آموزش چند منوی پرکاربرد موتور بازی سازی یونیتی

موتور بازی سازی یونیتی یکی از محبوب ترین و قوی ترین موتور های بازی سازی می باشد.

0 19

آموزش چند منوی پرکاربرد موتور بازی سازی یونیتی

در مراحل اول شروع کار شما باید با نرم افزار یونیتی آشنا شوید و کاربرد هر یک از منو ها یا پنجره ها را به خوبی بدانید.


  1. اولین پنجره پرکاربرد Scene می باشد.

در پنجره Scene شما می توانید تمامی اشیاء بازی را ببینید و می توانید آن ها حرکت دهید، تغییر اندازه دهید و …

در این پنجره شما می توانید چیدمان اشیاء بازی را بصورت کاملا دلخواه قرار دهید و

همچنین بصورت کاملا آزاد می توانید به کمک موس در صحنه حرکت کنید و در جهت های گوناگون اشیاء بازی را مشاهده کنید.


۲٫ دومین پنجره پرکاربرد Game می باشد.

در صحنه بازی یک دوربین برای مشاهده بازی ار دید دوربین و بازیکن وجود دارد.

یعنی جهت دید بازیکن نسبت به بازی توسط این دوربین و بازی ساز تنظیم می شود.

در پنجره Game آنچه که بازیکن در بازی ما آن را مشاهده می کند، می بینیم،

که برای دید بهتر بازیکن شما می توانید تنظیمات و اندازه و جهت دوربین را به اندازه مناسب تغییر دهید.

آموزش چند منوی پرکاربرد موتور بازی سازی یونیتی


۳٫ سومین پنجره Hierarchy می باشد.

همانطور که در تصویر مشاهده می کنید دو پنجره Scene و Hierarchy با همدیگر در ارتباط هستند.

تمامی اشیاء موجود در Scene، اسامی آن در Hierarchy وجود دارد.

یعنی شما هر شی به بازی اضافه کنید در پنجره Hierarchy  و Scene وجود خواهد داشت و

اگر شی را از صحنه Scene حذف کنید نام آن در Hierarchy نیز حذف می شود.


۴٫ چهارمین پنجره Project می باشد.

در اکثر موارد شما نیاز به فایل های تصویری، متریال، صدا و … خواهید داشت و

برای اینکه به این موارد دسترسی داشته باشید باید فایل های مورد نظر را وارد پنجره Project کنید تا بتوان آن ها را وارد صحنه کرد و استفاده نمود.

همچنین شما باید صحنه های Scene بازی را ذخیره کنید که فایل ذخیره شده آن در Project وجود خواهد داشت.

همانند تصویر زیر من صحنه بازی را با نام main ذخیره کردم و فایل آن موجود می باشد.


۵٫ پنجمین پنجره Inspector می باشد.

اگر شما هر کدام از اشیاء بازی را انتخاب کنید تنظیمات و ویژگی های آن را در پنجره Inspector خواهید دید.

شما می توانید تمامی خصوصیت های اشیاء بازی در پنجره Inspector تغییر دهید.

هر شی شامل تعدادی ویژگی و کامپوننت هستند که با توجه به نیاز بازی از آن ها استفاده می کنیم.

 

امیداورم که این قسمت مورد توجه شما عزیزان و علاقه مندان به بازی سازی قرار گرفته باشه.


هرگونه نظر، پیشنهاد، انتقاد و البته سوال در مورد این دوره و یا بازی سازی دارید را با ما در میان بگذارید.

حتما به نظرات و سوالات شما پاسخ خواهیم داد.

 

شما همچنین ممکن است مانند بیشتر از نویسنده

ترک یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.