ایلوستریتورطراحی

کاربرد نرم افزار ایلاستریتور

ایلاستریتور چیست؟

ایلوستریتور illustrator نرم ‌افزاریست که گرافیست ها جهت طراحی حرفه‌ای فونت های مختلف ، لوگو، اینفو گرافیک، نمودار، دیاگرام، کارکتر تبلیغاتی و .. از آن استفاده می کنند، و به طور پایه ای چون کارکردن با آن مشکل ‌تر از نرم‌افزار فتوشاپ هست افراد کمتری با آن آشنایی دارند.

اما همان‌طور که گفته شد ‌گرافیست های حرفه ای به صورت جامع با این نرم ‌افزار آشنایی دارند و با استفاده از ایلاستریتور یا استفاده ترکیبی از ایلوستریتور و Photoshop می‌توانند اثر های موثر و بی نقصی را به وجود آورند.

محیط نرم ‌افزار ایلستریتور همانند سایر برنامه های شرکت ادوبی می باشد و اگر شما کار با یکی از این برنامه ها مانند photoshop را تجربه کرده باشید قطعا محیط این برنامه برای شما بیگانه نیست و خیلی سریع با محیط آن آشنا می شوید.


ایلاستریتور می تواند به مقدار بالایی از دقت برسد کما اینکه کمتر طبیعی دیده می شود.

illustrator در سال ۱۹۸۹ منتشر شد و در فواصل زمانی مشخص آپدیت شد. یکی از ویژگی های مهم ایلوستریتور این است که کیفیت کار تولید شده توسط این
نرم افزار به رزولوشن صفحه ای که در آن نمایش داده می شود وابسته نیست.

این به این معنی است که تصویری که در ایلوستریتور ایجاد می شود، می تواند بدون از دست دادن کیفیت، کوچک یا بزرگ شود.

این یکی از ویژگی های وکتور است که از روابط ریاضی در توصیف خطوط، کمان ها و دیگر اجزای یک تصویر، استفاده می کند.


ایلوستریتور illustrator یک برنامه گرافیکی برداری هست که معمولا در ساخت تصاویر کارتونی، چارت ها Charts(طرحهایی که مجموعه ای از اطلاعات را به صورت ترکیبی از نمودار و متن و اعداد بیان می کنند را چارت می گویند)، طراحی لوگو Logo ، آیکون Icon و… به کار برده می شود.

نرم افزار ایلوستریتور برخلاف نرم افزارهایی مثل فتوشاپ که بر پایه بیت مپ Bitmap(تصاویری که از شبکه یا مجموعه ای از نقاط رنگی که پیکسل نام دارند تشکیل شده اند را بیت مپ bitmap می گویند)می باشند، از معادلات ریاضی و برداری برای ساخت تصاویر استفاده می کند.


ایلوستریتور نرم‌افزار موردعلاقه طراحان گرافیک برای طراحی حرفه‌ای انواع فونت، لوگو، ست اداری، اینفوگرافیک، نمودار، دیاگرام، کاراکتر تبلیغاتی و …. هست و اساساً چون کارکردن با آن سخت‌تر از نرم‌افزار فتوشاپ هست افراد کمتری با آن آشنایی دارند.

اما همان‌طور که گفته شد طراحان گرافیک حرفه‌ای به‌طور کامل با این نرم‌افزار آشنایی دارند و با استفاده از این برنامه یا استفاده ترکیبی از ایلوستریتور و فتوشاپ می‌توانند آثار تأثیرگذار و حرفه‌ای را خلق نمایند

شاهین احمدزاده

شاهین احمدزاده هستم مهندس کامپیوتر در گرایش نرم افزار علاقه مند به برنامه نویسی و طراحی سایت . شماره تلفن : 09195227837 ایمیل : shahin.ahmadzadeh795@gmail.com

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا