکه کدها توسط مولد بررسی شد کدهای سی شارپ براساس داده های کامپایل شده دوباره وارد چرخه کامپایل می شوند. این مولد بسیار شبیه به آنالیزورهای Roslyn می باشند که سورس کدهای سی شارپ و یا ویژوال بیسیک را بررسی می کنند و بعد از بررسی آنها را منتشر می کنند.

برخی از ویژگی های دیگر این قابلیت

برای انجام بازتاب های زمان اجرا(runtime reflection) می توانید از این قابلیت استفاده کنید. با بررسی کردن کدها توسط مولد سی شارپ زمانی که یک اپلیکیشن فعالیت خود را شروع می کند می توانید ببینید که این کار به راحتی انجام می شود.

شما همچنین می توانید برای جلوگیری از استفاده از API های stringly typed از این قابلیت ها استفاده کنید. دقیقا همانند ASP.NET که مسیریابی بین کنترل کننده ها و صفحات Razor را انجام می دهد. در این عملیات رشته های مورد نیاز می توانند به عنوان جزئیات زمان کامپایل به راحتی تولید شده و مورد استفاده قرار گیرند.

شما می توانید ازاین قابلیت برای رفع موانعی که در مسیر بهینه سازی کدها وجود دارند استفاده کنید.شما برای دسترسی به این قابلیت باید آخرین نسخه از .NET 5 را نصب کنید. 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا