اخبارایلوستریتورگرافیک

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور با الوستریتور

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور با الوستریتور،امروزه همه ی ما نیازمند استفاده از فضای مجازی جهت رونق و یا حتی معرفی کسب و کار های خود هستیم.

و همین امر باعث شده که ما جهت حفظ عکس های پیج هامون و جلوگیری از سو استفاده و استفاده ی مجدد از اون ها توسط دیگران مجبور بشیم روی عکس هامون و یا به عبارتی پست هامون لوگو و یا آرم و نشان خودمون رو قرار بدیم.به همین جهت هم ما سعی کردیم تا در این پست با استفاده از نرم افزار الوستریتور با ساده ترین روش ممکن به شما باز سازی وکتوری یک لوگو رو به عنوان نمونه آموزش بدیم.لطفا تا انتها با ما همراه باشید.

در ابتدا ما عکس یک نمونه لوگو رو انتخاب میکینیم که دو حالت ممکنه پیش بیاد.یکی اینکه عکس دارای کیفیت بالایی باشه و مورد بعدی اینکه عکس دارای کیفیت بالایی نباشه.

قبل از هر کاری عکس لوگو را دانلود کرده و با استفاذه از الوستریتور آن را باز میکنیم.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

حالت اول:لوگو دارای کیفیت بالایی باشد

در این حالت لوگوی ما دارای وضوح کاملی است و این وضوح را حتی در هنگام زوم کردن نیز مشاهده میکنیم

اصلا مهم نیست که فرمت لوگو jpg باشد و یا png.

در صورتی که عکس شما دارای فرمت jpg و یا png بود و هنگام باز کردن توسط الوستریتور با خطا مواجه شدید .ابتدا فایل را با ابزار paint ویندوز باز نموده به صورت jpg و با نام جدید ذخیره نمایید و فایل جدید را توسط الوستریتور باز نمایید.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور ،پس از آنکه عکس را توسط الوستریتور باز کردیم با کلیک روی آن عکس را انتخاب میکنیم.پس از انتخاب عکس در بالای پنجره ی الوستریتور چند گزینه به ما نمایش داده میشود.مطابق شکل گرینه ی image trace را انتخاب میکنیم.(توجه فرمایید بدون کلیک بر روی عکس و انتخاب آن گزینه های فوق ظاهر نخواهند شد)

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

پس از انتخاب گزینه ی image trace ممکن است با توجه به قدرت سیستم شما چند پیام متفاوت مبنی بر زمان بر بودن این پروسه به شما نمایش داده شود.به این پیام ها توجه ننمایید و همه را ok بزنید.

در مرحله ی بعد پس از چن ثانیه و یا چند دقیقه سیستم شما پردازش را تمام میکند و گرینه های جدیدی نمایان میشوند ابتدا از گزینه ی کشویی preset که به صورت پیش فرض روی گزینه ی default هست تمام گزینه ها را به ترتیب انتخاب نمایید.به این نکته توجه نمایید که هر گزینه برای اجرا ممکن است به چند لحظه تا چند دقیقه زمان نیاز داشته باشد.مناسب ترین گزینه را انتخاب نمایید .

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور ،سپس گزینه ی expand را انتخاب نمایید و چند دقیقه زمان به سیستم بدهید تا پروسه خود را تمام نماید.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

حال تمام قسمت هایی که دارای رنگ متفاوت هستند از هم جدا شده اند.باید به این نکته توجه کرد که حتی قسمت پس زمینه نیز دارای بخش مربوط به خود هستند که باید تک تک حذف شوند.قسمت های اصلی نیز تک تک انتخاب می شوند و دارای رنگ آمیزی خاص خود می شوند.

همانطور که در شکل زیر میبینید در این تصویر که تبدیل به وکتور شده است قسمت های پس زمینه به رنگ قرمز و قسمت های اصلی لوگو به رنگ مشکی رنگ آمیزی شده اند..در اینجا ما قسمت های قرمز رنگ را حذف مینماییم.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

این نکته حائز اهمیت است که حتی در در عکس هایی که png هستند نیز پس زمینه ایجاد خواهد شد.

حالت دوم: حالتی که عکس دارای وضوح نیست

در این حالت عکس دارای وضوح نیست و چون دارای وضوح نیست پس امکان استفاده از قابلیت image trace وجود ندارد.در این حالت باید تک تک تصویر را بازایجاد نمود و این باز ایجاد با استفاده از شکل های دایره و مربع و …. و ترکیب آن ها ایجاد می شود.

ابتدا عکس را وارد الوستریتور میکنیم و از بخش layers لایه ی مربوط به عکس را قفل میکنیم.

حال یک دایره را انتخاب نموده و رنگ آن را رنگی ه غیر از رنگ لوگو انتخاب میکنیم.سپس opacity آن را به ۴۰ درصد کاهش میدهیم.

پس از آن تصویر شکل با شفافیت را که پشت آن مشخص است را روی لوگو قرار میدهیم.با کلیک بر روی عکس نقاطی در لبه های شکی نمایان می شوند.در صورتی که نشانگر موس را به گوشه های آن ببریم ،نشانگر به حالت نمایش خمیده در می آید که با فشردن آن و همزمان کلید کنترل میتوان به طرفین حرکت داد و زاویه ی عکس را تغییر داد.

با استفاده از این شیوه میتوان شکل های موجود در لوگو را باز سازی کرد.

همانطور که در شکل زیر قابل ملاحظه است دو شکل دارای شفافیت به رنگ های قرمز و سبز ایجاد شده است که اگر آن ها را از هم کم کنیم قسمتی از لوگو ایجاد خواهد شد.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور

ابتدا opacity هر دو شکل را به ۱۰۰ برمیگردانیم.

سپس در حالی که با گرفتن شیفت و کلیک روی شکل ها هر دوی آن ها را انتخاب نموده ایم .از گزینه pathfinder مطابق شکل exclude را انتخاب میکنیم.

در صورتی که pathfinder را نمیبینید از سربرگ window آن را اضافه نمایید.مطابق شکل زیر اضافه خواهد شد.

که نتیجه مطابق شکل زیر خواهد بود.همونطور که ملاحظه میکنید تصویر حلقه سبز رنگ دقیقا هسمتی از لوگو رو باز سازی کرده.

آموزش بازسازی لوگو به صورت وکتور ،بقیه ی مراحل بازسازی لوگو نیز دقیقا به همین صورت باید بازسازی شود .

امیدوارم که مطلب فوق برای شما مفید بوده باشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا