اپلیکشن هااخبار

ایموجی ها از کجا می آیند ،تولید و مجوز دهی آن ها

ایموجی ها از کجا می آیند ،تولید و مجوز دهی آن ها ،همه ی ما در این ایام یقینا با افزایش دورکاری و کم شدن ارتباطات حضوری بیشتر چت میکنیم.شاید قبلا که فضای مجازی در کار نبود و شب های ما به پیامک های کوتاه میگذشت و بیشتر هم دبیرستانی بودیم و باید از پول توجیبیهایمان هزینه ی شارژ گوشی هایمان را تامین می کردیم کوتاه کردن کلمات برایمان صرفه و نیاز شدید اقتصادی بود.

در همین زمینه بعد ها با ورود پیام رسان های مجازی و افزایش کاربرد آن ها ما شروع به چت های طولانی تر کردیم اما باز هم با وجود نبود مخدودیت فنی و مالی خسته می شدیم.گاهی هم اصلا با شرح های طولانی هم نمیشد بعضی از مفاهیم را بدون میمیک های صورت منتقل کرد.

اینجا بود که این خلا با ایموجی ها و استیکر های فضای مجازی پر شد.و اما باز هم یک مشکل جدید،بسیاری از این ایموجی های با فرهنگ های مختلف مغایرت داشت.بسیاری از آن ها هم دچار مشکلات قانونی میشدند.حتی در یکی از وارد تفنگ غیر قانونی و تهدید محسوب میشد.برای همین مدیریت آن ها جامع و شامل استاندارد های کلی شد.

ایموجی ها از کجا می آیند  ،تولید و مجوز دهی آن ها

یونیکد

ایموجی ها از کجا می آیند ،تولید و مجوز دهی آن ها ،استانداردی برای کُد کردن نویسه‌های رایانه‌ای و نمایش و پردازش متن به اکثر زبان‌های دنیا[۲] است. هر زبان یک قالب یونی‌کد دارد.

این استاندارد هماهنگ با مجموعه جهانی نویسه‌ها تألیف شده‌است و به صورت کتابی به نام ‘The Unicode Standard’ منتشر شده‌است. آخرین ویرایش این استاندارد شامل بیش از ۱۱۰۰۰۰ نویسه و ۱۰۰ نماد، مجموعه‌ای از نمودارهای کد برای مرجع تصویری، روش رمزگذاری و مجموعه‌ای از استاندارد رمزگذاری کاراکتر، شمارش خواص شخصیت مانند حروف بزرگ و کوچک، مجموعه‌ای از مرجع فایل‌های داده‌های کامپیوتر و تعدادی موارد مربوط مانند جزئیات نویسه، برابری یونیکد، رندر کردن، نظم و صفحه نمایش دو جهته (برای نمایش صحیح متن حاوی اسکریپت راست به چپ مانند عربی، فارسی و عبری، و اسکریپت‌های سمت چپ به راست) می‌باشد. تا تاریخ مارس ۲۰۱۹، آخرین ویرایش، یونیکد ۱۲٫۰ است.

هدف یونیکد رفع محدودیت‌های موجود در کدبندی نویسه‌های قدیمی است، مانند کدبندی‌هایی که بر پایه استاندارد ISO 8859 تعریف شده‌اند، که استفاده گسترده‌ای در کشورهای مختلف پیدا کرده‌اند، ولی با یکدیگر سازگار نیستند. بسیاری از کدبندی‌های قدیمی این مشکل مشترک را دارند که امکان پردازش متن‌های دوزبانه (معمولا به وسیله نویسه‌های لاتین و نمادهای محلی) را فراهم می‌کنند، ولی پردازش بیش از دو زبان را ممکن نمی‌کنند.

نقش یونیکد در پردازش متن این است که به جای یک تصویر برای هر نویسه یک کد منحصر به فرد ارائه می‌کند. به عبارت دیگر، یونیکد یک نویسه را به صورت مجازی ارائه می‌کند و کار ساخت تصویر (شامل اندازه، شکل، قلم، یا سبک) نویسه را به عهده نرم‌افزار دیگری مانند مرورگر وب یا واژه‌پرداز می‌گذارد.

ایموجی ها از کجا می آیند  ،تولید و مجوز دهی آن ها

کنسرسیوم یونیکد و ایموجی ها

کنسرسیوم یونیکد مدتی پیش از ایموجی‌های جدیدی برای سال ۲۰۲۰ پرده‌برداری کرد که تنوع بالایی داشتند؛ این ایموجی‌ها اکنون آماده شده‌اند و به‌زودی به تمامی دستگاه‌های هوشمند اضافه می‌شوند. بااین‌حال همه‌گیری ویروس کرونا (کووید ۱۹) کنسرسیوم یونیکد را مجبور کرده است انتشار نسخه‌ی ۱۴ را به‌مدت تقریبا ۶ ماه به‌تأخیر بیندازد. این یعنی ایموجی‌های جدید که پیش‌تر قرار بود در ماه مارس ۲۰۲۱ از راه برسد، در ماه سپتامبر همان سال (شهریور – مهر ۱۴۰۰) معرفی خواهند شد و چند ماه پس از آن به اپلیکیشن‌ها و دستگاه‌های مختلف اضافه

شرایط فعلی حاکم بر سراسر دنیا به‌دلیل شیوع ویروس کرونا روی بسیاری از پروژه‌های شرکت‌ها و نهادهای مختلف سایه افکنده است. به‌دلیل تعطیلی شرکت‌ها، امکان کار حضوری وجود ندارد و بسیاری از آن‌ها نیز برای پیش‌برد اهداف خود، نمی‌توانند از راه دور و در خارج از محیط شرکت فعالیت کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا